Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni wpadniesz na Johla i Demira wykłócających się z Ciotką Ethel w sprawie porwanej Mayriny. Pierwszy wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musisz zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie. Jeśli bracia nie zginęli to możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci możesz znaleźć martwych nieco dalej.
Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy. Można je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur. Możesz też wybierać inne ścieżki lub skakać nad pułapkami.
Potwory. Przebywają tu kreatury Wood Woad oraz Ancient Mud Mephit - 4 poziom doświadczenia. Do większej wyspy możesz dotrzeć polegając na opcji skoku - ominiesz w ten sposób głęboką wodę.
Pradawny krąg run - Herbaciarnia nad rzeką. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gandrel. Jest on łowcą wampirów. Może dojść do unikalnej rozmowy jeśli z drużyną podróżuje Astarion.
Miecz i hełm. Odnalezienie miecza wymaga zaliczenia próby Śledztwa. Odnajdziesz wzmocniony wielki miecz - to wartościowa broń biała zadające duże obrażenia sieczne. Wzmocniony hełm zapewnia ochronę przed trafieniami krytycznymi.
Żaba. Możesz porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z potworem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.
Herbaciarnia. To miejsce, w którym mieszka Ciotka Ethel - wiedźma. Jest tu też więziona Mayrina. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na bohaterów potwory.
Studnia. Wypicie wody z niej przyznaje 10 dodatkowych punktów zdrowia do kolejnego długiego odpoczynku.
Tylne wyjście z chatki. Prowadzi ono w stronę plaży.
Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (mapa M6). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zalicz potężny upadek.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Herbaciarnia - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Herbaciarnia. Solucja ta pomoże Ci ukończyć zadanie.

Cele misji

  1. Przepytaj Ciotkę Ethel;
  2. uratuj Mayrinę,

Opis przejścia

Kierując się w kierunku Herbaciarni spotkasz dwóch braci - Johla i Demira. Kłócą się oni z Ciotką Ethel i oskarżają ją o porwanie ich siostry (M7;1). Jeśli zaliczysz test śledztwa to okaże się, że kobieta kłamie. W czasie tej dyskusji możesz opowiedzieć się po jednej ze stron i zdecydować na pomoc braciom w poszukiwaniach. Po całej rozmowie kobieta zniknie.

Aby odnaleźć staruszkę, musisz udać się w głąb moczarów. Jeśli zaliczysz test wiedzy tajemnej lub perswazji to zdejmiesz iluzję i odsłonisz prawdziwy wygląd lokacji. Jeśli nie uda Ci się go zaliczyć, możesz osiągnąć taki sam efekt, rozmawiając z owcami.

Idąc ścieżką trafisz w końcu do Herbaciarni (M7;5) (po drodze znajdziesz także zwłoki braci). Wejdź do budynku i porozmawiaj z Ciotką Ethel i porusz temat (możesz wtedy w pierwszej kolejności skorzystać z jej propozycji usunięcia pasożyta), Następnie powiedz Mayrinie o losie ich braci. Wiedźma się zdenerwuje, odeśle gdzieś dziewczynę i zaatakuje.

Po pierwszej turze Ciotka zawoła wsparcie, użyje mikstury niewidzialności i ucieknie do kominka - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po pierwszej turze Ciotka zawoła wsparcie, użyje mikstury niewidzialności i ucieknie do kominka. Możesz zostać i walczyć z krasnalami. Wtedy musisz ustawić strzelców na podwyższeniu, by większych ich szanse na trafienie. Jeśli nie jesteś zainteresowany walką to podąż od razu za Ethel.

Gdy pójdziesz za Ciotką to w pierwszej kolejności trafisz do niewielkiego pomieszczenia, z ogromnymi drzwiami. Możesz spróbować z nimi porozmawiać jednak nie otworzą się, nieważne co zrobisz. Zamiast tego skorzystaj z maski leżącej na stole. Gdy ją założysz okaże się, że wrota to iluzja. Musisz ją jednak szybko zdjąć, w innym wypadku postać, która ją nosi zacznie atakować resztę drużyny.

Gdy przejdziesz przez drzwi natrafisz na grupę oponentów - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy przejdziesz przez drzwi natrafisz na grupę oponentów. To, czy będą Cię atakować zależy od powtarzanego co turę rzutu kością. Stopień trudności walki, będzie więc w dużym stopniu uzależniony od Twojego szczęścia. Podczas tej walki najlepiej rozstawić strzelców na podwyższeniach.

Po potyczce przeskocz przez wodospad. Trafisz wtedy na ścieżkę pełną obłoków gazowych. Aby utorować sobie przejście możesz najpierw spalić gaz, a potem ugasić płomień (chmura powróci, więc musisz się spieszyć). Inną opcją jest po prostu przebiegniecie przez przeszkodę.

UWAGA: W momencie pisania poradnika zadanie to posiada duży błąd. Gdy dotrzesz na sam dół, zobaczysz tylko Mayrine. Ciotka Ethel jest nadal pod wpływam mikstury niewidzialności, a walka nie zostanie zainicjowana. Aby ją zobaczyć wyprowadź atak obszarowy na mostku w okolicy kuli, która opuszcza klatkę. Wtedy się ona pojawi, ale nie będzie Cię atakować. Możesz do niej strzelać do woli.

Po walce przeszukaj warsztat wiedźmy - Baldurs Gate 3: Herbaciarnia - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po walce przeszukaj warsztat wiedźmy. Znajdziesz różdżkę, która pozwala wskrzeszać zmarłych. Weź ją i skorzystaj z portalu znajdującego się w tym pomieszczeniu, by opuścić okolicę. W okolicy miejsca, w którym się pojawisz stoi Mayrine. Porozmawiaj z nią i zdecyduj co zrobić. Masz trzy opcje:

  1. ukryć przed nią fakt istnienia różdżki;
  2. użyć różdżki by ożywić męża Mayrine i oddać go po jej opiekę;
  3. użyć różdżki by ożywić męża Mayrine i zabrać go jako swojego niewolnika.