Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - omówienie postaci Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz ogólną charakterystykę klasy postaci Czarownik (Warlock).

Czarownik (Warlock) to jedna z klas postaci dostępnych w grze Baldurs Gate 3. W trakcie swojego życia Czarownicy kierują się ogromnym pragnieniem wiedzy i mocy dla których są poświęcić bardzo wiele, nawet własne zdrowie i niezależność. Związani paktem z wszechpotężnym patronem (istotą spoza świata jak arcydiabły, czarty i demony), Czarownicy posiadają nadprzyrodzone zdolności dzięki którym mogą posługiwać się unikalną mroczną magią. Ich głównym zadaniem w drużynie jest kontrolowanie pola walki przy użyciu wielu klątw, ale są także w stanie zadać bolesną śmierć wszystkim istotom, które ośmielą się stanąć na ich drodze. Ze względu na to, że ich główną cechą jest Charyzma, Czarownicy doskonale spisują się w roli mówcy i potrafią odpowiednio prowadzić dialogi.

Najważniejsze cechy

W zależności od preferowanego stylu gry, Czarownika w grze Baldurs Gate 3 można rozwijać na różne sposoby jednak na szczególną uwagę zasługują 2 główne cechy: Charyzma i Kondycja. Twój Czarownik będzie nosił lżejsze pancerze i unikał bezpośredniej konfrontacji więc warto również rozwinąć Zręczność.

Charyzma (Charisma) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Charyzma (Charisma)

Charyzma jest niezbędną cechą Czarowników, ponieważ wykorzystują ją oni do rzucania zaklęć. Co więcej, Charyzma wpływa na prawdopodobieństwo trafienia zaklęciem w cel.

Kondycja (Contitution) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kondycja (Contitution)

Nie tylko zwiększy ogólną pulę zdrowia postaci, ale również pomoże Twojemu bohaterowi utrzymać koncentrację w trakcie rzucania określonych zaklęć.

Zręczność (Dexterity) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zręczność (Dexterity)

Zręczność przyda się Czarownikom ze względu na to, że określa szansę bohatera na rozpoczęcie walki (Inicjatywa).

Właściwości klasy

Jako Czarownik od razu otrzymasz dostęp do wielu czarów, które zostały podzielone na dwie kategorie. Warto dobrze się z nimi zaznajomić, ponieważ nie wszystkie czary w grze Baldurs Gate 3 działają na tej samej zasadzie.

  1. Sztuczki (Cantrips): czary, które możesz rzucać w nieskończoność, a więc nie zajmują miejsca na zaklęcia, nie muszą być wcześniej przygotowywane, nie trzeba odpoczywać pomiędzy ich użyciem, można ich użyć w każdej rundzie;
  2. Czary (Spells): tego typu zaklęcia wymagają komórkę do rzucenia czaru, chyba że postać dysponuje odpowiednią zdolnością. Oznacza to, że nie mogą być bez końca wykorzystywane, jak wyżej opisane Sztuczki. Komórki czarów odnawiasz po odpoczynku;

Ze względu na to, że Sztuczki można używać w każdej rundzie bez ograniczeń powinieneś zdecydować się na takie, których na pewno będziesz używać. Pamiętaj, by zostawić Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast), ponieważ będzie to Twoje główne zaklęcie ofensywne.

Mistyczne Inwokacje (Eldritch Invocations)

Po zdobyciu drugiego poziomu doświadczenia będziesz mógł wybrać dwie z dziewięciu zdolności pasywnych, które zapewnią Twojemu bohaterowie określone bonusy i zwiększą jego możliwości bojowe.

