Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldur's Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Szukacie opisu przejścia Podmroku (Underdark) w BG3? Wyjaśniamy jak dostać się do kuźni Gryma (Grymforge) i jak przejść do 2 aktu gry – Magiczna Wieża (Arcane Tower), Spectator, Bulette, Gnijąca Zatoka (Festering Cove).

Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2023

W tym poradniku BG3 znajdziecie cały opis przejścia Podmroku (Underdark). Poznacie wszystkie możliwe przejścia i sekrety. Dowiecie się jak ukończyć questy poboczne oraz zaliczyć lokację na 100%.

Jak dostać się do Podmroku (Underdark)?

Do Podmroku (Underdark) prowadzą 4 ścieżki. Wybór drogi do Podmroku nie ma żadnego wpływu na to, jak będzie przebiegać dalsza fabuła w grze.

1 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jedno z przejść znajduje się na terenie obozu goblinów - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jedno z przejść znajduje się na terenie obozu goblinów. Gdy dotrzecie do Zniszczonego Sanktuarium (Shattered Sanctum), odnajdźcie drzwi do Splugawionej Świątyni (Defiled Temple) w zachodniej części zamku.

Udajcie się do wschodniej części świątyni i odnajdźcie komnatę, której wnętrze oświetla wiązka światła przebijającego się przez sufit. Nie musicie rozwiązywać zagadkę księżycową, aby odblokować drzwi prowadzące do Podmroku (Underdark). Odnajdźcie dźwignię na ścianie wykonując test percepcji i odblokujcie ją przy użyciu narzędzi złodzieja (Thievs' Tools).

Po zejściu do Podmroku (Underdark) znajdziecie się w Posterunku Selunitów (Selunite Outpost).

2 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Kolejne wejście znajdziecie w Szepczącej Głębi (Whispering Depths) w Spustoszonej Wiosce (Blighted Village) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kolejne wejście znajdziecie w Szepczącej Głębi (Whispering Depths) w Spustoszonej Wiosce (Blighted Village). Wejdźcie do głębi (depths) znajdziecie w studni po środku wioski lub w jednym z domów.

Niedaleko miejsca gdzie stoczycie walkę z Matką Rodu Pająków Fazowych (Phase Spider Matriarch) jest przepaść, z której wydobywa się zielone światło. Z przepaści wylatywać też będą nietoperze. Musicie wskoczyć do środka, aby przedostać się do Podmroku (Underdark). Pamiętajcie tylko, aby użyć najpierw czaru Piórkospadanie (Featherfall) na wszystkich członków drużyny. Po wylądowaniu znajdziecie się we wschodniej części podziemi.

3 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Kolejne drzwi do Podmroku (Underdark) są w kryjówce Zhentarimów, na terenie Popas Waukeen (Waukeens Rest) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kolejne drzwi do Podmroku (Underdark) są w kryjówce Zhentarimów, na terenie Popas Waukeen (Waukeen's Rest). Wejście do kryjówki znajdziecie w małych budynkach przy stodole z bykami. Po wejściu do kryjówki radzimy nie wdawać się w bójkę z Zhentarimami. Na całym terenie kryjówki jest sporo oleju i łatwopalnych beczek. Walka z nimi może więc szybko zakończyć się śmiercią całej drużyny.

Odnajdźcie śpiącego Warga o imieniu Istor. Przy nim znajdziecie drzwi, na które nałożona jest iluzja. Przejdźcie przez zamaskowane drzwi. Użyjcie windy i zjedźcie do Podmroku (Underdark). Znajdziecie się w północno-wschodniej części podziemi, niedaleko kolonii Mykonidów (Myconid Colony).

4 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Ostatnie przejście jest w Herbaciarni (Teahouse) Ciotki Ethel (Auntie Ethel) na Cuchnących Moczarach (Sunlit Wetlands) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ostatnie przejście jest w Herbaciarni (Teahouse) Ciotki Ethel (Auntie Ethel) na Cuchnących Moczarach (Sunlit Wetlands). Na stronie Uratuj Mayrinę dokładnie opisaliśmy quest z wiedźmą.

Gdy dotrzecie do jej domu, ugaście palenisko, aby dostać się do jej kryjówki. Następnie wejdźcie w interakcję z drzwiami. Dowiecie się, że drzwi to tylko iluzja. Przejdźcie przez drzwi i dojdźcie do wodospadu. Przeskoczcie na drugą stronę. Niedaleko wodospadu są następne drzwi pokryte iluzją. Za nimi znajdziecie zielony portal prowadzący do południowej części Podmroku (Underdark).

