Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do gry Baldurs Gate 3 dowiesz się jak łatwo i szybko pokonać silniejszego przeciwnika w Szepczącej Głębi - Matkę Rodu Pająków Fazowych, a także jaką nagrodę możesz uzyskać za wykonanie tego zadania.

Pająk Fazowy Matka Rodu to jeden z mocniejszych przeciwników w grze Baldurs Gate 3, który zaliczany jest do grupy Drapieżców Sfery Eterycznej, a znajdziesz go po wejściu do Szepczącej Głębi. Przeciwnik czeka na Ciebie na samym końcu podziemnej pieczary jednak zanim przejdziesz do otwartej walki warto solidnie się przygotować. Matka Rodu Pająków Fazowych posiada 4 poziom, aż 138 punktów zdrowia (wytrzymałości), potrafi się teleportować, pluć kwasem i atakować swoimi odnóżami ze śmiertelną skutecznością - jeden celny atak wystarczy, by pozbawić życia mniej odpornych członków drużyny.

Do lokacji Szepcząca Głębia dostaniesz się z Opuszczonej Wioski - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Szepcząca Głębia - jak się tam dostać?

Do lokacji Szepcząca Głębia dostaniesz się z Opuszczonej Wioski. Gdy już oczyścisz teren z wrogów podejdź do studni, którą znajdziesz na centralnym placu wioski i przejdź pomyślnie test percepcji. Gdy tak się stanie będziesz mógł użyć liny na której zawieszono wiadro, by zejść pod ziemię.

Cała podziemna pieczara Szepczącej Głębi połączona jest lepkimi pajęczynami po których drużyna może przemieszczać się pomiędzy wyższymi kondygnacjami tej lokacji - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Potencjalne zagrożenia

Cała podziemna pieczara Szepczącej Głębi połączona jest lepkimi pajęczynami po których drużyna może przemieszczać się pomiędzy wyższymi kondygnacjami tej lokacji. Problem tkwi jednak w tym, że gdy bohater stanie na pajęczynie musi wykonać rzut obronny, by nie zostać Omotanym - w znacznym stopniu utrudnia to eksplorację, a także walkę. Gdy rzut obronny postaci zakończy się niepowodzeniem zostanie ona złapana w sieć i unieruchomiona (Enwebbed), nie będzie zdolna wykonywać żadnych akcji, a do tego zaalarmuje pobliskie stworzenia o swojej obecności. Z tego względu warto zadbać o to, by chociaż jedna z Twoich postaci posiadała na swoim wyposażeniu przedmiot Buty Pajęczych Nóg.

Po wejściu do Szepczącej Głębi skręć w lewo i idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do obszernej komnaty w której przebywał jeden z wyznawców mrocznego bóstwa Lolth - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Buty Pajęczych Nóg - jak zdobyć?

Po wejściu do Szepczącej Głębi skręć w lewo i idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do obszernej komnaty w której przebywał jeden z wyznawców mrocznego bóstwa Lolth. Buty Pajęczych Nóg (Spiderstep Boots) możesz odebrać szkieletowi leżącemu pod ścianą z prawej strony, zaraz przy wejściu.

Jak można zauważyć na powyższym obrazku, Buty Pajęczych Nóg uodparniają jednego z Twoich bohaterów na efekt Omotania, a tym samym umożliwiają mu swobodne przemieszczanie się po Szepczącej Głębi bez alarmowania pobliskich stworzeń - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak można zauważyć na powyższym obrazku, Buty Pajęczych Nóg uodparniają jednego z Twoich bohaterów na efekt Omotania, a tym samym umożliwiają mu swobodne przemieszczanie się po Szepczącej Głębi bez alarmowania pobliskich stworzeń.

