Baldurs Gate 3: Pozbawianie przytomności - jak i po co? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 wyjaśniamy jak korzystać z opcji pozbawiania postaci przytomności. Dowiesz się też jakie zastosowanie ma ta akcja i w jakich okolicznościach najlepiej jest z niej korzystać.

Pozbawienie przytomności to nazwa jednej z tzw - Baldurs Gate 3: Pozbawianie przytomności - jak i po co? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pozbawienie przytomności to nazwa jednej z tzw. akcji dodatkowych. Oznacza to, że aktywowanie jej w trakcie bitwy nie pozbawi cię możliwości wykonania w tej samej turze jednej z głównych akcji, np. wyprowadzenia ataku bronią czy rzucenia zaklęcia. Opisywaną akcją dysponują wszyscy członkowie drużyny i znajduje się ona na pasku akcji od samego początku gry.

Opcja pozbawiania przytomności może mieć różne zastosowania, przy czym najważniejszych z nich jest chęć wyeliminowania danego NPC-a czy potwora bez pozbawiania go życia - Baldurs Gate 3: Pozbawianie przytomności - jak i po co? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Opcja pozbawiania przytomności może mieć różne zastosowania, przy czym najważniejszych z nich jest chęć wyeliminowania danego NPC-a czy potwora bez pozbawiania go życia. Śmierć jakiejś postaci może ci utrudnić dalszą grę, gdyż np. może zostać zablokowany inny wariant questu. Postać, która straciła przytomność, możesz także bezproblemowo okraść. Gra pozwoli ci wyjąć wszystkie przedmioty z inwentarza ogłuszonej postaci bez konieczności zaliczania testów umiejętności jak ma to miejsce w przypadku kradzieży kieszonkowej.

Innym przydatnym zastosowaniem dla pozbawiania przytomności są sytuacje, w których jeden z członków drużyny znajdzie się pod efektem kontroli umysłu lub innego stanu lub zaklęcia, który sprowokuje go do zaatakowania towarzyszy. Dzięki użyciu opisywanej akcji możesz spróbować "wyłączyć" danego członka drużyny z walk bez konieczności zabijania go. Oczywiście tego typu akcja powinna być ostatecznością - zawsze warto najpierw próbować usunąć negatywny efekt i "odzyskać" członka drużyny lub przynajmniej odizolować tę postać od reszty drużyny (np. dzięki użyciu zaklęcia snu).