Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Wejście do legowiska sowoniedźwiedzia. Jeżeli wcześniej poprawnie rozegrałeś scenę z klerykami w lesie (mapa M3, niebieskie 20), to teraz mogą czekać przy wejściu do pieczary. Wejdą razem z drużyną do środka i mogą pomóc w pokonaniu sowoniedźwiedzia.
Sowoniedźwiedź. Potwór ten przebywa w dużej pieczarze / legowisku. Pojedynek z sowoniedźwiedziem jest opcjonalny - możesz z nim porozmawiać lub poprawnie zaliczyć jeden z testów umiejętności. Nie musisz też zabijać sowodźwiadka.
Pies Scratch. Czuwa on przy zwłokach swojego pana Gomwicka. Możesz uspokoić psa zaliczając test Opieki nad zwierzętami, Perswazji lub Zastraszenia. Pozwoli ci to pogłaskać Scratcha. Możesz pozwolić na to żeby pies powąchał bohatera, dzięki czemu od tej pory może pojawiać się w obozie drużyny. Przy ciele Gomwicka znajdziesz kilka listów i inny drobny loot.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Pradawny krąg run - Opuszczona wioska. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Uszkodzony most. Prowadzi do północnej części mapy - The Risen Road. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Wiatrak. Grupa goblinów znęca się nad gnomem przywiązanym do wiatraka - możesz ich zaatakować, zapłacić pełną sumę, zapłacić mniej dzięki użyciu perswazji (różne próby o różnym poziomie trudności) lub użyć mocy illithid i nakłonić gobliny do odejścia. Musisz zatrzymać wiatrak w celu oswobodzenia gnoma - przycisk jest wewnątrz wiatraka, na parterze.
Studnia. Możesz dzięki niej przenieść się do lochu Whispering Depth.
Ogry. Musisz wybronić się w trakcie rozmowy jeśli nie chcesz zostać przez nie zaatakowany - zalicz test oszustwa. Potwory stoją przy zwłokach diabelstwa - znajdziesz m.in. unikalny medalik.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Piwnica aptekarza. Solucja ta pomoże Ci ukończyć zadanie.

Cele misji

  1. Znajdź księgę nekromancji;
  2. otwórz księgę (opcjonalne);
  3. zniszcz księgę (opcjonalne);

Opis przejścia

W opuszczonej wiosce, tuż przy punkcie szybkiej podróży (M5:4) znajduje się chata. Ulokowana w niej została klapa prowadząca do podziemi. Wejdź tam, a zobaczysz grotę pełną szkatuł. W każdej z nich znajduje się nieumarły. Jeśli wejdziesz z nimi w interakcję, to zostaniesz zaatakowany.

Po przeciwległej stronie pomieszczenia znajdziesz zwierciadło, z którym możesz porozmawiać. W pewnym momencie zapyta Cię ono o licza. Aby przepuściło Cię ono dalej musisz potwierdzić, że jesteś jego sługą, a następnie wybrać następujące odpowiedzi:

  1. "Obmierzły licz. Bodaj konał po stokroć.";
  2. "Oczyszczania ran";
  3. "Chciałbym poznać zaklęcie, które uwolni mnie od pasożyta w mojej głowie.";

Jeśli udzielisz błędnej odpowiedzi zostaniesz zaatakowany.

Za zwierciadłem znajduje się pracowania. Na stole znajdującym się na wprost od wejścia. Znajdziesz na nim księgę, opisującą prowadzone eksperymenty.

Następnie zwróć uwagę na znajdującą się za kratami pułapkę ogniową - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Następnie zwróć uwagę na znajdującą się za kratami pułapkę ogniową. Znajduje się tam Twój cel, czyli księga nekromancji. Zniszcz drzwi lub otwórz je narzędziami złodzieja. Wejdź do środka (dobrze jest przed tym wypić miksturę odporności na ogień) i zabierz księgę. Okaże się, że aby otworzyć zdobyć potrzebny jest klucz. W tym momencie możesz postąpić na dwa sposoby.

Pierwszą opcją jest zniszczenie księgi - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zniszcz księgę

Pierwszą opcją jest zniszczenie księgi. Jest to czymś prostym. Wymaga od Ciebie rzucenia na księgę czaru zadającego obrażenia od światła (Posępne Serce dysponuje takimi zdolnościami).

Znajdź klucz

Jeśli zdecydujesz się otworzyć księgę to musisz udać się do Szepczącej głębi. Na terenie Opuszczonej wioski znajdziesz kilka przejść:

  1. studnia (M5;7) znajdująca się obok punktu szybkiej podróży;
  2. dziura w skale znajdująca się w piwnicy budynku naprzeciwko apteki.
W jaskiniach trafisz na grupę pająków fazowych - Baldurs Gate 3: Piwnica aptekarza - solucja, opis przejścia - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W jaskiniach trafisz na grupę pająków fazowych. Są to jedni z trudniejszych przeciwników w grze. Potrafią się bowiem teleportować i są w stanie zadać duże obrażenia. Dodatkowo przewodzi im potężna Pająk Fazowy Matka Rodu. To właśnie w jej okolicy znajdziesz mroczny ametyst, który wymagany jest do zakończenia zadania. Możesz spróbować przekraść się obok niej lub stanąć do walki (instrukcje, jak ją pokonać znajdziesz na osobnej stronie poradnika).

Po dobyciu klucza możesz aktywować, księgę z poziomu ekwipunku. Musisz także zdecydować, czy chcesz zachować księgę dla siebie i nauczyć się zdolności "rozmawianie ze zmarłymi" czy też oddać ją w ręce Gale'a lub Astariona.