Zniszcz jaja Pająków Fazowych

Przed rozpoczęciem walki w pierwszej kolejności należy zniszczyć wszystkie jaja Pająków Fazowych. Jeśli tego nie zrobisz, Matka Rodu natychmiast się do nich przeteleportuje i użyje zdolności, która wykluje z nich małe pająki. Pomimo tego, że posiadają zaledwie kilka punktów zdrowia to potrafią mocno uprzykrzyć życie i dotkliwie kąsać - zwłaszcza jeśli w grupie zaatakują tego samego bohatera.

Do tego zadania wybierz postać, która potrafi posługiwać się łukiem lub posiada na swoim wyposażeniu co najmniej kilkanaście przedmiotów, którymi będzie mogła rzucić. Pamiętaj również, by wyposażyć ją w Buty Pajęczych Nóg, ponieważ będziesz musiał przejść po pajęczynie.

Zajmij pozycje na twardym gruncie dokładnie naprzeciwko pozycji Matki Rodu - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zajmij pozycje na twardym gruncie dokładnie naprzeciwko pozycji Matki Rodu. Pierwsze jaja Pająków Fazowych znajdziesz na dole z lewej strony pieczary. Wymuś atak na jajo (przytrzymaj lewy control) i zniszcz je jedno po drugim. Zanim przejdziesz do kolejnego etapu upewnij się, że wszystkie jaja zostały zlikwidowane.

Kolejne jaja Pająków Fazowych znajdziesz na platformie z prawej strony Matki Rodu, do której dostaniesz się po pajęczynie - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kolejne jaja Pająków Fazowych znajdziesz na platformie z prawej strony Matki Rodu, do której dostaniesz się po pajęczynie. Te możesz zniszczyć przy pomocy broni białej lub zasięgowej. Upewnij się jednak, że wszystkie zostaną rozbite.

Ostatnie jaja znajdują się tuż przy Matce Rodu Pająków Fazowych więc będziesz musiał szczególnie uważać w trakcie próby ich zniszczenia - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ostatnie jaja znajdują się tuż przy Matce Rodu Pająków Fazowych więc będziesz musiał szczególnie uważać w trakcie próby ich zniszczenia. Schowaj się w cieniu i poczekaj, aż przeciwnik się odwróci i zacznie iść w drugą stronę. W tym momencie strzel do jaja z łuku lub wybierz jeden z przedmiotów z ekwipunku i rzuć w cel, a następnie natychmiast wróć pod osłonę cieni. Proces powtarzaj aż do momentu w którym wszystkie jaja zostaną zniszczone.

Przygotowania przed walką

Po zniszczeniu wszystkich jaj Pająków Fazowych pora przygotować się do poważnego starcia. Upewnij się, że każdy z członków Twojej drużyny posiada dostęp do któregoś z Ognistych czarów, jak Ognisty Pocisk lub Płonące Dłonie.

Pamiętaj, że bohaterowie nie władający magią mogą skorzystać ze specjalistycznych Zwojów, które wykorzystuje się jak zwykłą Akcję czyli zamiast zwykłego ataku - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pamiętaj, że bohaterowie nie władający magią mogą skorzystać ze specjalistycznych Zwojów, które wykorzystuje się jak zwykłą Akcję czyli zamiast zwykłego ataku. Do walki będą Ci potrzebne co najmniej dwa takie zaklęcia więc dobrze przeszukaj swój plecak.

Warto także skorzystać z czarów pomocniczych, jak Błogosławieństwo (Bless), które zapewni bohaterom premię do rzutów ataku i rzutów obronnych - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Warto także skorzystać z czarów pomocniczych, jak Błogosławieństwo (Bless), które zapewni bohaterom premię do rzutów ataku i rzutów obronnych. To również najlepszy moment na skorzystanie z zaklęcia Zbroja Maga, by zwiększyć Klasę Pancerza członków drużyny, którzy są bardziej podatni na obrażenia (Magowie).

