Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 odpowiada na pytanie czy można powtarzać testy umiejętności - Skillchecks. Jest to istotna informacja pod kątem chęci uzyskania pozytywnego wyniku po teście, który zakończył się niepowodzeniem.

Co to są testy umiejętności?

Testy umiejętności to próby, które mogą załączać się po wejściu w interakcję z jakimś obiektem czy w trakcie rozmowy z postacią niezależną - Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Testy umiejętności to próby, które mogą załączać się po wejściu w interakcję z jakimś obiektem czy w trakcie rozmowy z postacią niezależną. Ich założeniem jest sprawdzenie, czy bohater poradzi sobie z wykonaniem jakiejś czynności.

Każdy test dotyczy konkretnej umiejętności (Skill) lub cechy (Ability). W przykładzie z powyższego obrazka jest to umiejętność Śledztwo (Investigation).

Po wybraniu opcji dialogowej / opcji zachowania powiązanej z testem umiejętności przejdziesz do właściwej próby - Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po wybraniu opcji dialogowej / opcji zachowania powiązanej z testem umiejętności przejdziesz do właściwej próby. Dokonywany jest rzut kośćmi i próba zakończy się powodzeniem jeśli wyrzucona wartość będzie równa lub większa od wymaganej. W przykładzie z dołączonego obrazka test umiejętności Śledztwo zakończy się sukcesem jeśli kości wyrzucą wartość co najmniej 10.

Jeszcze przed rozpoczęciem próby możesz najechać kursorem na jej nazwę żeby ustalić rodzaj rzutu kośćmi oraz dowiedzieć się o potencjalnej premii w zależności od statystyk bohatera - Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeszcze przed rozpoczęciem próby możesz najechać kursorem na jej nazwę żeby ustalić rodzaj rzutu kośćmi oraz dowiedzieć się o potencjalnej premii w zależności od statystyk bohatera. W przykładzie z dołączonego obrazka obowiązuje premia z tytułu dostatecznie rozwiniętej cechy Mądrość (Wisdom).

Ważna uwaga - Test umiejętności zawsze dotyczy bohatera, który go wykonuje. Jeśli dowodzisz kilkuosobową drużyną, to postaraj się w miarę możliwości oddelegować postać, która ma biegłość w umiejętności powiązanej z próbą lub najmocniej rozwiniętą cechę. Zwiększy to szanse powodzenia. Niestety nie oznacza to nigdy pewnej wygranej, bo nadal bardzo dużo zależy od szczęścia.

Czy można powtórzyć zawalony test umiejętności?

Do większości prób możesz podejść tylko jeden raz i jeśli rzut zakończy się niepowodzeniem (tzn - Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do większości prób możesz podejść tylko jeden raz i jeśli rzut zakończy się niepowodzeniem (tzn. jeśli kości wyrzucą niższą wartość od wymaganej) to gra nie pozwoli ci na powtórzenie testu.

Wyjątkiem mogą być sytuacje, w których do wyrzucenia pożądanej wartości bardzo niewiele ci zabrakło. Gra może wtedy umożliwić wykonanie ponownego rzutu.

Opisany powyżej problem ma na szczęście dwa rozwiązania - Baldurs Gate 3: Test umiejętności - czy można powtarzać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Opisany powyżej problem ma na szczęście dwa rozwiązania:

  1. Warto zapisywać stan gry przed każdym testem umiejętności. W przypadku zawalenia próby możesz załadować wcześniejszy stan i spróbować ponownie. Jest to szczególnie pomocne w przypadku trudnych testów z wysokimi wymaganiami co do wartości do wyrzucenia przez kości.
  2. W niektórych scenach gra oferuje kilka różnych testów umiejętności, które mogą pozwolić osiągnąć ten sam lub zbliżony efekt końcowy - przykład takiej sytuacji prezentuje powyższy obrazek. Po zawaleniu jakiejś próby możesz spróbować z inną.