Jeśli nie możecie przejść przez drzwi, spróbujcie założyć maski znajdujące się przy pierwszych drewnianych drzwiach

Na co zwrócić uwagę w Podmroku (Underdark)?

Podmrok (Underdark) podzielony jest na kilka regionów, w tym 4 punkty orientacyjne (Wypoints). Wchodząc do Podmroku (Underdark) Wasza drużyna powinna być na co najmniej 4 poziomie. Spotkacie tam sporo ciężkich przeciwników i minibossów.

  1. Kolonia Mykonidów (Myconid Colony) - tu odblokujecie questy poboczne Znajdź Grzybiarza (Find the Mushroom Picker), Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite) oraz Pokonaj duergarskich intruzów (Defeat the Duergar Intruders). W kolonii są 2 handlarzy.
  2. Posterunek Selunitów (Selunite Outpost) - wejście do posterunku jest chronione przez dwa posągi. Przy bramie będzie minotaur.
  3. Magiczna Wieża (Arcane Tower) - wejście do tej lokacji jest pilnowane przez 2 magiczne wieżyczki. Aby dokładnie zwiedzić wszystkie piętra wieży, należy najpierw naprawić niedziałającą windę. Znajdziecie tu składniki potrzebne do ukończenia questu pobocznego Pomóż Omeluumowi w badaniach nad posażytem (Help Omeluum investigate the Parasite) oraz wiele lootu.
  4. Plaża (Beach) - tutaj znajdziecie statek, który zaprowdzi Was do kuźni Gryma (Grymforge) oraz quest Znajdź zaginione buty (Find the Missing Boots). W kuźni jest przejście do Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers), czyli początek 2 aktu gry.
  5. Drzewo Sussurowe (Sussur Tree) - w tym miejscu znajdziecie korę Sussurową - przedmiot powiązany z questem pobocznym Stwórz mistrzowską broń (Forge a Master Weapon).
  6. Gnijąca Zatoka (The Festering Cove) - to sekretna lokacja w Podmroku (Underdark).
Podziemia roją się również od przeróżnych pułapek - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podziemia roją się również od przeróżnych pułapek. Wyposażcie się w narzędzia do rozbrajania pułapek, i pamiętajcie, aby chodzić ostrożnie. Gdy Wasza postać zbliży się do pułapki, wykona automatyczny test percepcji.

Niektóre pułapki możecie zestrzelić zwykłą strzałą lub ognistym pociskiem. Chmury trującego gazu możecie podpalić ogniem i poczekać, aż zagrożenie minie.

Jak przejść do 2 aktu?

Jeśli chcecie powminąć zadania poboczne i szybko skończyć akt 1, udajcie się na plażę, pokonajcie Duergarów i skorzystajcie ze statku do kuźni Gryma (Grymforge). Stamtąd będziecie mogli uzyć windy, która zaprowadzi Was do Wież Wschodzącego Księżyca (Moonrise Towers).

Znajdź grzybiarza (Find the Mushroom Picker)

W kolonii znajdziecie handlarkę Derryth, która spyta czy widzieliście jej męża. Gdy odpowiecie przecząco i zadacie kilka dodatkowych pytań, odblokujecie quest Znajdź grzybiarza (Find the Mushroom Picker).

5 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Udajcie się w miejsce wyznaczone na mapie - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Udajcie się w miejsce wyznaczone na mapie. Po zbliżeniu się do groty z zielonymi grzybami rozpocznie się rozmowa z Baelenem. Możecie mu pomóc na kilka sposobów:

  1. Jeśli macie przy sobie zwój Kroku przez mgłę (Misty Step) rzućcie mu zwój wykonując test siły.
  2. Rzućcie na krasnoluda czar latania.

Gdy Baelen będzie mógł wydostać się z pułapki, podziękuje Wam i da w zamian zwój niewidzialności. Wróćcie do Derryth i odbierzcie nagrodę, rękawice Niezwyciężonego Kushiego (Gloves of Uninhibited Kushigo).

Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite)

Na terenie kolonii Mykonidów (Myconid Colony) jest handlarz imieniem Blurg. Przy rozmowie z nim opowiedźcie mu o swoim problemie z kijanką. Handlarz przyzwie Pożeracza Umysłu (Mind Flyer) - Omeluum.