Przebieg walki

Po tym, jak wszystkie jaja Pająków Fazowych zostaną zniszczone i skorzystasz ze wszystkich potrzebnych zaklęć ochronnych możesz zacząć walkę z Bossem. Pamiętaj, by trzymać się wyznaczonego terenu i nie przechodzić na inne platformy. Gdy tylko rozpoczniesz walkę Pająk Fazowy Matka Rodu automatycznie przeteleportuje się na jedną z pajęczyn. Nic w tym dziwnego, bo przecież to jej naturalne środowisko, ale możesz i nawet powinieneś to wykorzystać!

W zależności od tego, która z Twoich postaci rozpocznie swoją turę, upewnij się, że stoi na twardym podłożu, a następnie użyj zaklęcia Ognistego Pocisku lub skorzystaj z odpowiedniego Zwoju i wyceluj w pajęczynę - nie w przeciwnika - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W zależności od tego, która z Twoich postaci rozpocznie swoją turę, upewnij się, że stoi na twardym podłożu, a następnie użyj zaklęcia Ognistego Pocisku lub skorzystaj z odpowiedniego Zwoju i wyceluj w pajęczynę - nie w przeciwnika.

Pajęczyna jest podatna na ogień przez co szybko się spali, a przeciwnik spadnie na dno jamy, zostanie Powalony (Prone) i otrzyma dużą ilość obrażeń od upadku - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pajęczyna jest podatna na ogień przez co szybko się spali, a przeciwnik spadnie na dno jamy, zostanie Powalony (Prone) i otrzyma dużą ilość obrażeń od upadku.

Teraz pozostaje poczekać, aż Matka Rodu ponownie stanie na swoich odnóżach i wskoczy na drugą pajęczynę, by ponownie zrzucić ją na ziemię - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Teraz pozostaje poczekać, aż Matka Rodu ponownie stanie na swoich odnóżach i wskoczy na drugą pajęczynę, by ponownie zrzucić ją na ziemię. Pamiętaj, by celować w pajęczynę, a nie bezpośrednio w przeciwnika.

Po tym jak pajęczyca ponownie pojawi się na górze będziesz mógł wykończyć ją na dwa sposoby - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po tym jak pajęczyca ponownie pojawi się na górze będziesz mógł wykończyć ją na dwa sposoby. Ze względu na to, że Matce Rodu zostało już mało punktów zdrowia możesz wykorzystać zwykłe ataki i zaklęcia, by ją wykończyć lub zdecydować się na inną taktykę.

Jeśli masz w drużynie Maga możesz użyć zaklęcia Grom (Thunderwave), by ponownie zepchnąć wroga ze skarpy - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli masz w drużynie Maga możesz użyć zaklęcia Grom (Thunderwave), by ponownie zepchnąć wroga ze skarpy. Ten upadek okaże się śmiertelny, a walka zakończy się Twoim szybkim zwycięstwem. Zwróć uwagę na to, że celując w przeciwnika zaklęciem Grom możesz wyznaczyć miejsce w którym przeciwnik znajdzie się po uderzeniu więc upewnij się, że biała linia wskazuje na niższy poziom jaskini.

Pająk Fazowy Matka Rodu jest zbyt dużym przeciwnikiem, by zadziałała na nią zwykła dodatkowa akcja Pchnięcia. Do ruszenia większego ciężaru niezbędne będą zaklęcia, jak Grom (Thunderwave).

Nagroda

Zabicie tak groźnego przeciwnika jakim jest Pająk Fazowy Matka Rodu zostanie oczywiście odpowiednio nagrodzone. W brzuchu pokonanego stwora odnajdziesz rzadki zielony przedmiot, szatę Poisoner's Robe. Szata posiada 10 Klasy Pancerza, bonus +3 do Zręczności, a także bardzo ciekawą właściwość, która wyrządza dodatkowe 1d4 obrażeń od Trucizny za każdym razem, gdy noszący ją bohater korzysta z zaklęć wyrządzających obrażenia od Trucizny.

1 - Baldurs Gate 3: Pająk Fazowy, Matka Rodu/Phase Spider Matriarch - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry