Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Wszystkie legendarne przedmioty Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W BG3 znajdziecie wiele legendarnych przedmiotów, które przydadzą się w trakcie przygody. Na tej stronie poradnika dowiecie się o najpotężniejszych z nich.

Ostatnia aktualizacja: 17 sierpnia 2023

Pośród wielu przedmiotów na jakie natraficie w Baldurs Gate 3, niektóre z nich będą miały specjalną, pomarańczową ramkę. Będzie to znak, że otrzymaliście przedmiot legendarny. Na tej stronie poradnika odkryjecie każdy z nich w grze wraz z informacjami, gdzie je znaleźć.

Shapeshifter's Mask

Ten hełm pozwala na tymczasową zmianę wyglądu rasy raz na long rest. Otrzymujecie ten przedmiot dzięki zakupieniu Deluxe Edition gry Baldurs Gate 3. Znajdziecie go w swoim schowku w obozie.

Blood of Lathander

Pod koniec aktu I, macie możliwość odnalezienia tego buzdyganu. Musicie udać się Rosymorn Monastery, a następnie kontynuować ścieżkę fabularną z Githyankami. Rozglądajcie się za ukrytym pomieszczeniem, w którym znajdziecie zagadkę. Pamiętajcie aby posiadać przedmiot Dawnmaster's Crest, gdyż będzie niezbędny, aby otrzymać tę broń.

Obrażenia:

  1. 1d6+3 obuchowe

Dodatkowe zdolności:

  1. Lathander's Blessing: Raz na long rest jeśli Twoje HP osiąga zero, przywracasz sobie 2-12 HP, a sojusznikom 1-6 HP.
  2. Lathander's Light: W promieniu sześciu metrów diabły oraz nieumarli są oślepieni, chyba że zdadzą rzut obronny na budowę.
  3. Zaklęcie: Sunbeam
  4. Umagicznienie: +3

Shar's Spear of Evening

Zdobycie tej broni jest banalnie proste - po prostu zachęcajcie Shadowheart do ukończenia próby w Akcie 2. Tuż po jej zakończeniu, otrzymacie tę broń.

Obrażenia:

  1. 1d8(1d6)+5 kłute
  2. Shar's Blessing - Advantage na rzuty obronne w cieniu / ciemności. Zadajesz dodatkowe 1d6 obrażeń istotom w cieniu / ciemności.
  3. Blind Immunity - Nie możesz zostać oślepiony.
  4. Zaklęcie: Shar's Darkness
  5. Umagicznienie: +3

Dodatkowe zdolności:

Selune's Spear of Night

Zamiast kończyć powyższą próbę, musicie przekonać Shadowheart aby jej nie kończyła, a następnie oszczędziła Nightsong. Potem musicie pokonać Ketherica i ponownie uratować Nightsong. Dopiero wtedy, na początku aktu III, otrzymacie ten oręż.

Obrażenia:

  1. 1d8(1d6)+5 kłute
  2. Selune's Blessing - Otrzymujecie advantage na rzuty obronne na mądrość oraz testy percepcji.
  3. Darkvision - Widzicie w ciemności do 12 metrów.
  4. Zaklęcie: Moonbeam i Moonmote
  5. Umagicznienie: +3

Dodatkowe zdolności:

Orphic Hammer

W akcie III musicie udać się do House of Hope i zgodzić się na propozycje Raphaela albo po prostu ukraść mu sprzed nosa tę broń.

Obrażenia:

  1. 1d10(1d8)+3 obuchowe

Dodatkowe zdolności:

  1. Spell Resistance - Advantage na rzuty obronne przeciwko zaklęciom.
  2. Akcja klasowa: Unshackling Strike
  3. Umagicznienie: +3

Helldusk Armor

Jeden z najlepszych pancerzy w grze, wymaga pokonania Raphaela, ale jest zdecydowanie warty tego przedsięwzięcia.

Klasa pancerza: 21

Dodatkowe zdolności:

  1. Helldusk Armor - Otrzymujecie biegłość w posługiwaniu się tym pancerzem.
  2. Infernal Retribution - Kiedy zdacie rzut obronny, rzucający zaklęcie jest podpalony na trzy tury.
  3. Prime Aegis of Fire - Odporność na obrażenia od ognia, nie można Was podpalić, otrzymujecie 3 punkty obrażeń mniej ze wszystkich źródeł.
  4. Zaklęcie: Fly

Gloves of Soul Catching

Chcąc zdobyć te rękawice musicie najpierw zdobyć Orphic Hammer, a następnie uwolnić Hope i pokonać Raphaela, który Was zatrzymuje.

Dodatkowe zdolności:

  1. Soul Fist - Ataki bez broni zadają dodatkowe obrażenia o wartości od 1 do 10.
  2. Soul Catching - Raz na turę przy trafieniu bez broni przywracacie sobie 1- HP, alternatywnie możecie otrzymać Advantage na testy ataku oraz rzutów obronnych do końca tury.
  3. Bonus do atrybutu: +2 do budowy

Crimson Mischief

W akcie III, w świątyni Bhaala trzeba pokonać Orin. Gdy ją zlootujecie, otrzymacie ten krótki miecz.

Obrażenia:

  1. 1d8+7 kłute, 1+d4 nekrotyczne, 1d4 kłute

Dodatkowe zdolności:

  1. Prey Upon the Weak - Zadajecie dodatkowe obrażenia w ilości od 1 do 4 przeciwko celom mającym mniej niż 50% HP.
  2. Redvein Savagery - Jeśli ten oręż jest główną bronią, to zadajecie dodatkowe obrażenia o wartości 7 przeciwko celom.
  3. Crimson Weapon - Jeśli ten oręż jest poboczną bronią, to dodajecie modyfikator od cechy do obrażeń.
  4. Umagicznienie: +2

Bloodthirst

W akcie III, w świątyni Bhaala trzeba pokonać Orin. Gdy ją zlootujecie, otrzymacie ten sztylet.