Rozmawiając z Omeluumem, powiedźcie mu, że chcecie pozbyć się kijanki - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Rozmawiając z Omeluumem, powiedźcie mu, że chcecie pozbyć się kijanki. Odblokujecie quest Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite). Będziecie musieli mu przynieść 2 składniki, które znajdziecie w Magicznej Wieży (Arcane Tower), w południowo zachodniej części Podmroku (Underdark).

Gdy wrócicie do niego ze zdobytymi składnikami, Omeluum stworzy dla Was miksturę. Po wypiciu będziecie mogli zdać kilka testów zdolności (abilities), aby odblokować nowe moce Illithid. Usunięcie kijanki nie powiedzie się, a zadanie zostanie zakończone.

Po wypiciu mikstury, od Omeluuma możecie kupić (lub zdobyć poprzez zastraszenie) bardzo przydatny przedmiot - Pierścień mentalnej osłony (Ring of Mind-Shielding), który chroni przed Zauroczeniem (Charmed). Pierścień ten bardzo przyda się w walce z Nere w kuźni Gryma (Grymforge).

Magiczna Wieża (Arcane Tower) - jak zniszczyć wieżyczki i uruchomić windę?

Magiczna Wieża (Arcane Tower) znajduje się w południowo zachodniej części Podmroku (Underdark). Aby dostać się do środka i zbadać jej wszystkie piętra musicie najpierw dezaktywować wieżyczki i uruchomić windę.

Wieżyczki będą strzelać do każdego kto będzie próbował zbliżyć się do drzwi - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wieżyczki będą strzelać do każdego kto będzie próbował zbliżyć się do drzwi. Mogą one zostać dezaktywowane na 2 sposoby:

  1. rzućcie w pobliże wieżyczek kwiaty sussurowe(Sussure Flowers), które możecie znaleźć w pobliżu drzewa Sussurowego (Sussur Tree) na północ od Wieży;
  2. lub użyjcie dowolnego zaklęcia elektrycznego i zadajcie im wystarczającą ilość obrażeń.

Gdy wieżyczki nie będą stanowiły zagrożenia, możecie dostać się do Wieży i uruchomić windę.

6 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Nałóżcie na jedną z postaci czar Latanie lub Piórkospadanie (Featherfall) i podejdźcie do wieżyczki przy posągu - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Nałóżcie na jedną z postaci czar Latanie lub Piórkospadanie (Featherfall) i podejdźcie do wieżyczki przy posągu. Przeskakujcie po dużych grzybach na tyły Wieży. Podnieście kwiat Sussurowy i użyjcie wytrychu do otwarcia tylnych drzwi do Wieży.

Podejdźcie do generatora i włóżcie do niego kwiat - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podejdźcie do generatora i włóżcie do niego kwiat. Winda w Wieży zostanie odblokowana. Wejdźcie po schodach do windy i podjedźcie o 2 piętra do góry. Otwórzcie główne drzwi Wieży i wpuśćcie resztę drużyny do środka.

Magiczna Wieża (Arcane Tower) - co w niej znaleźć?

Na najniższym piętrze Wieży znajdziecie skrzynię z naszyjnikiem Nieodkryte Tajemnice (Uncovered Mysteries), kilka książek, składniki do mikstur oraz mikstury leczenia - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na najniższym piętrze Wieży znajdziecie skrzynię z naszyjnikiem Nieodkryte Tajemnice (Uncovered Mysteries), kilka książek, składniki do mikstur oraz mikstury leczenia.

Na pierwszym piętrze Wieży znajdziecie zarodniki timmaska (Timmask Spores) i jęzor szaleju (Tongue of Madness), składniki potrzebne do zadania Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na pierwszym piętrze Wieży znajdziecie zarodniki timmaska (Timmask Spores) i jęzor szaleju (Tongue of Madness), składniki potrzebne do zadania Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem (Help Omeluum investigate the Parasite).

Na 2 piętrze znajdziecie zaczarowaną skrzynię na jednym z balkonów - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na 2 piętrze znajdziecie zaczarowaną skrzynię na jednym z balkonów. Gdy zabierzcie wszystkie przedmioty ze skrzyni otrzymacie kilka cennych rzeczy, w tym buty Łaska Mystry (Mystra's Grace), które zapewniają Piórkospadanie (Featherfall).

