Typy lokacji w świecie gry | Eksploracja świata w Fallout 4
Aktualizacja:
Typy lokacji w świecie gry

Znajdujące się w świecie Fallouta 4 lokacje mają różne znaczenie i oferują różne odmiany atrakcji. Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych ich typów. Bardziej dokładne omówienia poszczególnych obszarów świata znajdują się w naszym odrębnym poradniku - atlasie świata.
Miasta i wioski z przyjaźnie nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Diamond City czy Dobre Sąsiedztwo. W każdej z tych miejscówek odnajdziesz kilka lub kilkanaście postaci niezależnych, z którymi można pohandlować czy dla których możesz wykonać dodatkowe zadania. Wiele tego typu lokacji odwiedza się też w ramach questów głównego wątku fabularnego czy zadań frakcji.
Miasta i wioski z wrogo nastawionymi postaciami - Do tej grupy lokacji zaliczają się między innymi Lexington czy Cambridge. Mogą one być w całości lub częściowo okupowane przez wrogów czy przez potwory (np. przez ghule). Nie znaczy to, że nie spotkasz w nich żadnych przyjaznych czy neutralnych NPC-ów. Tego typu postacie nadal mogą się w nich pojawiać.
Osady (Settlements) - Pierwszą odblokowywaną w grze osadą jest Sanktuarium. Kolejne osady musisz już odblokować we własnym zakresie. W każdej takiej lokacji może zamieszkać kilku lub nawet kilkunastu osadników. Twoim zadaniem jest zapewnienie im dobrych warunków życia, dzięki czemu poszczególne osady będą poprawnie funkcjonowały i dalej się rozwijały. Temat osad szerzej omówiony został w odrębnym rozdziale przewodnika.
Krypty - Pierwsza odwiedzana krypta to oczywiście ta o numerze 111. W innych częściach świata są kolejne krypty. Część z nich (np. Krypta 81 z centralnej części mapy świata) są zamieszkane przez przyjazne postacie, inne z kolei są wymarłe lub okupowane przez potwory. Niezależnie od numeru krypty możesz być pewien tego, że każda z nich skrywa jakieś cenne skarby.
Główne siedziby frakcji - Każda z czterech frakcji zamieszkujących świat gry ma swoją główną siedzibę. W zależności od rodzaju frakcji siedziba ta może być odgórnie ustalona lub może zmieniać się w miarę postępów w grze. Tak właśnie dzieje się np. z frakcją Minutemanów, którzy początkowo przebywają w Muzeum Wolności w mieście Concord, ale w dalszej części kampanii przenoszą się kolejno do Sanktuarium i Zamku.
Szkoły - W większości odwiedzanych w grze szkół napotyka się bandytów lub jakieś potwory. One same mogą skrywać różnorakie skarby, przy czym wspólną kategorią odnajdywanych w nich dóbr są zaległe książki (Overdue Book). Z książkami tymi możesz powracać do odpowiednich terminali (np. do tego w Bostońskiej Bibliotece Publicznej) i wymieniać je na różnorakie dobra (w ten sposób pozyskasz m.in. unikalny magazyn Periodyk Chirurgiczny Massachusetts).
0
Komentarze czytelników
Beowy Junior
jetpack do pancerza wspomaganego to nie kwestia wyborów w grze tylko poziomu dwóch perków (nauka i zbrojmistrz na 4) później możesz dołączyć jetpack do każdego pancerza wspomaganego
Cyborglol Junior
Mam pytanie czy po misji "Ślepa zdrada" jeśli się doda paladyna danse jako kompana to już nie będzie można wrócić do bractwa?
dziku665 Junior
Ej mam problem. Bo jak wchodzę do przymierza to nie ma tam Dana. Nie wiem co mam zrobić. (nie robiłem wcześniej tego zadania)
Cyborglol Junior
Hej mam pytanie chciałbym zdobyć Jetpack do pancerza wspomaganego a zrobiłem zakończenie z instytutem ( to moje pierwsze podejście do tej gry i to zakończenie mi pasowało) a wiem że można zdobyć Jetpack po zakończeniu bractwa (na wczytanie do momentu kiedy jeszcze jest się neutralnym czyli do walki w budynku mass fusion jest już za późno bo już jestem dawno w fabule far harbor, Nuka-world oraz innych misji)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.