Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Atuty (Feats) Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz listę wszystkich atutów wraz z ich dokładnym opisem, a także odpowiedź na pytanie, które atuty są najlepsze.

Atuty (Feats) w grze Baldurs Gate 3 można określić jako specjalne pasywne talenty odblokowywane na 4 poziomie doświadczenia, które zapewniają postaciom dodatkowe zdolności lub właściwości. Niektóre z nich wymagają od bohaterów spełnienia określonego warunku, jak np. biegłość w średnim pancerzu, ale zdecydowana większość dostępna jest dla wszystkich klas. Na szczególną uwagę zasługuje atut Zwiększenia wartości cechy za pomocą którego można przydzielić swojej postaci dwa dodatkowe punkty cech.

W poniższej tabeli wymieniamy i dokładnie opisujemy wszystkie Atuty (Feats) dostępne w grze Baldurs Gate 3 - Baldurs Gate 3: Atuty (Feats) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wszystkie atuty - lista

W poniższej tabeli wymieniamy i dokładnie opisujemy wszystkie Atuty (Feats) dostępne w grze Baldurs Gate 3.

Zwiększenie wartości cechy (Ability Improvements)

Zwiększ poziom jednej cechy o 2 punkty lub dwóch cech o 1 punkt. Nie możesz zwiększyć poziomu cechy powyżej 20 punktów.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Dodatkowe informacje: sugerujemy rozdzielać punkty cech do pełnych wartości jak 16 lub 18, ponieważ dodatkowe modyfikatory liczone są właśnie z liczb parzystych (+1 do modyfikatora co 2 punkty).

Atleta (Athlete)

Zwiększ Siłę (Strength) lub Zręczność (Dexterity) bohatera o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów. Podniesienie się na nogi po Powaleniu (Prone) zużywa mniej punktów ruchu.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz zasłony (Defensive Duelist)

Gdy Twoja postać zostanie zaatakowana wręcz, używasz reakcji, aby zwiększyć swoją Klasę Pancerza (KP), dzięki czemu atak może nie dosięgnąć Twojego bohatera.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Oburęczny (Dual Wielder)

Bohater otrzymuje premię +1 do Klasy Pancerza (KP), gdy w każdej ręce trzyma osobną broń białą. Postać może walczyć dwiema broniami także w sytuacji, gdy broń nie jest lekka.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz broni oburęcznej (Great Weapon Master)

Kiedy atak wręcz powoduje cios krytyczny (wynik 20 na kostce ataku) lub zabija istotę, bohater może wykonać kolejny atak wręcz jako Akcję dodatkową. Atakując ciężką bronią, którą postać biegle się posługuje, otrzymuje karę -5 do testów ataku, ale wyrządzane obrażenia wzrastają o 10.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Ciężkie opancerzenie (Heavily Armoured)

Bohater osiąga biegłość w ciężkich zbrojach, a poziom jego Siły (Strength) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów.

Wymagania: biegłość w średnim pancerzu.

Klasy z biegłością w średnim pancerzu: Łowca, Wojownik, Kleryk.

Rasy z biegłością w średnim pancerzu: Krasnolud Tarczowy, Githyanki.

Lekkie opancerzenie (Lightly Armoured)

Bohater osiąga biegłość w lekkich zbrojach, a poziom jego Siły (Strength) lub Zręczności (Dexterity) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Kleryk (Magic Initiate: Cleric)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Kleryka. Cechą bazową do tych czarów jest Mądrość (Wisdom).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Czarownik (Magic Initiate: Warlock)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Czarownika. Cechą bazową do tych czarów jest Charyzma (Charisma).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept magii: Mag (Magic Initiate: Wizard)

Bohater otrzymuje komórkę czarów poziomu 1, która odnawia się po długim odpoczynku. Postać poznaje również dwie Sztuczki i jeden Czar poziomu 1 z listy czarów Maga. Cechą bazową do tych czarów jest Inteligencja (Intelligence).

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Adept sztuk walki (Martial Adept)

Bohater poznaje dwa manewry ze specjalizacji (podklasy) Mistrza Bitew oraz otrzymujesz 1 (dodatkową) Kość Przewagi, żeby z nich skorzystać. Odzyskujesz zużytą Kość Przewagi po krótkim lub długim odpoczynku.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Ruchliwy (Mobile)

Zwiększa szybkość postaci, a dodatkowo sprawia, że w trakcie wykonywania Sprintu trudny teren nie spowalnia jej ruchów. Ponadto jeśli Twoja postać poruszy się po wykonaniu ataku wręcz, nie sprowokuje ataku okazyjnego ze strony przeciwnika.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Średnie opancerzenie (Moderately Armoured)

Bohater osiąga biegłość w średnich zbrojach i tarczach, a poziom jego Siły (Strength) wzrasta o 1 punkt, do maksymalnego poziomu 20 punktów

Wymagania: biegłość w lekkim pancerzu.

Klasy z biegłością w lekkim pancerzu: Łowca, Łotrzyk, Wojownik, Kleryk, Czarownik.

Rasy z biegłością w lekkim pancerzu: Krasnolud Tarczowy, Githyanki.

Mistrz tarczy (Shield Master)

Bohater zyskuje premię +2 do rzutów obronnych na Zręczność (Dexterity), kiedy dzierży tarczę. Jeżeli jakiś czar zmusi postać do wykonania rzutu obronnego na Zręczność, może użyć reakcji, aby się osłonić. Po udanym rzucie obronnym nie otrzyma obrażeń.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Uzdolniony (Skilled)

Bohater uzyskuje biegłość w kombinacji trzech dowolnych umiejętności.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Krzepki (Tough)

Maksymalna liczba punktów zdrowia zostaje zwiększona o 2 dla każdego poziomu postaci.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Mistrz oręża (Weapon Master)

Zwiększ Siłę (Strength) lub Zręczność (Dexterity) postaci o 1, do maksymalnego poziomu 20 punktów i osiągnij biegłość w posługiwaniu się czterema wybranymi rodzajami broni.

Wymagania: wszystkie klasy po zdobyciu 4 poziomu doświadczenia.

Najlepsze atuty

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które atuty dostępne w grze Baldurs Gate 3 są najlepsze, ponieważ za ich pomocą każdy może dostosować swoich bohaterów do własnego stylu gry. Na pewno Zwiększenie wartości cechy (Ability Improvements) będzie zawsze świetnym wyborem dla wszystkich klas postaci, by podnieść wartość głównej cechy do poziomu 18 punktów. Resztę atutów można rozdzielić pomiędzy poszczególnymi klasami postaci.

  1. Łowca (Ranger): Ruchliwy, Oburęczny (w przypadku walki dwoma broniami), Mistrz zasłony (jeśli Twój Łowca walczy w zwarciu);
  2. Łotrzyk (Rogue): Ruchliwy, Oburęczny;
  3. Wojownik (Fighter): Mistrz zasłony, Oburęczny (jeśli chcesz korzystać z dwóch broni jednocześnie), Mistrz tarczy (w przypadku defensywnego buildu postaci);
  4. Kleryk (Cleric): Mistrz tarczy (Klerycy często posługują się tarczą i bronią jednoręczną - zestaw defensywny);
  5. Czarownik (Warlock): Zwiększenie wartości cechy;
  6. Mag (Wizard): Zwiększenie wartości cechy.