Baldurs Gate 3: Skoki - jak i po co wykonywać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera informacje jak wykonywać długie skoki oraz jakie zastosowanie ma funkcja skoków. Jest to mechanika, z którą zapoznasz się już w prologu, ale która ma różne zastosowania przez całą grę.

Opcją wykonywania skoków dysponuje każdy członek drużyny - Baldurs Gate 3: Skoki - jak i po co wykonywać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Opcją wykonywania skoków dysponuje każdy członek drużyny. Jest to jedna z tzw. Akcji dodatkowych (Bonus Action). Skoki możesz aktywować zarówno w trakcie eksploracji świata gry w czasie rzeczywistym, jak i podczas walk z przeciwnikami. W tym drugim przypadku mogą one być odpalane w ramach danej tury niezależnie od "głównej" akcji.

Przy planowaniu skoku musisz zmieścić się w obrębie białego okręgu - Baldurs Gate 3: Skoki - jak i po co wykonywać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przy planowaniu skoku musisz zmieścić się w obrębie białego okręgu. Gra może też odmówić wykonania polecenia jeśli wybrane miejsce lądowania nie jest stabilnym, płaskim podłożem.

Zasięg skoku uzależniony jest od wartości cechy Siła (Strength). Im wyższa wartość, tym dalej możesz skoczyć.

Ważna uwaga - Nie planuj zeskoków ze zbyt dużych wysokości, nawet jeśli gra na to pozwala. Skacząca postać może otrzymać obrażenia po wykonanym skoku.

Skoki mają dwa główne zastosowania w BG3 - Baldurs Gate 3: Skoki - jak i po co wykonywać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Skoki mają dwa główne zastosowania w BG3:

  1. Docieranie w pozornie niedostępne miejsca - Podczas przemierzania świata gry interesuj się napotykanymi wyższymi lub niższymi półkami i platformami. Dzięki wykonaniu skoku lub zeskoku możesz np. znaleźć inną ścieżkę do aktualnego celu podróży lub odkryć zupełnie nowy obszar, w którym mogą znajdować się jakieś skarby czy interaktywne obiekty.
  2. Łatwiejsze zbliżanie się do przeciwników lub uciekanie im - Skoki mogą być pomocne w docieraniu do wrogów okupujących wyższe lub oddalone półki, np. po to żeby zniwelować ich przewagę wysokości albo żeby uniemożliwić im wyprowadzanie skutecznych ataków dystansowych. Możesz też jednak korzystać z nich do uciekania np. silnym przeciwnikom dążącym do walki wręcz. Dzięki wylądowaniu na trudniej dostępnej półce twoja postać będzie mogła poczuć się bezpieczniej.