Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni wpadniesz na Johla i Demira wykłócających się z Ciotką Ethel w sprawie porwanej Mayriny. Pierwszy wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musisz zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie. Jeśli bracia nie zginęli to możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci możesz znaleźć martwych nieco dalej.
Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy. Można je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur. Możesz też wybierać inne ścieżki lub skakać nad pułapkami.
Potwory. Przebywają tu kreatury Wood Woad oraz Ancient Mud Mephit - 4 poziom doświadczenia. Do większej wyspy możesz dotrzeć polegając na opcji skoku - ominiesz w ten sposób głęboką wodę.
Pradawny krąg run - Herbaciarnia nad rzeką. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gandrel. Jest on łowcą wampirów. Może dojść do unikalnej rozmowy jeśli z drużyną podróżuje Astarion.
Miecz i hełm. Odnalezienie miecza wymaga zaliczenia próby Śledztwa. Odnajdziesz wzmocniony wielki miecz - to wartościowa broń biała zadające duże obrażenia sieczne. Wzmocniony hełm zapewnia ochronę przed trafieniami krytycznymi.
Żaba. Możesz porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z potworem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.
Herbaciarnia. To miejsce, w którym mieszka Ciotka Ethel - wiedźma. Jest tu też więziona Mayrina. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na bohaterów potwory.
Studnia. Wypicie wody z niej przyznaje 10 dodatkowych punktów zdrowia do kolejnego długiego odpoczynku.
Tylne wyjście z chatki. Prowadzi ono w stronę plaży.
Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (mapa M6). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zalicz potężny upadek.
Powiększ mapę

Baldur's Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na mapie Herbaciarni (Teahouse) i Cuchnących Moczarów (Sunlit Wetlands) zaznaczyliśmy gdzie możecie spotkać Ciotkę Ethel i Mayrinę w BG3.

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

W tym poradniku BG3 znajdziecie mapę Herbaciarni (Teahouse). Wyjaśniamy jak dotrzeć do chatki wiedźmy przechodząc przez Cuchnące Moczary (Sunlit Wetlands) w poszukiwaniu Mayriny i odkryć wszystkie sekretny, aby zaliczyć region na 100%.

Herbaciarnia (Teahouse) i Cuchnące Moczary (Sunlit Wetlands) - ważne miejsca

Johl, Demir i Ciotka Ethel - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni możesz być świadkiem konfrontacji - bracia Johl i Demir będą kłócili się z Ciotką Ethel w sprawie rzekomo porwanej przez staruszkę ich siostry Mayriny. Możeci wybrać jak chcecie się zachować. Pierwszy główny wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musicie zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie.

Jeśli bracia nie zginęli z Waszych rak, to możecie zaoferować im pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci odnajdziesz w takiej sytuacji martwych nieco dalej, choć quest zlokalizowania Mayriny możecie mimo wszystko kontynuować. Więcej na ten temat przeczytacie na stronie: Uratuj Mayrinę (Save Mayrina).

Pułapki z kolcami w wodzie - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy. Możecie je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji - idźcie powoli i zatrzymuj się od razu po otrzymaniu informacji o wykonywaniu testu. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur.

Nad odnajdywanymi pułapkami możecie przeskakiwać lub je omijać. Możecie też rozglądać się za innymi przejściami.

Herbaciarnia - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Herbaciarnia. To lokacja, w której mieszka Ciotka Ethel / wiedźma.

Powalone drzewo nad przepaścią - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów. Nie wchodźcie na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zaliczycie potężny upadek.

Ważni NPCe

Żaba - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Żaba. Możecie porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura - dokładniejszy opis znajdziesz na stronie Zwierzęta - jak rozmawiać?) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z płazem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.

Ciotka Ethel / wiedźma - Baldurs Gate 3: Mapa Herbaciarnia (Teahouse) w BG3 - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ciotka Ethel / wiedźma. Staruszkę po raz pierwszy mogliście spotkać w Gaju Druidów, gdzie sprzedawała towary i zaoferowała spotkanie w jej chatce w celu usunięcia pasożyta.

Po wkroczeniu do Herbaciarni okaże się, że Ciotka Ethel rzeczywiście odpowiada za porwanie Mayriny. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz chęci uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na Waszą drużynę potwory.