Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz wszelkie istotne informacje na temat specjalizacji Wojownika - jednej z wielu klas postaci dostępnych w grze.

Po osiągnięciu trzeciego poziomu doświadczenia w grze Baldurs Gate 3 Twój bohater otrzyma możliwość wyboru jednej z dwóch specjalizacji: Battle Master lub Eldritch Knight. Każda ze specjalizacji dość znacznie wpłynie na styl gry postaci więc przed dokonaniem tak istotnego wyboru warto dobrze się zastanowić.

Battle Master

Wybierając specjalizację o nazwie Battle Master Twój bohater będzie mógł korzystać z różnych manewrów bojowych, by zyskać przewagę nad przeciwnikiem i wyrządzić mu dodatkowe obrażenia. Jeśli będziesz chciał skorzystać z danej akcji będziesz musiał użyć do tego celu specjalnej kości o nazwie Superiority Dice. Do wyboru będziesz miał 3 z czterech zaproponowanych opcji.

  1. Menacing Attack - użyj specjalnej kości, by wyrządzić 1d6+3+1d8 obrażeń Kłutych (Piercing) i ewentualnie Przestraszyć (Frighten) cel;
  2. Pushing Attack - użyj specjalnej kości, by wyrządzić 1d6+3+1d8 obrażeń Kłutych (Piercing) i ewentualnie Odepchnąć (Push) cel na 4.5 metra;
  3. Rally - użyj specjalnej kości, by wzmocnić determinację istoty, która zyska dodatkowe 8 punktów zdrowia;
  4. Riposte - jeśli przeciwnik w trakcie ataku chybi, możesz użyć Kości Wyższości, by wykonać odwet i wyrządzić 1d6+3+1d8 obrażeń Kłutych (Piercing).

Odzyskujesz wszystkie Kości Wyższości (Superiority Dice), gdy zakończysz krótki lub dłuższy odpoczynek.

Eldritch Knight

Wybierając specjalizację o nazwie Eldritch Knight posiądziesz wiedzę magiczną, która pozwoli Ci na wykorzystywanie w trakcie walki wielu przydatnych zaklęć: sztuczek, czarów wzmacniających, a nawet ofensywnych.

Ze względu na to, że zdecydowana większość zaklęć, które będą na wyposażeniu Wojownika ze specjalizacją Eldritch Knight pochodzi z asortymentu Magów będziesz musiał zainwestować kilka punktów w Inteligencję, by poprawnie z nich korzystać.

Wiedźmowy Pocisk (Witch Bolt) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wiedźmowy Pocisk (Witch Bolt)

Efekt: bohater przywołuje promień energii, który wyrządza 1d12 obrażeń od Elektryczności (Lightning) i łączy się z celem łukiem elektrycznym.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: w każdej turze możesz aktywować łuk elektryczny (arc of lightning), aby automatycznie zadać 1d12 obrażeń od Elektryczności.

Prawdziwe Uderzenie (True Strike) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Prawdziwe Uderzenie (True Strike)

Efekt: wykryj właściwości obronne postaci, by zyskać ułatwienie do testów ataku przeciwko niej.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Thunderwave - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Thunderwave

Efekt: bohater wypuszcza falę ogłuszającej mocy, która wyrządza 2d8 obrażeń Gromu (Thunder) i odpycha istoty i przedmioty.

Zasięg: 5 metrów.

Uśpij (Sleep) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Uśpij (Sleep)

Efekt: magicznie uśpij istoty o całkowitych 24 punktach zdrowia.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: uśpione istoty obudzą się, jeśli odniosą obrażenia.

Porażający Uścisk (Shocking Grasp) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Porażający Uścisk (Shocking Grasp)

Efekt: z rąk Twojego bohatera wystrzeliwuje błyskawica, która wyrządza 1d8 obrażeń od Elektryczności (Lightning) i uniemożliwia celowi reakcję.

Zasięg: 1.5 metra.

Promień Zatrucia (Ray of Sickness) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Promień Zatrucia (Ray of Sickness)

Efekt: bohater przywołuje promień toksycznej energii, który zadaje 2d8 obrażeń od Trucizny (Poison) i może spowodować zatrucie celu.

Zasięg: 18 metrów.

Promień Mrozu (Ray of Frost) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Promień Mrozu (Ray of Frost)

Efekt: bohater przywołuje lodowaty promień bladobłękitnego światła, który powoduje 1d8 obrażeń od Zimna (Cold) i zmniejsza szybkość celu o 3 metry.

Zasięg: 18 metrów.

Ochrona przed Dobrem i Złem (Protection from Evil and Good) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ochrona przed Dobrem i Złem (Protection from Evil and Good)

Efekt: ochroń przychylną istotę przed wynaturzeniami (abberations), niebianami (celestial), żywiołakami (elementals), fey, czartami (fiends) i nieumarłymi (undead).

Zasięg: 1.5 metra.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: ataki wyżej wymienionych stworzeń przeciwko temu celowi są utrudnione i nie mogą one jej zauroczyć (charme), przerazić (frightened) lub opętać (possessed).

Trujący Rozprysk (Poison Spray) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Trujący Rozprysk (Poison Spray)

Efekt: wystrzel obłok trującego gazu, który powoduje 1d12 obrażeń od Trucizny (Poison).

Zasięg: 3 metry.

Pomniejsza Iluzja (Minor Illusion) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pomniejsza Iluzja (Minor Illusion)

Efekt: Stwórz iluzję, która odwróci uwagę pobliskich istot.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: rzucając ten czar możesz pozostać w ukryciu.

