Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Fallout 4 - poradnik do gry

Fallout 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Losowe zdarzenia w Fallout 4 poradnik Fallout 4

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Przykładowe losowe zdarzenie - mężczyzna podejrzewany o bycie syntetykiem - Losowe zdarzenia w Fallout 4 - Fallout 4 - poradnik do gry
Przykładowe losowe zdarzenie - mężczyzna podejrzewany o bycie syntetykiem

W trakcie przemierzania świata gry możesz być świadkiem wielu dodatkowych zdarzeń. Ich cechą wspólną jest to, że mogą się one uaktywniać w różnych częściach świata gry i przybierać różne formy. Za każdym razem możesz oczywiście zdecydować jak chcesz się zachować i np. dołączyć do walk, porozmawiać z napotkaną postacią czy uciec z miejsca napotkania silnego przeciwnika. Najważniejsze losowe zdarzenia wymienione zostały poniżej.

Uwaga - Niektóre losowe zdarzenia załączają się dopiero po zaliczeniu określonych zadań, bądź też pozwalają na odblokowanie nowych questów. Zostały one uwzględnione w opisach przejścia zadań z dziennika (sekcje "Odblokowanie zadania" i "Epilog").

Atakowani cywile

Możesz po dotarciu do jakiegoś gospodarstwa czy niewielkiej wioski zauważyć bezbronnych mieszkańców atakowanych przez bandytów, dzikie psy lub potwory. Możesz pozwolić na to żeby cywile zostali wymordowani lub rozprawić się z agresorami. W tym drugim przypadku możesz liczyć na podziękowania, na otrzymanie kapsli lub nawet na odblokowanie nowej osady do rozbudowy.

Elitarny przeciwnik

Pod pojęciem elitarnych przeciwników kryją się przede wszystkim behemoty, szpony śmierci (standardowa odmiana lub królowa szponów) oraz królowe błotniaków. Wygrywanie pojedynków z nimi jest zazwyczaj bardzo trudne, nawet gdy po swojej stronie masz wsparcie ze strony innych postaci. Na eliminowanie tego typu przeciwników dobrze jest decydować się dopiero w dalszej części gry, po awansowaniu na wyższe poziomy doświadczenia i zdobyciu najlepszych broni. Oprócz tego możesz napotykać silniejsze odmiany "zwykłych" przeciwników, np. liderów grup bandytów czy supermutantów. Także i w tym przypadku sprawdź czy pokonanie ich nie przysporzy sterowanej postaci zbyt wielu kłopotów.

Lekarz

Możesz spotkać podróżującego po świecie gry lekarza. Osoba taka jest w stanie wyleczyć sterowaną postać oraz usunąć ewentualne skutki promieniowania. Skorzystanie z takiej usługi jest oczywiście odpłatne.

Małe obozowisko

Możesz odnaleźć małe obozowisko w losowej części pustkowi. W zależności od rodzaju wylosowanego zdarzenia może ono być opustoszałe, zamieszkiwane przez bandytów lub przyjaźnie nastawione postacie, bądź też okupowane np. przez ghule albo zdziczałe psy. Bardzo często do odnalezienia jest w takim obozowisku co najmniej jedna skrzynia z bardziej wartościowymi przedmiotami (jeśli w obozowisku przebywają neutralni NPC-e to splądrowanie skrzyni może zostać potraktowane jako kradzież).

Uwaga - Niektóre obozowiska zawierają pułapki (np. miny) lub w pobliżu nich skrywają się bandyci szukający łatwej ofiary. Musisz być zawsze przygotowany na konieczność stoczenia walki lub szybkiego wyleczenia postaci.

Martwy listonosz

Możesz odnaleźć zamordowanego listonosza i po przeszukaniu zwłok natrafić na listy, które miał dostarczyć. Zapoznanie się z treścią tych listów może Cię nakierować na nowe losowe lokacje do odkrycia na mapie świata.

Obwoźny handlarz

Możesz napotkać handlarza podróżującego w pojedynkę, w towarzystwie brahmina (zmutowanej krowy) lub z obstawą. Osoby te są domyślnie przyjaźnie nastawione i możesz z nimi pohandlować lub wysłuchać ich relacji z podróży (może Cię to nakierować na nowe lokacje w świecie gry). Alternatywnie możesz spróbować je okraść lub zabić. W przypadku słabiej rozwiniętego bohatera agresywny wariant zachowania nie jest wskazany, bo pokonanie handlarza lub całej grupy przeciwników może okazać się trudniejsze niż początkowo by się to wydawało.

Uwaga - Jednym z napotkanych handlarzy może być Gene. Użycie Charyzmy podczas spotkania z tą postacią pozwoli ci na wydanie 250 kapsli na zakup psa w roli pomocnika (będzie on niezależnym towarzyszem od Ochłapa).

Uwaga - Jednym z napotkanych handlarzy może być Larry. Jeśli rozbudowałeś dostatecznie skład broni w jednej ze swoich osad to możesz go zaprosić żeby tam na stałe się osiedlił.