  1. Bolesny Wybuch (Agonizing Blast): kiedy rzucasz czar Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast) dodaj swój modyfikator Charyzmy do wyrządzonych obrażeń;
  2. Pancerz Cieni (Armour of Shadows): możesz rzucać na siebie zaklęcie Zbroja Maga (Mage Armour) bez tracenia miejsca na zaklęcie;
  3. Mowa Bestii (Beast Speech): możesz używać zaklęcia Rozmawianie ze Zwierzętami (Speak with Animals) bez tracenia miejsca na zaklęcie;
  4. Zniewalający Wpływ (Beguiling Influence): zyskujesz biegłość w umiejętnościach Oszustwa i Perswazji;
  5. Diabelski Wzrok (Devil's Sight): widzisz normalnie w ciemnościach, magicznego i niemagicznego pochodzenia na odległość 18 metrów;
  6. Diabelski Wigor (Fiendish Vigor): możesz rzucać na siebie zaklęcie Fałszywe Życie (False Life) pierwszego poziomu bez tracenia miejsca na zaklęcie;
  7. Maska Wielu Twarzy (Mask of Many Faces): możesz rzucać zaklęcie Przebranie się (Disguise Self) bez tracenia miejsca na zaklęcie;
  8. Odpychające Uderzenie (Repelling Blast): kiedy trafisz stwora zaklęciem Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast), możesz odepchnąć go na odległość do 4.5 metra od siebie;
  9. Złodziej Dobrego Losu (Thief of Five Fates): raz na długi odpoczynek możesz rzucić zaklęcie Bane, używając do tego celu komórki na zaklęcie.

Biorąc pod uwagę fakt, że Nieziemskie Uderzenie jest podstawowym czarem ofensywnym Czarownika z którego będziesz bardzo często korzystał w trakcie każdej walki, na pewno warto wybrać Bolesny Wybuch. Drugi punkt warto zainwestować w Zniewalający Wpływ, by zyskać biegłość w umiejętnościach Oszustwa i Perswazji co w znacznym stopniu ułatwi Ci prowadzenie rozmów z napotkanymi NPC.

Pakt Łańcucha (Pact of the Chain)

Po zdobyciu trzeciego poziomu doświadczenia Twój bohater otrzyma dodatkową zdolność o nazwie Pakt Łańcucha.

  1. Pakt Łańcucha (Pact of the Chain): zdobywasz lojalność chowańca, ducha fey, który przybiera wybraną przez Ciebie postać - może być zwierzęciem, chochlikiem (imp) lub quasirem (quasit).

Umiejętności

Tworząc postać Czarownika będziesz mógł wybrać 2 spośród 7 dostępnych umiejętności. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że niektóre z nich mogą już być przyporządkowane z uwagi na wybraną rasę postaci i nie będzie można ich zmienić.

  1. Natura (Nature): bohater będzie w stanie przypomnieć sobie informacje o terenie, roślinach i zwierzętach;
  2. Śledztwo (Investigation): umiejętność za pomocą której wyciągniesz wiele cennych informacji z ludzi, ale również z przedmiotów;
  3. Zastraszanie (Intimidation): umiejętność za pomocą której Twój bohater będzie mógł wplatać w rozmowę groźby, które zmuszą innych do podporządkowania się jego woli;
  4. Oszustwo (Deception): sztuka okłamywania, która pozwala na manipulowanie rozmówcą;
  5. Historia (History): bohater będzie w stanie rozpoznawać ważniejsze imiona i nazwiska oraz niezwykłe przedmioty;
  6. Wiedza Tajemna (Arcana): znajomość magii i jej zastosowań, niezbędna do korzystania z magicznych przedmiotów lub potężnych czarów;
  7. Religia (Religion): wiedza na temat bóstw Abeiru-Torilu, w tym przypisanych im domen, kapłanów i świętych rytuałów.

Najlepiej wybrać umiejętności, które bazują na podstawowych cechach Czarownika, a więc Oszustwo (Charyzma) i Zastraszanie (Charyzma).

Specjalizacje

Czarownik jest wyjątkową klasą postaci i z tego względu od razu będziesz mógł zdecydować się na jedną z dwóch dostępnych specjalizacji (podklas).

  1. Czart (The Fiend): Czarownicy, którzy służą Czartom szerzą zepsucie i zniszczenie, a w zamian otrzymują piekielne błogosławieństwo;
  2. Wielki Pradawny (The Great Old One): Czarownicy, którzy służą mistycznym istotom z Odległych Dziedzin posiedli umiejętność władania nad entropią i umysłem.