Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz ogólną charakterystykę klasy postaci Mag (Wizard).

Mag (Wizard) to jedna z klas postaci dostępnych w grze Baldurs Gate 3. Magowie w mistrzowskim stopniu opanowali sztukę magiczną i mają największą pulę zaklęć ze wszystkich postaci dostępnych w grze dzięki czemu mogą być przygotowani na każdą możliwą sytuację. Potrafią m.in. rzucać zaklęcia wybuchowego ognia, brutalnej siły kontroli umysłu, porażającej mocy błyskawic, subtelnej iluzji i oszustwa, a także śmiercionośnej trucizny. Mag może świetnie wpasować się do każdej drużyny i pełnić rolę damage dealera, który będzie wyrządzał bardzo duże obrażenia pojedynczemu celowi, a także większej grupie wrogów. Mag doskonale sprawdzi się także w roli kontrolowania przebiegu bitwy lub jako postać wspomagająca jednak nie można oczekiwać od nich skutecznego leczenia.

Najważniejsze cechy

W zależności od preferowanego stylu gry, Maga w grze Baldurs Gate 3 można rozwijać na różne sposoby jednak na szczególną uwagę zasługują 3 główne cechy: Inteligencja, Kondycja i Zręczność.

Inteligencja (Intelligence) - Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Inteligencja (Intelligence)

Inteligencja jest niezbędną cechą Magów, ponieważ wykorzystują ją oni do rzucania czarów. Co więcej, Inteligencja wpływa na prawdopodobieństwo trafienia zaklęciem w cel.

Kondycja (Contitution) - Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kondycja (Contitution)

Nie tylko zwiększy ogólną pulę zdrowia postaci, ale również pomoże Twojemu bohaterowi utrzymać koncentrację w trakcie rzucania określonych zaklęć.

Zręczność (Dexterity) - Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zręczność (Dexterity)

Zręczność przyda się Magom ze względu na to, że określa szansę bohatera na rozpoczęcie walki (Inicjatywa).

Właściwości klasy

Jako Mag od razu otrzymasz dostęp do wielu czarów, które zostały podzielone na trzy kategorie. Warto dobrze się z nimi zaznajomić, ponieważ nie wszystkie czary w grze Baldurs Gate 3 działają na tej samej zasadzie.

  1. Sztuczki (Cantrips): czary, które możesz rzucać w nieskończoność, a więc nie zajmują miejsca na zaklęcia, nie muszą być wcześniej przygotowywane, nie trzeba odpoczywać pomiędzy ich użyciem, można ich użyć w każdej rundzie;
  2. Czary (Spells): tego typu zaklęcia wymagają komórkę do rzucenia czaru, chyba że postać dysponuje odpowiednią zdolnością. Oznacza to, że nie mogą być bez końca wykorzystywane, jak wyżej opisane Sztuczki. Komórki czarów odnawiasz po długim odpoczynku;
  3. Przygotowane czary (Prepared spells): tego typu zaklęcia muszą zostać przygotowane przed ich użyciem. W celu przygotowania czarów postać musi znajdować się poza walką, otworzyć swoją księgę czarów (domyślnie K), odznaczyć czary, których nie chce użyć i w zamian wybrać inne, które np. przydadzą się w trakcie najbliższej walki.

Ze względu na to, że Sztuczki można używać w każdej rundzie bez ograniczeń powinieneś zdecydować się na takie, których na pewno będziesz używać. Tworząc nową postać Maga, otrzymasz 3 komórki na tego typu czary.

Akcja specjalna

Mag (Wizard) od samego początku otrzymuje dostęp do jednej specjalnej umiejętności (akcji) z której może skorzystać raz dziennie.

Odzyskanie Mocy (Arcane Recovery) - Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Odzyskanie Mocy (Arcane Recovery)

Efekt: raz dziennie, nie będąc w walce, odzyskaj wykorzystane komórki czarów.

Umiejętności

Tworząc postać Maga będziesz mógł wybrać 2 spośród 5 dostępnych umiejętności. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że niektóre z nich mogą już być przyporządkowane z uwagi na wybraną rasę postaci i nie będzie można ich zmienić.

  1. Intuicja (Insight): umiejętność dzięki której bohater będzie mógł przejrzeć ludzi i wyczuć podejrzane sytuacje, przebić się przez kłamstwa i inne formy oszustwa;
  2. Historia (History): bohater będzie w stanie rozpoznawać ważniejsze imiona i nazwiska oraz niezwykłe przedmioty;
  3. Perswazja (Persuasion): sztuka zdobywania przysług i przekonywania innych, by spełnili Twoje życzenia;
  4. Medycyna (Medicine): wiedza i umiejętności pozwalające na leczenie ran i diagnozowanie chorób;
  5. Religia (Religion): wiedza na temat bóstw Abeiru-Torilu, w tym przypisanych im domen, kapłanów i świętych rytuałów.

Najlepiej wybierać pomiędzy umiejętnościami, które bazują na podstawowych cechach Maga, a więc Historia (Inteligencja), Religia (Inteligencja), a w przypadku rozwoju cechy Charyzmy za sprawą odpowiedniej podklasy można zdecydować się na Perswazję.

Nauka czarów ze Zwojów

Magowie zdobywają swoją wiedzę na temat zaklęć z bardzo wielu źródeł, a jednym z nich są Zwoje, które znajdziesz w trakcie eksploracji rozległego świata Baldurs Gate 3. Gdy znajdziesz Zwój zaklęcia, którego jeszcze nie znasz, a chcesz się nauczyć wystarczy kliknąć na niego PPM i wybrać opcję nauki czaru co będzie kosztować 50 sztuk złota.

Po osiągnięciu drugiego poziomu doświadczenia, Mag będzie mógł zdecydować się na jedną z dwóch specjalizacji (podklas) - Baldurs Gate 3: Mag/Wizard - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Specjalizacje

Po osiągnięciu drugiego poziomu doświadczenia, Mag będzie mógł zdecydować się na jedną z dwóch specjalizacji (podklas).

  1. Szkoła Wywoływania (Evocation School): Magowie tej specjalizacji skupiają energię żywiołów w potężnych atakach i zaklęciach. Szkoła Wywoływania jest bardziej ofensywną szkołą magii;
  2. Szkoła Odpychania (Abjuration School): specjalizacja dzięki której Twój bohater będzie mógł w trakcie walki korzystać z wielu przydatnych czarów, które np. przywołują osłony, odpędzają przeciwników i neutralizują magię. Szkoła Odpychania jest bardziej defensywną szkołą magii.