7 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Na 3 piętrze znajdziecie skrzynię z pierścieniem Przyjaciel Maga (Mages Friend) oraz sporo książek i zwojów - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na 3 piętrze znajdziecie skrzynię z pierścieniem Przyjaciel Maga (Mage's Friend) oraz sporo książek i zwojów. Przy oknie odnajdziecie też tajemniczy guzik. Aby rozwiązać zagadkę z guzikiem należy najpierw wykopać grób na północ od Magicznej Wieży (Arcane Tower). W grobie znajdziecie obrożę dla psa (Dog Collar). Gdy założycie obrożę i wciśniecie guzik, z otworu wyleci kawałek mięsa.

Na tym piętrze znajdziecie też grawerowany dysk githyanki (Engraved Githyanki Disc) na jednej z półek z książkami. Jeśli w Waszej drużynie będzie Lae'zel, po zbadaniu przedmiotu odblokujecie z nią nową rozmowę.

Na ostatnim piętrze spotkacie roboty - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na ostatnim piętrze spotkacie roboty. Możecie je pokonać w walce, lub otrzymać od nich przedmiot jeśli dobrze przeprowadzicie rozmowę. Do tej rozmowy będą Wam potrzebne 3 książki:

  1. Podniszczona książka (Threadbare Book) - leży na półce na 1 piętrze.
  2. Zakurzona księga (Dusty Book) - otwarta książka leży na biurku na 2 piętrze.
  3. Szlaki ku ciemności (The Roads to Darkness) - leży na biurku na 3 piętrze.

Przeczytajcie wszystkie te książki i podczas rozmowy z Bernardem, wybierajcie zawsze pierwszą możliwą odpowiedź. Na stole przy robotach znajdziecie pierścień Światło przewodnie (Guiding Light). Załóżcie pierścień, aby odkryć guzik w windzie prowadzący do piwnicy.

Zjedźcie do piwnicy i przeszukajcie wszystkie półki z książkami - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zjedźcie do piwnicy i przeszukajcie wszystkie półki z książkami. Nie zapomnijcie zabrać Kostur magicznego błogosławieństwa (Staff of Arcane Blessing). W skrzyni znajdziecie kilka zwojów, strzał i pierścień Iskrowy mur (The Sparkswall).

Znajdź zaginione buty (Find the Missing Boots)

Quest Znajdź zaginione buty (Find the Missing Boots) odblokujecie na plaży w Podmroku (Underdark). Gdy zbliżycie się do statków, zaczepi Was Duergar. Zdajcie dowolny test umiejętności, a następnie wypytajcie o buty. Zaproponujcie pomoc w odnalezieniu gnoma.

Gnomkę znajdziecie w kolonii Mykonidów, będzie leżała na wielkim grzybie - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gnomkę znajdziecie w kolonii Mykonidów, będzie leżała na wielkim grzybie. Porozmawiajcie z nią i zaproponujcie pomoc w zamian za buty. Gdy wrócicie z butami do Duergera, pozwoli Wam użyć statku, którym dopłyniecie do kuźni Gryma (Grymforge).

Ulecz otrutą gnomkę (Cure the Poisoned Gnome)

W kolonii Mykonidów znajdziecie gnomkę Thulla. Podajcie jej antidotum, aby uratować umierającą gnomkę. Jeśli nie macie przy sobie odtrutki, spróbujcie odwiedzić najbliższego handlarza. Antidotum to bardzo pospolity przedmiot w grze.

Od Thulli otrzymacie kolejnego questa - Uratuj gnomy w kuźni Gryma (Save Save the Grymforge Gnomes) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Od Thulli otrzymacie kolejnego questa - Uratuj gnomy w kuźni Gryma (Save Save the Grymforge Gnomes). Wdzięczna gnoma odda Wam buty Szybkości (Boots of Speed), których szuka Duerger przy statkach na plaży.

Pokonaj duergarskich intruzów (Defeat the Duergar Intruders)

W kolonii Mykonidów, na wielkim grzybie stoi Sovereign Spaw. Otrzymacie od niego quest Pokonaj duergarskich intruzów (Defeat the Duergar Intruders). Poprosi Was o wyeliminowanie Duergarów z plaży Podmroku (Underdark).

