Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni wpadniesz na Johla i Demira wykłócających się z Ciotką Ethel w sprawie porwanej Mayriny. Pierwszy wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musisz zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie. Jeśli bracia nie zginęli to możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci możesz znaleźć martwych nieco dalej.
Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy. Można je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur. Możesz też wybierać inne ścieżki lub skakać nad pułapkami.
Potwory. Przebywają tu kreatury Wood Woad oraz Ancient Mud Mephit - 4 poziom doświadczenia. Do większej wyspy możesz dotrzeć polegając na opcji skoku - ominiesz w ten sposób głęboką wodę.
Pradawny krąg run - Herbaciarnia nad rzeką. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gandrel. Jest on łowcą wampirów. Może dojść do unikalnej rozmowy jeśli z drużyną podróżuje Astarion.
Miecz i hełm. Odnalezienie miecza wymaga zaliczenia próby Śledztwa. Odnajdziesz wzmocniony wielki miecz - to wartościowa broń biała zadające duże obrażenia sieczne. Wzmocniony hełm zapewnia ochronę przed trafieniami krytycznymi.
Żaba. Możesz porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z potworem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.
Herbaciarnia. To miejsce, w którym mieszka Ciotka Ethel - wiedźma. Jest tu też więziona Mayrina. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na bohaterów potwory.
Studnia. Wypicie wody z niej przyznaje 10 dodatkowych punktów zdrowia do kolejnego długiego odpoczynku.
Tylne wyjście z chatki. Prowadzi ono w stronę plaży.
Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (mapa M6). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zalicz potężny upadek.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 możesz znaleźć mapę M7 ukazującą Herbaciarnię nad rzeką, która znajduje się na Cuchnących moczarach. Poniższy opis mapy informuje o istotnych obszarach do odwiedzania na moczarach, a także o różnych zagrożeniach, na które warto uważać.

Ważne miejsca - Herbaciarnia nad rzeką

1 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

1. Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni możesz być świadkiem konfrontacji - bracia Johl i Demir będą kłócili się z Ciotką Ethel w sprawie rzekomo porwanej przez staruszkę ich siostry Mayriny. Możesz wybrać jak chcesz się zachować. Pierwszy główny wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musisz zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie.

Jeśli bracia nie zginęli z twoich rak, to możesz zaoferować im pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci odnajdziesz w takiej sytuacji martwych nieco dalej, choć quest zlokalizowania Mayriny możesz mimo wszystko kontynuować.

1 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

1. Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy i przykładową tego typu pułapkę pokazuje powyższy obrazek. Można je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji - idź powoli i zatrzymuj się od razu po otrzymaniu informacji o wykonywaniu testu. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur.

Nad odnajdywanymi pułapkami możesz przeskakiwać lub je omijać. Możesz też rozglądać się za innymi przejściami, które nie dotyczą wchodzenia do głębszej wody.

5 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

5. Herbaciarnia. To lokacja, w której mieszka Ciotka Ethel / wiedźma. Przejdź do sekcji Ważni NPC żeby uzyskać więcej informacji.

8 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

8. Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (mapa M6). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zaliczysz potężny upadek.

Ważni NPC

4 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

4. Żaba. Możesz porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura - dokładniejszy opis znajdziesz na stronie Zwierzęta - jak rozmawiać?) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z potworem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.

5 - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia nad rzeką - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

5. Ciotka Ethel / wiedźma. Staruszkę po raz pierwszy mogłeś spotkać w Gaju Druidów (mapa M3, niebieskie 11) gdzie sprzedawała towary i zaoferowała spotkanie w jej chatce w celu usunięcia pasożyta.

Po wkroczeniu do Herbaciarni Ethel ustalisz, że jest ona wiedźmą i że rzeczywiście odpowiada za porwanie Mayriny. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz chęci uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na bohaterów potwory.

Inne informacje na temat Herbaciarnia nad rzeką

Zdecydowanie najważniejszą lokacją na tej mapie jest tytułowy budynek herbaciarni, czyli miejsce zamieszkania Ciotki Ethel, która jest jednocześnie zieloną wiedźmą. Z Ethel powiązane są questy dotyczące wyjęcia pasożyta i uratowania Mayriny - ich opisy przejścia znajdziesz oczywiście w naszej solucji.

Podczas eksploracji okolicy uważaj na pułapki, które mogą znajdować się w płytkiej wodzie, w szczególności we wschodniej części moczar. Nie biegaj po wodzie, bo cała twoja drużyna może wejść na pułapkę i tracić punkty zdrowia.