Magiczny Pocisk (Magic Missile) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Magiczny Pocisk (Magic Missile)

Efekt: tworzysz trzy strzałki z magicznej mocy, z których każda powoduje obrażenia 1d4+1 Force.

Zasięg: 18 metrów.

Magiczna Dłoń (Mage Hand) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Magiczna Dłoń (Mage Hand)

Efekt: tworzysz widmową dłoń, która może manipulować przedmiotami.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Zbroja Maga (Mage Armour) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zbroja Maga (Mage Armour)

Efekt: otocz istotę magiczną energią, by wzmocnić jej Klasę Pancerza o 3.

Zasięg: 1.5 metra.

Wymagania: brak pancerza.

Szybkonogi (Longstrider) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Szybkonogi (Longstrider)

Efekt: dotknij istoty, by zwiększyć jej szybkość o 3 metry.

Zasięg: 1.5 metra.

Światło (Light) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Światło (Light)

Efekt: nasącz przedmiot świetlistą aurą.

Zasięg: 1.5 metra.

Skok (Jump) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Skok (Jump)

Efekt: dotknij istoty, by potroić zasięg jej skoku.

Zasięg: 1.5 metra.

Tłuszcz (Grease) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Tłuszcz (Grease)

Efekt: pokryj wybrany obszar tłuszczem przez co stanie się on trudnym terenem, a istoty pozostające na nim mogą zostać powalone.

Zasięg: 18 metrów.

Przyjaźń (Friends) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przyjaźń (Friends)

Efekt: zaurocz istotę niebędąca wrogiem, aby zyskać ułatwienie do testów Charyzmy przeciwko niej.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Chmura Mgły (Fog Cloud) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Chmura Mgły (Fog Cloud)

Efekt: tworzysz chmurę gęstej mgły. Istoty przebywające na obszarze działania tego zaklęcia są Niewidoczne (Heavily Obscured) i Oślepione (Blinded).

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Ognisty Pocisk (Fire Bolt) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ognisty Pocisk (Fire Bolt)

Efekt: rzucasz ognisty pocisk, który wyrządza 1d6 obrażeń od Ognia (Fire) i tworzy pole ognia (flammable surface).

Zasięg: 18 metrów.

Znalezienie Chowańca (Find Familiar) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Znalezienie Chowańca (Find Familiar)

Efekt: bohater przyzywa chowańca - ducha fey, który przyjmuje wybrany przez Ciebie kształt.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: można przyzwać następujące zwierzęta - pająka, kruka, szczura, żabę, kraba i kota. Każdy z nich posiada inną zdolność.

Piórkospadanie (Feather Fall) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Piórkospadanie (Feather Fall)

Efekt: bohater może spowolnić prędkość spadania zaprzyjaźnionych istot co wiąże się z niewrażliwością na obrażenia od upadku.

Zasięg: 9 metrów.

Fałszywe Życie (False Life) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Fałszywe Życie (False Life)

Efekt: bohater może użyć tego zaklęcia, by wzmocnić się nekromantyczną namiastką życia (necromantic facsimile of life) i zyskać 5 tymczasowych punktów życia.

Błyskawiczny Odwrót (Expeditious Retreat) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błyskawiczny Odwrót (Expeditious Retreat)

Efekt: zamień Sprint w akcję dodatkową pozwalającą postaci na ruch z niezwykłą szybkością.

Koncentracja: wymagana.

Przebranie się (Disguise Self) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przebranie się (Disguise Self)

Efekt: postać może magicznie zmienić wszystkie aspekty swojego wyglądu.

Tańczące Światła (Dancing Lights) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Tańczące Światła (Dancing Lights)

Efekt: stwórz ogniki, które rozświetlają obszar w promieniu 12 metrów.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Kolorowy Rozprysk (Colour Spray) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kolorowy Rozprysk (Colour Spray)

Efekt: bohater przywołuje oszałamiające kolorowe światła, które oślepiają istoty aż do momentu otrzymania przez nie łącznych 33 punktów obrażeń.

Zasięg: 5 metrów.

Przeszywający Dotyk (Chill Touch) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przeszywający Dotyk (Chill Touch)

Efekt: zaatakuj istotę grobowym zimnem. Cel otrzymuje 1d8 obrażeń Nekrotycznych (Necrotic) i nie może odzyskać punktów wytrzymałości. Istoty nieumarłe otrzymują też utrudnienie do testów ataku.

Zasięg: 18 metrów.

Zauroczenie Osoby (Charm Person) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zauroczenie Osoby (Charm Person)

Efekt: bohater może magicznie zauroczyć humanoida znajdującego się w polu widzenia.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: zauroczona istota nie może skrzywić postaci rzucającej urok.

Płonące Dłonie (Burning Hands) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Płonące Dłonie (Burning Hands)

Efekt: bohater ciska z palców płomieniami, które podpalają wszystko, co jest łatwopalne, powodując 3d6 obrażeń od Ognia (Fire).

Zasięg: 5 metrów.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażen.

Osłona przed orężem (Blade Ward) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Osłona przed orężem (Blade Ward)

Efekt: zyskujesz odporność na obrażenia Obuchowe (Bludgeoning), Kłute (Piercing) i Cięte (Slashing) powodowane atakami bronią.

Kwasowy Rozprysk (Acid Splash) - Baldurs Gate 3: Fighter/Wojownik - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kwasowy Rozprysk (Acid Splash)

Efekt: rzucasz bąblem kwasu, który wyrządza 1d6 obrażeń od Kwasu (Acid) każdemu trafionemu celowi.

Zasięg: 18 metrów +2 metry promień wybuchu.