Baldurs Gate 3: Walka - tury, inicjatywa postaci Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do Baldur's Gate 3 znajdziesz najistotniejsze informacje związane z mechaniką walki - w tym z turami i inicjatywą postaci.

Starcia w Baldur's Gate 3 mają zbliżoną mechanikę do tej zastosowanej w Divinity Original Sin 2. Jeśli więc grałeś w poprzednią produkcję od Larian Studios, to posiadasz już część wiedzy na temat walk.

Początek walki

Początek walki jest istotnym elementem jest sam początek walki. To, która ze stron rozgrywa pierwszą turę zależy od tego, kto wykazał się większą inicjatywą i rozpoczął daną potyczkę. Jeśli widzisz na swojej drodze przeciwnika, spróbuj znaleźć dogodną pozycję (np. na wzniesieniu) i z niej zaatakować. Rozejrzyj się także za wybuchowymi obiektami, które mogą znajdować się w okolicy twojego celu.

Warto mieć też także na uwadze, że członków drużyny można rozłączyć - Baldurs Gate 3: Walka - tury, inicjatywa postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Warto mieć też także na uwadze, że członków drużyny można "rozłączyć". Dzięki temu będą oni mogli poruszać się niezależnie. Umożliwi Ci to podzielenie grupy i zajęcie odpowiednich stanowisk.

Tury i punkty akcji

Walka podzielona jest na tury. Podobnie jak w Divinity Original Sin 2 w Baldur's Gate 3 każda postać ma sztywno określoną inicjatywę. Narzuca to konkretną kolejność ataku postaci w turze.

Tytuł narzuca kolejność tur, w ramach których atakują uczestnicy starcia. Jeśli jednak sąsiaduje ze sobą dwóch bohaterów należących do Twojej drużyny, to możesz zamienić kolejność ich ataków.

W ramach tury każda z kierowanych przez Ciebie postaci ma określoną liczbę punktów akcji. Wykorzystywane są one do wykonywania ataków oraz konkretnych czynności.

Możliwość ruchu w postaci w czasie walki definiuje natomiast osobny wskaźnik. Rozładowuje się on w określonym tempie, które uzależnione jest między innymi od podłoża, po której porusza się postać oraz nałożonych na nią efektów. Postać nie musi jedynie chodzić. Twórcy oddali w Twoje ręce szereg różnych manewrów (np. skoki) pozwalające uniknąć otrzymania obrażeń.

Pole walki

Pole walki w większości przypadków zawiera elementy, które mogą przechylić szalę zwycięstwa na Twoją korzyść. Oprócz wybuchających obiektów, rozejrzyj się także nad źródłem żywiołów, które możesz wykorzystać np. wchodząc w interakcję z ogniem możesz sprawić, że łuk zacznie zadawać obrażenia tego typu.

Wykorzystaj także ukształtowanie terenu. Im wyżej się znajdziesz tym większy będziesz mieć zasięg ataku.

Pamiętaj także, że twoja postać nie ma 100% szansy na trafienie przeciwnika - Baldurs Gate 3: Walka - tury, inicjatywa postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pamiętaj także, że twoja postać nie ma 100% szansy na trafienie przeciwnika. Po nacelowaniu na konkretnego oponenta zobaczysz, jak wysokie jest prawdopodobieństwo zadania mu obrażeń.