Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Jak czytać w myślach? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W Baldurs Gate 3 można czytać w myślach rozmówców i pozyskiwać dzięki temu unikalne informacje. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak odblokować czar Wykrycie myśli i jak poprawnie go używać.

Ostatnia aktualizacja: 19 lipca 2023

W BG3 dostępne jest zaklęcie Wykrycie myśli i w naszym poradniku podpowiadamy jak odblokować ten czar i jak z niego korzystać. Czytanie w myślach rozmówców może prowadzić do ciekawych odkryć, np. poznania sekretnego hasła czy skrywanej przed bohaterami wiedzy o różnych wydarzeniach.

Zdobycie zaklęcia lub zwoju Wykrycie myśli

  1. Na czytanie w myślach innych postaci pozwala czar Wykrycie myśli. Jest to zaklęcie drugiego poziomu i mogą się go nauczyć postacie reprezentujące klasy Czarodziej, Czarnoksiężnik oraz Bard.
  2. Alternatywnym sposobem skorzystania z czaru jest użycie zwoju Wykrycie myśli. Zwój może pojawić się m.in. w ofercie handlarza Blurg z lokacji Podmrok (Underdark) dostępnej w akcie 1. Możecie też poszukać gotowego zwoju w świecie gry jako lootu. Niestety każdy zwój jest przedmiotem jednorazowego użytku, tak więc warto go jak najlepiej spożytkować.
  3. Jeszcze inny sposób na odblokowanie Wykrycia myśli to pozyskanie amuletu Odkryte tajemnice (Uncovered Mysteries), z którym powiązane jest to zaklęcie. Amulet możecie znaleźć w wieży Arcane Tower w Podmroku (Underdark). Musi go następnie założyć jeden z członków drużyny.

Używanie mechaniki czytania w myślach

1 - Baldurs Gate 3: Jak czytać w myślach? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. Z opcji czytania w myślach nie korzysta się w trakcie walk, a podczas rozmów z innymi postaciami. Możecie użyć zaklęcia przed zainicjowaniem konwersacji lub zaczekać na pojawienie się stosownej opcji zachowania na liście wariantów dialogowych.
  2. Kozystanie z Wykrycia myśli pozwala pozyskiwać dodatkową wiedzę skrywaną w umysłach rozmówców, którą domyślnie nie chcą wyjawić bohaterom.
  3. Gra zachęca do eksperymentowania z czytaniem w myślach. W większości sytuacji będą to mało przydatne informacje, ale zdarzają się wyjątki. Przykładem takiej sytuacji może być rozmowa z Salazonem w kryjówce Zhentarim Hideout. Poprawne skorzystanie z zaklęcia pozwoli Wam zdobyć tajne hasło.