Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz odpowiedź na pytanie jak rozpalać pochodnie. Są one bardzo użyteczne do rozświetlania ciemności, szczególnie jeśli twoje postacie nie dysponują umiejętnością widzenia w ciemnościach ani sztuczkami do rozświetlania ciemności.

Pochodnie możesz odnajdywać w świecie gry wraz z innym lootem - Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pochodnie możesz odnajdywać w świecie gry wraz z innym lootem. Mogą one leżeć na widoku lub być np. składowane w skrzyniach. Domyślnie każda zabrana pochodnia jest oczywiście ugaszona, a więc nie jest od razu w stanie rozświetlać okolicy.

Po wkroczeniu po raz pierwszy do jakiejś ciemnej lokacji gra wyświetli okno z samouczka z podpowiedzią odnośnie możliwości rozświetlania okolicy. Pomimo tego, że nie jest to obowiązkowy krok, poruszanie się z aktywnym źródłem światła ułatwi ci odnajdywanie interaktywnych obiektów oraz zmniejszy ryzyko wchodzenia w kontakt z potencjalnymi zagrożeniami. Dodatkowo twoi bohaterowie łatwiej będą mogli dostrzegać ewentualne pułapki.

Ważną informacją jest to, że do zapalenia pochodni musi posłużyć jakieś źródło ognia - Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ważną informacją jest to, że do zapalenia pochodni musi posłużyć jakieś źródło ognia. Jeśli nie widzisz w okolicy żadnych źródeł ognia, to rozejrzyj się np. za kandelabrem podobnym do tego z powyższego obrazka. Wejście w interakcję z nim doprowadzi do rozpalenia go.

Kolejny krok to umieszczenie pochodni w dłoni jednego z członków drużyny - Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kolejny krok to umieszczenie pochodni w dłoni jednego z członków drużyny. Możesz:

  1. Znaleźć pochodnię w inwentarzu i wybrać opcję użycia jej.
  2. Otworzyć menu wyposażenia bohatera i umieścić ją ręcznie w jednej z dłoni zamiast aktualnie używanej broni.
To jeszcze nie wszystko - Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

To jeszcze nie wszystko. Z dolnego paska musisz wybrać akcję dodatkową Zanurzanie (Dip). Kliknij następnie na źródle ognia, np. na wspomnianym wcześniej kandelabrze.

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to bohaterowi powinno się udać pomyślnie rozpalić pochodnię - Baldurs Gate 3: Pochodnia - jak rozpalić? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to bohaterowi powinno się udać pomyślnie rozpalić pochodnię.