Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska
Wejście do legowiska sowoniedźwiedzia. Jeżeli wcześniej poprawnie rozegrałeś scenę z klerykami w lesie (mapa M3, niebieskie 20), to teraz mogą czekać przy wejściu do pieczary. Wejdą razem z drużyną do środka i mogą pomóc w pokonaniu sowoniedźwiedzia.
Sowoniedźwiedź. Potwór ten przebywa w dużej pieczarze / legowisku. Pojedynek z sowoniedźwiedziem jest opcjonalny - możesz z nim porozmawiać lub poprawnie zaliczyć jeden z testów umiejętności. Nie musisz też zabijać sowodźwiadka.
Pies Scratch. Czuwa on przy zwłokach swojego pana Gomwicka. Możesz uspokoić psa zaliczając test Opieki nad zwierzętami, Perswazji lub Zastraszenia. Pozwoli ci to pogłaskać Scratcha. Możesz pozwolić na to żeby pies powąchał bohatera, dzięki czemu od tej pory może pojawiać się w obozie drużyny. Przy ciele Gomwicka znajdziesz kilka listów i inny drobny loot.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Pradawny krąg run - Opuszczona wioska. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Uszkodzony most. Prowadzi do północnej części mapy - The Risen Road. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Wiatrak. Grupa goblinów znęca się nad gnomem przywiązanym do wiatraka - możesz ich zaatakować, zapłacić pełną sumę, zapłacić mniej dzięki użyciu perswazji (różne próby o różnym poziomie trudności) lub użyć mocy illithid i nakłonić gobliny do odejścia. Musisz zatrzymać wiatrak w celu oswobodzenia gnoma - przycisk jest wewnątrz wiatraka, na parterze.
Studnia. Możesz zbadać studnię (test śledztwa) oraz zejść po linie. Pozwoli ci to dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Ogry. Musisz wybronić się w trakcie rozmowy jeśli nie chcesz zostać przez nie zaatakowany - zalicz test oszustwa. Potwory stoją przy zwłokach diabelstwa - znajdziesz m.in. unikalny medalik.
Wejście do piwnicy. Możesz zbadać piwnicę budynku, przy czym uważaj na pułapki na większych skrzyniach. Jeśli zaliczysz test percepcji, to odkryjesz pękniętą ścianę i zburzenie jej pozwala dostać się do lochu Szepcząca Głębia.
Buttir i Grukkoh. Jeśli zdecydujesz się im przeszkodzić i wejść do budynku, to rozpocznie się walka. Do pokonania będą ogrzyca i bugbear.
Budynek nekromanty. W ruinach znajdziesz mikstury i inny drobny loot. Na parterze budynku znajduje się właz pozwalający przenieść się do rozległej piwnicy.
Wejścia do wioski. Przy pierwszej próbie wkroczenia do wioski zatrzymają cię gobliny. Możesz spróbować zaliczyć test perswazji lub zastraszenia - udana próba spowoduje, że będziesz mógł swobodnie podróżować po wiosce. Alternatywnie możesz przystąpić do walk z goblinami z wioski lub zakraść się do niej żeby zaatakować gobliny z zaskoczenia.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Łut szczęścia - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W Opuszczonej wiosce natkniecie się na Barcusa, nad którym znęcają się gobliny. Sprawdźcie, jak rozwiązać tę sytuację i jak zatrzymać wiatrak.

Ostatnia aktualizacja: 4 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M5 - Opuszczona wioska

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Łut szczęścia. Solucja ta umożliwi Ci pomyślne zakończenie zadania.

Cele misji

  1. Zbliż się do goblinów;
  2. zatrzymaj wiatrak.

Opis przejścia

Zadanie to aktywujesz podczas pobytu w opuszczonej wiosce. Natrafisz tam na wiatrak (M5;6), a przy nim na grupę goblinów, którzy znęcają się nad Barcusem. Kiedy tylko się do nich zbliżysz zainicjuje się rozmowa. Jeśli uda Ci się zaliczyć test perswazji lub wykorzystasz moc Illithida, to uda Ci przepędzić grupę. W innym wypadku będziesz musiał stanąć do walki.

Gdy uda Ci się uporać z oponentami, udaj się do wnętrza młyna - Baldurs Gate 3: Łut szczęścia - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy uda Ci się uporać z oponentami, udaj się do wnętrza młyna. Znajdziesz tam dźwignię hamulca. Pociągnij za nią, a maszyna zatrzyma się.

Teraz możesz podejść do uratowanego, przywiązanego do jednego z wirników gnoma - Baldurs Gate 3: Łut szczęścia - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Teraz możesz podejść do uratowanego, przywiązanego do jednego z wirników gnoma. Jeśli zdecydujesz się go uwolnić odbędziesz z nim chwilową pogawędkę i dowiesz się, jak się tam znalazł. Po zakończeniu rozmowy, zadanie zostanie zakończone.