Obrażenia:

  1. 1d8+2 kłute

Dodatkowe zdolności:

  1. Improved Critical - Liczba, która jest wymagana na kości, aby trafić krytycznie zostaje zmniejszona o jeden, łączy się z innymi, podobnymi zdolnościami.
  2. Exploit Weakness - Jeśli ten oręż jest główną bronią, przeciwnicy otrzymują wrażliwość na obrażenia kłute.
  3. True Strike Riposte - Jeśli ten oręż jest poboczną bronią, przeciwnicy nie trafiający Waszej postaci otrzymują True Strike. Dostajecie +1 do KP.
  4. Umagicznienie +2
  5. Zaklęcie: True Strike

Helm of Balduran

Aby otrzymać ten hełm, musicie pokonać Ansura.

Dodatkowe zdolności:

  1. Balduran's Vitality - Leczycie się za 2 na początku każdej tury.
  2. Balduran's Favor - Otrzymujecie +1 do KP i rzutów obronnych.
  3. Stun Immunity - Macie odporność na ogłuszenie.
  4. Critical Immunity - Przeciwnicy nie mogą trafić Was krytycznie.

Balduran's Giantslayer

Aby otrzymać ten miecz dwuręczny musicie uratować Diuka Ravengarda i uciec. Następnie dowiecie się o miejscu, w którym możecie przejść próby i stoczyć walkę z Ansurem. W jego cielsku, znajdziecie ten oręż.

Obrażenia:

  1. 2d6+3 (cięte)

Dodatkowe zdolności:

  1. Giantslayer - Podwajacie swoją premię z siły do obrażeń, otrzymujecie Advantage na cele duże, olbrzymie i gigantyczne.
  2. Umagicznienie: +3
  3. Akcja klasowa: Giant Form

Gontr Mael

Aby otrzymać ten łuk, musicie pokonać Steel Watcher Titana w Steel Watch Foundry.

Obrażenia:

  1. 1d8+8 kłute

Dodatkowe zdolności:

  1. Propmised Victory - Macie szansę przy trafieniu na rzucenie Guiding Bolta na cel.
  2. Gontr Mael Glowing - W promieniu sześciu metrów roztaczacie aurę światła.
  3. Umagicznienie: +3
  4. Zaklęcie: Celestial Haste

Duelist's Prerogative

Ten rapier znajdziecie dzięki pomocy Vanrze w Akcie III. Wykonajcie zadanie dla niej i Mayriny, a w nagrodę otrzymacie rapier.

Obrażenia:

  1. 1d8+8 kłute, +2 kłute

Dodatkowe zdolności:

  1. Elegant Duelist - Jeśli nie posiadacie broni pobocznej, Twój krytyk zaczyna się od 19, nie 20. Dostajecie dodatkową reakcję.
  2. Withering Cut - Gdy traficie, możecie użyć reakcji, aby zadać dodatkowe obrażenia nekrotyczne.
  3. Umagicznienie: +3
  4. Zaklęcie: Challenge to Duel
  5. Akcja broni: Dueler's Enthusiasm

Markoheshkir

Ten kostur dostajecie w kontynuacji wątku Nightsong w akcie III. Kostur znajduje się za magiczną barierą, którą możecie deaktywować poprzez zeskoczenie z balkonu.

Obrażenia:

  1. 1d8(1d6)+1 obuchowe

Dodatkowe zdolności:

  1. Arcane Enchantment: Otrzymujesz +1 do testów ataku i stopnia trudności odparcia Twoich zaklęć.
  2. Arcane Battery: Następne zaklęcie nie kosztuje Ciebie komórki czaru.
  3. Umagicznienie: +2
  4. Zaklęcie: Kereska's Favor

Nyrulna

Ten trójząb otrzymujecie, gdy skutecznie okradniecie Akabiego w Circus of Last Days. Po kradzieży zostaniecie przeteleportowani i na końcu lokacji jest skrzynia z orężem.

Obrażenia:

  1. 1d8(1d6)+3 kłute

Dodatkowe zdolności:

  1. Zephyr Connection - Ta broń wraca do Was za każdym razem, gdy jest rzucona. Nie można Was rozbroić, gdy broń jest rzucona, tworzy wybuch zadający od 3 do 12 obrażeń.
  2. Veil of the Wind - Otrzymujecie +3 bonusu do prędkości oraz skoku, jesteście niewrażliwi na obrażenia od upadku.
  3. Nyrulna Glowing - Broń roztacza sferę światła o promieniu sześciu metrów.
  4. Umagicznienie: +3

Viconia's Walking Fortress

Ta tarcza jest do zdobycia w akcie trzecim. Podążając linią fabularną Shadowheart musicie zabić Viconię DeVir i zlootować ją.

Premia do KP: +3

Dodatkowe zdolności:

  1. Rebuke of the Might - Kiedy zostajecie trafieni atakiem wręcz, użyciej reakcji, aby zadać od 2 do 8 obrażeń przeciwnikowi, powalając go, chyba że zda test na zręczność.
  2. Spellguard - Macie Advantage na rzuty obronne przeciwko zaklęciom, testy trafienia zaklęciem przeciwko Wam mają Disadvantage.
  3. Zaklęcia: Reflective Shield, Warding Bond