Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - specjalizacje Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz wszelkie istotne informacje na temat specjalizacji Maga - jednej z wielu klas postaci dostępnych w grze.

Po osiągnięciu trzeciego poziomu doświadczenia w grze Baldurs Gate 3 Twój bohater otrzyma możliwość wyboru jednej z dwóch specjalizacji (podklas): Szkoła Wywoływania lub Szkoła Odpychania. Każda ze specjalizacji wpłynie na styl gry postaci więc przed dokonaniem tak istotnego wyboru warto dobrze się zastanowić.

Szkoła Wywoływania (Evocation School)

Wybierając specjalizację o nazwie Szkoła Wywoływania Twój bohater będzie mógł korzystać z zaklęć, które skupiają energię potężnych żywiołów. Szkoła Wywoływania to doskonały wybór dla wszystkich Magów, którzy w trakcie rozgrywki chcą skupić się na wyrządzaniu możliwie jak największych obrażeń. Decydując się na tę ścieżkę otrzymasz także dodatkową zdolność pasywną.

  1. Rzeźbienie Zaklęć (Sculpt Spells): Mag tworzy swego rodzaju kieszeń bezpieczeństwa dla czarów Szkoły Wywoływania. Sojusznicze istoty automatycznie odnoszą sukcesy podczas rzutów obronnych i nie odnoszą obrażeń od tych zaklęć.

Szkoła Odpychania (Abjuration School)

Wybierając specjalizację o nazwie Szkoła Odpychania Twój bohater posiądzie wiedzę na temat czarów odpychających, które m.in. przywołują osłony, odpędzają przeciwników i neutralizują magię. Szkoła Odpychania to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich Magów, którzy w trakcie rozgrywki chcą skupić się na wsparciu drużyny. Decydując się na tę ścieżkę otrzymasz także dodatkową zdolność pasywną.

  1. Magiczna Powłoka (Arcane Ward): raz dziennie, gdy rzucić zaklęcie Szkoły Odpychania na poziomie pierwszym lub wyższym możesz stworzyć magiczna ochronę, która będzie działać do następnego długiego odpoczynku. Magiczna Powłoka ma 3 punkty zdrowia i absorbuje wszystkie obrażenia wyrządzone Twojego bohaterowi. Kiedy punkty zdrowia osłony spadną do 0, bohater otrzyma pozostałe obrażenia. Za każdym razem gdy rzucisz zaklęcie Szkoły Odpychania pierwszego lub wyższego poziomu, Magiczna Powłoka odzyskuje liczbę punktów zdrowia równą dwukrotności poziomu zaklęcia.