8 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Idźcie na plażę i zaatakujcie krasnoludy - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Idźcie na plażę i zaatakujcie krasnoludy. Gdy zacznie się walka, pojawi się więcej przeciwników. Najsilniesi wrogowie będą na 7 poziomie.

Jeden z krasnoludów upuści Exterminator's Axe, zadający sporo obrażeń od toksyn i ognia.

Wróćcie do kolonii grzybów i porozmawiajcie ze zleceniodawcą - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wróćcie do kolonii grzybów i porozmawiajcie ze zleceniodawcą. W nagrodę otrzymacie od niego Envoy's Amulet oraz otworzy dla Was sekretną komnatę w kolonii, obok handlarki Derryth. Będzie tam kilka zwojów i nakrycie głowy Cień Menzoberranzanu (Shadow of Menzoberranzan). Przy ciele Drowa jest sporo składników do mikstur oraz księga Flumph Mating Rituals. Przeczytajcie książkę i zdajcie testy umiejętności, aby poznać sekret kuźni.

Posterunek Selunitów (Selunite Outpost)

Jeśli dostaliście się do Podmroku (Underdark) przez posterunek (outpost), poczekajcie aż posągi przy bramie zabiją minotaura. Jeżeli chcecie się dostać do środka posterunku, możecie nałożyć na siebie czar latania i spróować tam doskoczyć przez otwarte okno.

Gdy będziecie w środku, zestrzelcie kamień na posągu, z którego wydobywa się światło - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy będziecie w środku, zestrzelcie kamień na posągu, z którego wydobywa się światło. Posągi przy bramie zostaną dezaktywowane. Następnie otwórzcie bramę wytrychem i wpuśćcie resztę drużyny.

W skrzyni przy palenisku znajdziecie idealny gear dla Paladyna, Hełm Ugodzenia (Helmet of Smiting) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W skrzyni przy palenisku znajdziecie idealny gear dla Paladyna, Hełm Ugodzenia (Helmet of Smiting). W pozostałych skrzyniach będzie trochę złota, narzędzi złodziejskich (Thieves' Tools) oraz narzędzi do rozbrajania pułapek.

Spectator

Spectator to boss w BG3, którego można spotkać na kilka sposobów. Najlepiej jednak zmierzyć się z nim w Podmroku (Underdark), niedaleko Posterunku Selunitów (Selunite Outpost). Oto jak wywołać walkę z bossem.

9 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Niedaleko posterunku (outpost) leży kilkoro spetryfikowanych drowów - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Niedaleko posterunku (outpost) leży kilkoro spetryfikowanych drowów. Zaatakujcie jednego z nich, aby obudzić Spectatora.

Aby uzyskać przewagę nad silnym przeciwnikiem, radzimy najpierw dobrze rozstawić drużynę i rozpocząć walkę stojąc na balkonie posterunku (outpost).

Spectator posiada wiele potężnych ataków oraz może wykonać kilka akcji w swojej turze. Jeśli Wasza drużyna jest na co najmniej 4 poziomie, powinniście szybko rozprawić się z nim używając do tego magicznych strzał. Pokonany przeciwnik upuści naszyjnik Oczy Spektatora (The Spectators Eyes), który posiada zaklęcia Promień strachu (Ray of Fear) i Promień raniący (Wounding Ray).

Miecz Phalar Aluve

10 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Między Posterunkiem Selunitów (Selunite Outpost) a kolonią Mykonidów znajdziecie miecz wbity w skałę - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Między Posterunkiem Selunitów (Selunite Outpost) a kolonią Mykonidów znajdziecie miecz wbity w skałę. Aby go wyjąć należy zdać test siły lub inteligencji i poświęcić kilka kropel swojej krwi. Dlugi miecz Phalar Aluve to broń finezyjna zadająca 5-14 obrażeń + 4 obrażenia cięte.

Minotaury

W Podmroku (Underdark) możecie spotkać kilka Minotaurów. Potyczka z tymi bestiami nie powinna być zbyt ciężka jeśli Wasza drużyna jest na co najmniej 4 poziomie.

Jeśli skorzystacie z przejścia do podziemi od strony Szepczącej Głębi (Whispering Depths), możecie od razu natrafić na 2 Minotaury - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli skorzystacie z przejścia do podziemi od strony Szepczącej Głębi (Whispering Depths), możecie od razu natrafić na 2 Minotaury. Podczas walki upewnijcie się, że wszystkie osoby w Waszej drużynie nie stoją zbyt blisko siebie. Minotaury mogą wykonać daleki skok i zaatakować kilkoro przeciwników jednocześnie.

