Baldurs Gate 3: Handlarze Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 zamieściliśmy podstawową wiedzę na temat handlarzy. Znajdziesz m.in. informacje gdzie odnaleźć pierwszych kupców, na jakich zasadach odbywa się zakup lub wymiana towarów, a także czy możliwe jest okradanie handlarzy.

Gdzie znajdę pierwszych handlarzy?

Pierwsza lokacja gry, w której możesz odnaleźć kilku handlarzy, to Gaj druidów (Druid Grove) - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pierwsza lokacja gry, w której możesz odnaleźć kilku handlarzy, to Gaj druidów (Druid Grove). Znajduje się ona na północny-zachód od plaży, na której rozpoczniesz swoje zmagania po przystąpieniu do pierwszego aktu kampanii.

Po dotarciu po raz pierwszy w pobliże gaju musisz rozprawić się z grupą goblinów rozstawionych przed głównym wejściem do tej lokacji. W walkach będą ci pomagali niektórzy z mieszkańców gaju. Po wygranej bitwie podejdź do dużej bramy gaju, a zostanie ona automatycznie otwarta.

Arron sprzedaje m - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Arron sprzedaje m.in. mikstury, magiczne zwoje, różne odmiany strzał, zestawy do otwierania zamków i rozbrajania pułapek, pochodnie, broń białą oraz elementy ubioru. Ma też domyślnie duże zapasy złota, dzięki czemu możesz się u niego pozbyć dużej ilości niepotrzebnego lootu.

Dammon sprzedaje m - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Dammon sprzedaje m.in. różne odmiany strzał, broń białą i dystansową, tarcze oraz różne elementy pancerza. Także i ten handlarz ma sporo złota w zapasie.

Auntie Ethel sprzedaje m - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Auntie Ethel sprzedaje m.in. różnorakie mikstury i rzadkie składniki alchemiczne. Postać ta jest też powiązana z jednym z questów dotyczących pozbycia się pasożyta z organizmu głównego bohatera. Możesz z nią spotkać się w dalszej części gry w jej domu znajdującym się poza gajem.

Mattie zaproponuje w trakcie pierwszego spotkania grę z użyciem pierścienia rzekomo przynoszącego szczęście, aczkolwiek przystąpienie do niej jest opcjonalne - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mattie zaproponuje w trakcie pierwszego spotkania grę z użyciem pierścienia rzekomo przynoszącego szczęście, aczkolwiek przystąpienie do niej jest opcjonalne. Sprzedaje on m.in. zestawy do otwierania zamków i unikalne pierścienie. Ma on najmniej złota ze wszystkich handlarzy z gaju.

Handel i wymiana - czym się różnią?

Niezależnie od wybranego handlarza po otwarcia okna handlu u góry ekranu zauważysz zawsze przełącznik - zaznaczyliśmy go na dołączonym obrazku - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego handlarza po otwarcia okna handlu u góry ekranu zauważysz zawsze przełącznik - zaznaczyliśmy go na dołączonym obrazku. Pozwala on przełączać sie pomiędzy handlem (Trade) i wymianą (Barter).

W przypadku wybrania wariantu handel wszystkie transakcje zakładają wykorzystywanie złota - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W przypadku wybrania wariantu handel wszystkie transakcje zakładają wykorzystywanie złota. Możesz kupować za złoto przedmioty wystawiane przez handlarza lub sprzedawać mu za złoto własne towary.

Dodatkowa uwaga - Wartość kupowanych i sprzedawanych przedmiotów nie odpowiada ich realnym wartościom wyświetlanym w ich opisach. Musisz liczyć się z tym, że handlarzowi więcej zapłacisz za kupowane od niego rzeczy, a także że wartość sprzedawanych mu twoich towarów będzie zaniżona.

W przypadku wybrania wariantu wymiana pojawią się dwa pionowe pola - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W przypadku wybrania wariantu wymiana pojawią się dwa pionowe pola. Możesz w nich umieszczać przedmioty, których chcesz się pozbyć oraz przedmioty z inwentarza handlarza, za które chcesz je wymienić (w tym także za złoto, jeśli tylko nim jesteś zainteresowany).

Dodatkowa uwaga - Możesz łatwo zrównać wartość obu ofert klikając na przycisku szali nad przyciskiem wymiany (Barter). Może on szybko dobrać złoto z inwentarza bohatera lub handlarza.

Okradanie handlarzy

Baldurs Gate 3 pozwala na okradanie handlarzy, aczkolwiek jest to ryzykowne - Baldurs Gate 3: Handlarze - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 pozwala na okradanie handlarzy, aczkolwiek jest to ryzykowne. Jeżeli zostaniesz przyłapany na próbie kradzieży, to możesz bezpowrotnie utracić opcję handlowania z danym NPC-em lub możesz zostać przez niego zaatakowany. Bardzo wskazane jest wykonywanie szybkich zapisów stanu gry przed każdą próbą kradzieży.

Podobnie jak w przypadku okradania "zwykłych" NPC-ów do kradzieży wybierz bohatera z biegłością Zwinne dłonie. Dodatkowo koniecznie załącz tryb skradania się. Możesz spróbować ukraść przedmioty leżące na widoku / w skrzyniach, bądź też użyć opcji kradzieży kieszonkowej bezpośrednio na handlarzu. Dla przypomnienia każda próba wyjęcia przedmiotu z kieszeni okradanego NPC-a jest testem umiejętności - kości muszą wyrzucić wartość wyższą lub równą wymaganej, by próba zakończyła się sukcesem.