Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 odpowiadamy na pytania kiedy można zapisywać stan gry, kiedy postępy zapisywane są automatycznie, a także w jakich sytuacjach najlepiej jest sejwować rozgrywkę po to żeby zabezpieczyć się przed potencjalnymi niepowodzeniami.

Jak zapisać stan gry?

Twoje postępy mogą być zapisywane aż na trzy różne sposoby - Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Twoje postępy mogą być zapisywane aż na trzy różne sposoby:

Pierwsza metoda to automatyczne sejwy, czyli takie, które są generowane bez ingerencji z twojej strony. Gra wyświetla zawsze potwierdzenie o poprawnym utworzeniu nowego autosave'a. Automatyczne zapisy są generowane w ważnych momentach gry, np. przed większą bitwą, przed wkroczeniem do ważnej lokacji questowej, czy przed spotkaniem z jakąś ważną postacią niezależną.

Druga metoda to szybkie sejwy, które są tworzone w momencie wciśnięcia klawisza F5. Możesz dodatkowo używać klawisza F8 do szybkiego załadowania najświeższego sejwa.

Cenną wiadomością jest to, że możesz zmienić ustawienia dla automatycznych i szybkich zapisów w opcjach gry - Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Cenną wiadomością jest to, że możesz zmienić ustawienia dla automatycznych i szybkich zapisów w opcjach gry. Zainteresuj się konkretnie sekcją Opcje zapisu - Save Options. Możesz włączyć lub wyłączyć autosejwy, a także ustawić maksymalną liczbę oddzielnych automatycznych i szybkich zapisów. Zdecydowanie warto jest mieć ustawionych ich więcej. Pozwoli ci to łatwo załadować znacznie wcześniejszy stan gry np. w sytuacji złego rozegrania jakiejś dużej bitwy czy zachowania się w niewłaściwy sposób w jakimś dłuższym queście.

Ostatnia trzecia metoda to manualne sejwy, które możesz wybrać z poziomu menu opcji (menu pauzy) - Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ostatnia trzecia metoda to manualne sejwy, które możesz wybrać z poziomu menu opcji (menu "pauzy"). W tym przypadku nie ma ograniczenia co do liczby sejwów (poza pojemnością twojego twardego dysku). Przydatne jest też to, że każdy ręczny sejw możesz nazwać np. po to żeby łatwiej odnaleźć na liście sejwów stan z konkretnego fragmentu gry.

Kiedy zapisywać grę?

Na zapisanie stanu gry powinieneś decydować się przede wszystkim przed zbadaniem interaktywnego obiektu, przed podjęciem próby użycia wytrychów oraz przed rozmową z NPC-em - Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na zapisanie stanu gry powinieneś decydować się przede wszystkim przed zbadaniem interaktywnego obiektu, przed podjęciem próby użycia wytrychów oraz przed rozmową z NPC-em. Możesz w ten sposób zabezpieczyć się przed:

  1. Zawaleniem testu umiejętności (Skillcheck). Jest to rzut kośćmi i w zależności od jego wyniku test może zakończyć się sukcesem lub porażką. Załadowanie wcześniejszego sejwa pozwoli ci łatwo powtórzyć nieudany test z nadzieją, że przy kolejnym podejściu będzie on pomyślny.
  2. Utratą narzędzi złodzieja (Thieves' Tools) po nieudanej próbie otwarcia zamka w drzwiach czy skrzyni. Szansa nieudanej próby włamania zwiększa się jeśli twoja postać nie posiada biegłości w umiejętności Zwinne dłonie (Sleight of Hand).
  3. Śmiercią / otrzymaniem obrażeń przez jednego lub kilku członków drużyny w wyniku uaktywnienia pułapki. Dodatkowo możesz utracić narzędzia do rozbrajania pułapek, jeśli próbowałeś wyłączyć pułapkę. Tak samo jak w przypadku otwierania zamków do rozbrajania pułapek staraj się wybierać bohatera z biegłością umiejętności Zwinne dłonie.
  4. Zachowaniem się w niewłaściwy sposób w trakcie rozmowy. Niektóre opcje dialogowe mogą np. zniechęcić rozmówcę do drużyny lub nawet sprowokować go do walki. Częste sejwowanie uchroni cię przed koniecznością rozegrania niechcianej potyczki.
Grę powinieneś też zasejwować przed rozpoczęciem każdej walki - Baldurs Gate 3: Zapisywanie gry - kiedy możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Grę powinieneś też zasejwować przed rozpoczęciem każdej walki. Da ci to przede wszystkim szansę na przygotowanie się do starcia np. poprzez dobranie odpowiedniego ekwipunku i czarów dla członków drużyny, rozstawienie bohaterów w dobrych miejscach, czy zakradnięcie się do przeciwników z zamiarem wykonania ataku z zaskoczenia. Jeśli któryś z tych kroków nie pójdzie po twojej myśli, to zawsze możesz załadować wcześniejszy stan i łatwo poprawić swoje błędy.

Grę warto też często sejwować już po rozpoczęciu walk. Nie jest to w żaden sposób blokowane i chcąc się maksymalnie zabezpieczyć nowe sejwy możesz tworzyć nawet po każdym wykonanym pojedynczym ruchu.