Bulette

Czy to było trzęsienie ziemi? Nie, to tylko kolejny boss w BG3 - Bulette. Na tego przedziwnego potwora możecie się natknąć między drzewem Sussurowym a plażą w Podmroku (Underdark).

Bulette może nagle wyskoczyć z ziemi i od razu przewrócić kilku członków Waszej drużyny - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Bulette może nagle wyskoczyć z ziemi i od razu przewrócić kilku członków Waszej drużyny. Potwór posiada mocny pancerz i z łatwością potrafi unikać większość ataków.

Jeśli chcecie szybko pokonać bossa, rozmieśćcie wszystkich członków drużyny w czterech rogach pola bitwy,, tak aby każdy atakował go od innej strony. Używajcie najsilniejszych czarów, takich jak Magiczny Pocisk (Magic Missile) i Trujący rozprysk (Poison Ray).

Pokonany przeciwnik zostawi ubranie Strój Krwiopijcy (Bloodguzzler Garb), idealny strój dla barbarzyńcy.

Gnijąca Zatoka (Festering Cove)

Jeśli chcecie odkryć wszystkie sekrety Podmroku (Underdark), koniecznie zajrzyjcie do Gnijącej Zatoki (Festering Cove). Nie znajdziecie tam zbyt wiele cennych przedmiotów, ale za to możecie zostać bogiem dla wesołej gromadki ryboludzi!

11 - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Do zatoki (cove) prowadzi ukryte zejście, niedaleko miejsca prowadzącego do chatki ciotki Ethel (Auntie Ethel) - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do zatoki (cove) prowadzi ukryte zejście, niedaleko miejsca prowadzącego do chatki ciotki Ethel (Auntie Ethel). Zestrzelcie najpierw wszystkie wybijące pułpaki, a następnie przeskoczcie po grzybach na drugą stronę i zejdźcie po skale.

Rozmowa z mieszkańcami zatoki (cove) może przebiec na kilka sposobów - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Rozmowa z mieszkańcami zatoki (cove) może przebiec na kilka sposobów. Możecie wdać się z nimi i z ich 'bogiem' w bójkę lub dogadać się z ich przywódcą i otrzymać od niego Sierp BOOOALA (Sickle of BOOOAL).

Istnieje też trzecia, dużo ciekawsza opcja, po udanych testach umiejętności możecie zostać okrzyknięci nowym bogiem ryboludzi! Brzmi nieźle? Już tłumaczymy co trzeba zrobić:

  1. Wybierzcie do tej rozmowy osobę z największą ilością punktów inteligencji i charyzmy.
  2. Na początku rozmowy musicie zdać automatyczny test na Naturę.
  3. Wybierzcie pierwszą opcję dialogową, w której oskarżacie ich fałszywego boga.
  4. Zdajcie wybrany test na persfazję, siłę lub inteligencję.
  5. Gdy iluzja zniknie, wybierzcie pierwszą opcję dialogową i spytajcie się o jaką moc chodzi.
  6. Wybierzcie ponownie pierwszą opcję dialogową i powiedzcie, że go zabijecie i weźmiecie moc dla siebie.
Gdy pokonacie kasnoludka (redcap), ryboludzie (fishfolks) ogłoszą Waszą postać ich nowym bogiem - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy pokonacie kasnoludka (redcap), ryboludzie (fishfolks) ogłoszą Waszą postać ich nowym bogiem. I to tyle. Nie otrzymacie niestety za to większej nagrody, w zatoce nie znajdziecie też zbyt wielu cennych przedmiotów, oprócz paru małż i rozgwiazd. No i ryb oczywiście.

Jedyne co może Was jeszcze zainteresować w zatoce (cove) to list w butelce - Baldurs Gate 3: Podmrok (Underdark) w BG3 - opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jedyne co może Was jeszcze zainteresować w zatoce (cove) to list w butelce. Pamiętacie małe diabelstwo (Tiefling), którego można było uratować przed harpiami na plaży w gaju druidów? Teraz już wiecie co chłopiec tam robił. Doni wysyłał list do swojego ojca, opisząc, że ma nadzieję zobaczyć go w Baldur's Gate.