Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldur's Gate 3: Wojownik - poradnik BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Zastanawiacie się, którą rasę wybrać dla Wojownika w BG3? W tym poradniku przeczytacie o najlepszej podklasie, pochodzeniu i stylu walki dla Wojownika.

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2023

W tym poradniku BG3 znajdziecie podstawowe informacje jak stworzyć najlepszego Wojownika. Wyjaśniamy, którą rasę, podklasę oraz pochodzenie wybrać oraz jak rozdzielić punkty zdolności. Na dole strony przedstawiliśmy najlepsze buildy dla Wojownika, w zależności od stylu walki.

Najlepsze pochodzenie dla Wojownika

Przy wyborze pochodzenia Wojownika powinniście dopasować biegłości związane z podstawowymi zdolnościami tej klasy, czyli z Siłą i Kondycją. Najlepsze pochodzenie dla Wojownika to:

  1. Pogranicznik (Outlander) posiadający biegłość w atletyce i sztuce przetrwania.
  2. Żołnierz, który ma biegłość w atletyce i zastraszaniu.

Najlepsza rasa dla Wojownika

Nawajżniejsze zdolności Wojownika to Siła i Kondycja, dlatego idealne rasy dla tej klasy to:

  1. Krasnolud tarczowy (Shiled Dwarf) oferujący +2 do Siły i +2 do Kondycji.
  2. Githyanki zapewni Wam+2 do Siły +1 do Inteligencji.
  3. Człowiek, który posiada +1 do każdej cechy.
Przy tworzeniu postaci Wojownika możecie wybrać 1 z 6 stylów walki, które zapewniają różne pasywne bonusy - Baldurs Gate 3: Wojownik - poradnik BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Najlepszy styl walki Wojownika

Przy tworzeniu postaci Wojownika możecie wybrać 1 z 6 stylów walki, które zapewniają różne pasywne bonusy:

  1. Strzelectwo (Archery) - +2 do ataku dystansowego.
  2. Defensywa (Defence) - +1 do Klasy Pancerza noszonej zbroi.
  3. Fechtunek (Dueling) - +2 do rzutów na obrażenia bronią oraz premia zwiększająca szansę na zadanie ciężkich obrażeń, gdy postać wyposażona jest w jedną broń, a druga ręka pozostaje pusta.
  4. Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) - gdy rzut na obrażenia bronią dwuręczną wyniesie 1 lub 2, rzut zostaje powtórzony.
  5. Ochrona (Protection) - gdy postać nosi tarczę narzuca niekorzyść na wroga, który zaatakuje jednego z Waszych sojuszników w promieniu 1,5 m.
  6. Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style) - gdy postać atakuje z drugiej ręki, może dodać do obrażeń swój modyfikator z tej cechy.

Wybór stylu walki uzależniony jest od tego, jakim Wojownikiem wolelibyście grać. Jeśli celujecie w postać posługującą się ogromnym mieczem, styl Walki bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting) posiada bardzo ciekawą opcje przerzucania rzutów na obrażenia. Wojownik, który wybierze Walkę dwiema broniami (Two Weapon Fighting) jest w stanie zadać najwięcej obrażeń. Warto też dodać, że Wojownik od 5 poziomu ma dodatkowy atak na każdą turę.

Punkty zdolności Wojownika

  1. Siła to najważniejsza cecha Wojownika, który idealnie sprawdza się przy walkach 1 na 1. Wysoki poziom punktów Siły przyda się też przy rzutach obronnych.
  2. Drugą najważniejszą cechą tej klasy jest Kondycja zapewniająca dodatkowe punktu wytrzymałości (hit points).

Najlepsza podklasa Wojownika

Po osiągnięciu 3 poziomu, Wojownik będzie mógł wybrać 1 z 2 podklas:

  1. Mistrz bitew (Battle Master) posiada Kość Wyższości (Superiorrity Dice), która pozwala na wylosowanie 3 z 4 opcji: Menacing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący przestraszyć cel; Pushing Attack wyrządzający obrażenia Kłute i mogący odepchnąć cel; Rally wzmacniająca wytrzymałość (hit points) istoty; Riposte, która sprawia, że przy chybionym ataku, Wojownik może użyć Kości Wyższości (Superiority Dice), by wykonać odwet i wyrządzić określoną ilość obrażeń Kłutych.
  2. Mistyczny rycerz (Eldritch Knight) posiada wiele sztuczek (Cantrips) i czarów. Może korzystać m.in. z Magicznego Pocisku (Magic Missile), Wiedźmowego Pocisku (Witch Bolt), Fali Burzowej (Thunderwave), Zbroji Maga (Mage Armour), czy Trującego Rozprysku (Poison Spray).

Każda z tych podklas ma swoje mocne strony. Jeśli lubie grać silną postacią o zdolnościach magicznych, wybierzcie podklasę Mistyczny rycerz (Eldritch Knight). Jeżeli wolicie dysponować większą ilością mocnych ataków, wybierzcie Mistrza bitew (Battle Master).

Najlepsze akcje klasowe Wojownika

  1. Drugi oddech (Second Wind) to akcja dodatkowa, która pozwala na odzyskanie punktów wytrzymałości (hit points).
  2. Użycie Action Surge daje dodatkową akcję, którą można wykorzystać do Ataków lub rzucania Zaklęcia albo Sztuczki (Cantrip).

Najlepszy build Wojownika

Gotowy build dla Wojownika walczącego bronią dwuręczną:

  1. Rasa: Krasnolud Tarczowy (Shield Dwarf)
  2. Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
  3. Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
  4. Styl walki: Walka bronią dwuręczną (Great Weapon Fighting)
  5. Zdolności: Siła 17, Zręczność 16, Kondycja 16, Mądrość 11-12, Inteligencja i Charyzma 9-10
  6. Broń: Everburn Blade
  7. Pancerz: Splint Armour

Najlepszy build dla Wojownika posługującym się dwoma broniami:

  1. Rasa: Githyanki
  2. Pochodzenie: Żołnierz
  3. Podklasa: Mistrz bitew (Battle Master)
  4. Styl walki: Walka dwiema broniami (Two-Weapon Fighting Style)
  5. Zdolności: Siła 17, Zręczność 13, Kondycja 14, Mądrość 12, Inteligencja i Charyzma między 8-10
  6. Broń: Morningstar i Rapier
  7. Pancerz: Splint Armour

Poniższy build jest przygotowany dla Wojownika z bronią i tarczą:

  1. Rasa: Człowiek
  2. Pochodzenie: Pogranicznik (Outlander)
  3. Podklasa: Mistyczny rycerz (Eldritch Knight)
  4. Styl walki: Ochrona (Protection) lub Defensywa (Defence)
  5. Zdolności: Siła 16, Zręczność 14, Kondycja 15, Mądrość 13, Inteligencja i Charyzma 10
  6. Broń: Shortsword of first Blood
  7. Pancerz: Splint Armour
  8. Tarcza: Absolute's Warboard