Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Rasa Drow poradnik Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Kusząca wydaje Wam się wizja gry jako tajemniczy mieszkaniec Podmroku? Strona ta zdradzi Wam wszystkie istotne informacje na temat Drowów.

Ostatnia aktualizacja: 2 października 2023

Drowy, czyli mroczni kuzyni Elfów to tajemnicze istoty zamieszkujące Podmork. Podzielone na rywalizujące ze sobą klany odznaczają się pragmatycznym podejściem do życia, a także zestawem interesujących, rasowych zdolności. Ze strony tej dowiecie się wszystkich najważniejszych informacji, które pomogą Wam zdecydować, czy rasa ta sprawdzi się przy kreacji Waszego bohatera.

Po wyjściu z wczesnego dostępu, BG3 porzuciło motyw bonusów do umiejętności charakterystycznych dla każdej z ras - Baldurs Gate 3: Rasa Drow poradnik - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podstawowe cechy oraz zdolności rasowe

Po wyjściu z wczesnego dostępu, BG3 porzuciło motyw bonusów do umiejętności charakterystycznych dla każdej z ras. Od teraz, każdy gracz może się zdecydować na bonus +1 oraz +2 do dowolnej statystyki, niezależnie od rasy. Oznacza to, że wybór rasy sprowadzać się będzie głównie do upodobań kosmetycznych oraz obecności wybranych, rasowych zdolności.

Podstawowa szybkość rasowa: odległość, którą możecie przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów.

Wyjątkowe widzenie w ciemności: na odległość do 24 metrów.

Szkoła walki drowów

Podobnie jak inne rodzaje Elfów, Drowy szkolone są w użytkowaniu różnorodnego arsenału broni. Zestaw broni różni się jednak od tego, preferowanego przez ich nadziemnych kuzynów.

Mroczne Elfy biegłe są w używaniu rapierów, mieczy krótkich oraz kusz ręcznych.

Rodowód fey

Zdolność ta działa w dokładnie taki sam sposób jak w przypadku innych Elfów. Drowy otrzymują ułatwienie w rzutach obronnych przeciwko zauroczeniu, a także posiadają wrodzoną odporność na magiczne formy uśpienia.

Sztuczki i zaklęcia rasowe

Na 1 poziomie, Drowy znają sztuczkę Tańczące światła, która rozświetla przestrzeń w promieniu 9 metrów.

Wraz z poziomem 3, Drowy otrzymują Blask Faerie. Zaklęcie to ujawnia wskazane cele, a także sprawia, że ataki przeciwko nim zyskują ułatwienie.

Poziom 5 to kolejne zaklęcie, Ciemność, spowijające wybrany obszar w ciemnej chmurze i oślepiające istoty znajdujące się wewnątrz.

Cechą, którą Drowy wykorzystują do rzucania rasowych zaklęć jest Charyzma.

Podrasy

Pod względem rozgrywki, dwie subrasy Drowów nie różnią się od siebie w zasadzie niczym. Wybór jednej z nich stanowi więc decyzję raczej kosmetyczną i motywowaną fabularnie.

Drow Lolth

Słudzy Pajęczej Królowej pochodzący z podziemnego miasta Menzoberranzan. Znani z tożsamego dla swojego kultu, bezlitosnego charakteru. Często oznaczają się czerwonym kolorem oczu.

Drow Seldarine

Wierni obrońcy tradycyjnego, elfickiego panteonu. Szukający na powierzchni sprzymierzeńców, którzy pomogą im zakończyć konflikt z niebezpiecznym kultem Pajęczej Królowej.

Najlepsza klasa dla Drowa

Drowy sprawdzą się w roli potężnych użytkowników magii. Wartymi uwagi będą zatem klasy Zaklinacza, Maga, Czarownika bądź Kleryka.

Doskonała umiejętność widzenia w ciemności, przydatne rasowe zaklęcia oraz biegłość w kilku rodzajach amunicji czyni z Mrocznych Elfów także świetny materiał na Łotrzyków, Łowców, czy nawet Wojowników.