Opłata za przejście

W pobliżu mostów lub innych wąskich przejść możesz wpaść na grupę bandytów żądających zapłaty. Możesz odnaleźć inną drogę do celu, zamordować wszystkich bandytów lub skorzystać z charyzmy żeby obniżyć opłatę za przejście lub żeby zagwarantować sobie przeprawę zupełnie za darmo.

Osoba prosząca o pomoc

Możesz napotkać osobę proszącą o wodę, żywność lub o środek chemiczny AntyRad (pozbycie się efektów promieniowania). Zaoferowanie wsparcia takiej postaci rzadko wiąże się z wynagrodzeniem.

Pole minowe

Możesz natrafić na pole minowe i w zależności od rodzaju wylosowanego wydarzenia będzie ono jedynie utrudniało przejście lub blokowało dostępu do jakiegoś skarbu. Poszczególne miny możesz rozbrajać lub wysadzać z bezpiecznej odległości.

Roboty

Możesz zauważyć roboty podróżujące po świecie gry. Zazwyczaj są one zajęte wykonaniem zaprogramowanych czynności, np. nadawaniem reklam. Część z nich może jednak zaatakować bohatera bez uprzedzenia lub po tym jak nie dostosuje się on do ich poleceń (np. robot pilnujący przestrzegania godziny policyjnej w danej lokacji).

Snajper

Możesz napotkać wrogiego snajpera eliminującego wszystkie cele pojawiające się w jego polu widzenia. Postać tę możesz zabić na odległość (również dobrze jest użyć snajperki) lub zajść od flanki (korzystaj po drodze z zasłon) i rozprawić się z nią w trakcie walk na krótkim dystansie.

Syntetyk

Możesz być świadkiem awantury, której jeden z członków jest podejrzewany o bycie syntetykiem. Gra pozwoli ci zadecydować jak zareagować na tę sytuację - możesz pozwolić na to żeby syntetyk został zamordowany, stanąć w jego obronie lub postarać się rozwiazać sytuację w sposób pokojowy dzięki skorzystaniu z charyzmy.

Trup przy drodze

Możesz natrafić na zwłoki, których przeszukanie zaowocuje pozyskaniem wartościowej broni, chemikaliów, rzadkiego ulepszenia czy notatki z informacją np. na temat skarbu ukrytego w losowo wybranej lokacji lub lokalizacji jednej z krypt. Możesz zbadać miejsce z notatki, aczkolwiek występuje ryzyko, że może ono być pilnowane przez bandytów czy przez silne potwory.

Twierdza supermutantów

Możesz natrafić na grupę supermutantów powracających do swojej twierdzy. Po rozprawieniu się z supermutantami możesz przeszukać ich zwłoki i pozyskać w ten sposób notatkę z informacją na temat (losowej) lokalizacji twierdzy. Wyłącznie od Ciebie zależy czy zignorujesz tę informację czy zdecydujesz się na oczyszczenie lokacji z notatki z potworów.

Vertibirdy Bractwa Stali

Vertibirdy pojawiają się w świecie gry od momentu dotarcia do Wspólnoty statku powietrznego Prydwen należącego do Bractwa Stali. Mogą one atakować członków innych frakcji, bandytów czy supermutantów. Jeśli jesteś aktualnie wrogiem Bractwa Stali to musisz też liczyć się z tym, że sam również możesz zostać ostrzelany przez załogę Vertibirda. Możesz w takiej sytuacji odpowiedzieć ogniem (najlepiej użyć wyrzutni rakiet) lub np. schować się w jakimś zadaszonym obszarze.

Walki z udziałem reprezentantów głównych frakcji

Możesz być świadkiem walk, w których biorą udział członkowie frakcji Minutemanów, Bractwa Stali, Trasy lub Instytutu. Jeśli z daną frakcją utrzymujesz przyjazne stosunki to dobrze jest oczywiście pomóc takim osobom. Równie dobrze możesz też jednak stać się wrogiem danej frakcji jeśli pozabijasz jej napotkanych reprezentantów.

Walki z udziałem różnych grup przeciwników i/lub potworów

Możesz być świadkiem walk toczących się pomiędzy różnymi grupami bandytów czy potworów. Przy każdym takim zdarzeniu warto jest na odległość ocenić jak dobrze wyposażeni są przeciwnicy i czy warto angażować się w walki. Niezależnie od okoliczności dobrze jest zaczekać aż wrogowie w większości sami pozabijają się i zająć się jedynie niedobitkami.

Wydarzenia związane z pomocnikami

Możesz napotkać osobę lub grupę osób, które znają aktualnego członka drużyny. W zależności od rodzaju wylosowanego zdarzenia takie spotkanie może mieć przyjazny przebieg (np. spotkanie dawnego znajomego Hancocka) lub doprowadzić do nagłej wrogiej konfrontacji (np. spotkanie osób, o których Piper napisała niekorzystny artykuł, czy zbirów, którym Cait jest winna pieniądze).

Zakładnik supermutantów

Możesz napotkać grupę supermutantów podróżujących wraz z pojmanym osobnikiem. Możesz uratować tę postać dzięki rozprawieniu się z supermutantami, otrzymując w zamian jedynie jej podziękowania lub dodatkowo również kapsle.