Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika znajdziesz listę wszystkich grywalnych postaci w grze Baldurs Gate 3. Z naszego opisu dowiesz się gdzie przebywają potencjalni towarzysze, jakie wymagania trzeba spełnić do przyłączenia nowych członków drużyny, oraz jakie klasy postaci reprezentują dostępni bohaterowie.

Poniższe zestawienie dotyczy gry Baldur's Gate 3 z wczesnego dostępu. Możliwe jest, że w finalnej wersji gry pojawią się kolejne grywalne postacie. Nasza lista zostanie wtedy uzupełniona.

Grywalne postaci w Baldurs Gate 3:

My (Us)

Wstępna uwaga - Jest to tymczasowy towarzysz - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wstępna uwaga - Jest to tymczasowy towarzysz. Nie może on podróżować z resztą drużyny w głównej części kampanii.

Typ postaci: Pożeracz intelektu.

1 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jak dołączyć do drużyny: To bardzo nietypowy członek drużyny, którego dokładniej opisaliśmy na stronie Myrnath i gadający mózg - Nautiloid - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: To bardzo nietypowy członek drużyny, którego dokładniej opisaliśmy na stronie Myrnath i gadający mózg - Nautiloid. W trakcie rozgrywania prologu na pokładzie latającego statku Nautiloid możesz odnaleźć Myrnatha, na którym przeprowadzana była operacja.

Po przyjrzeniu się Myrnathowi usłyszysz głos gadającego mózgu, który będzie prosił o jego uwolnienie - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po przyjrzeniu się Myrnathowi usłyszysz głos gadającego mózgu, który będzie prosił o jego uwolnienie. Nie wybieraj opcji zniszczenia mózgu, tylko zalicz jedną z dostępnych prób umiejętności.

Jeśli udało ci się pomyślnie wyjąć gadający mózg z czaszki, to możesz dodatkowo zaliczyć test Zręczności żeby go potajemnie okaleczyć. Pożeracz intelektu My będzie ci towarzyszył aż do momentu ukończenia prologu.

Lae'zel

Typ postaci: Wojownik, kobieta, rasa githyanki - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Typ postaci: Wojownik, kobieta, rasa githyanki.

Jak dołączyć do drużyny: Laezel po raz pierwszy spotkasz podczas przemierzania jednej z uszkodzonych bocznych sekcji latającego statku Nautiloid, na pokładzie którego rozgrywa się prolog kampanii - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: Lae'zel po raz pierwszy spotkasz podczas przemierzania jednej z uszkodzonych bocznych sekcji latającego statku Nautiloid, na pokładzie którego rozgrywa się prolog kampanii. Lae'zel automatycznie dołączy do głównego bohatera po krótkiej rozmowie. Pozostanie ona w drużynie do momentu ukończenia prologu, czyli do awaryjnego lądowania.

2 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Po awansowaniu do pierwszego aktu kampanii musisz ponownie odnaleźć Laezel - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po awansowaniu do pierwszego aktu kampanii musisz ponownie odnaleźć Lae'zel. Jest ona więziona w klatce w lokacji pokazanej na powyższych obrazkach - to obszar na północ od portalu Roadside Cliffs. Możesz zachować się na dwa główne sposoby:

  1. Możesz zaatakować diabelstwa pilnujące klatki z Lae'zel. Walkę możesz zainicjować z zaskoczenia lub w wyniku wybrania odpowiedniej opcji dialogowej. Po wygranej bitwie zniszcz w dowolny sposób dolną część klatki żeby uwolnić Lae'zel.
  2. Możesz zaliczyć test umiejętności - oszustwa (wystraszenie diabelstw) lub perswazji (zestrzelenie klatki). W tym drugim przypadku zostaniesz postawiony wyborem z kim się sprzymierzyć i wybierz oczywiście Lae'zel, gdyż zaatakowanie jej sprawi, że zginie i nie będzie mogła dołączyć do drużyny.

Jeżeli Lae'zel przeżyła spotkanie, to możesz ją zaprosić do aktywnej drużyny, odesłać do obozu lub odmówić jej.

Posępne Serce (Shadowheart)

Typ postaci: Kleryk, kobieta, pół-elf - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Typ postaci: Kleryk, kobieta, pół-elf.

3 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jak dołączyć do drużyny: Posępne Serce mogłeś zauważyć w kapsule znajdującej się na pokładzie latającego statku Nautiloid - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: Posępne Serce mogłeś zauważyć w kapsule znajdującej się na pokładzie latającego statku Nautiloid. Do pierwszego właściwego spotkania z nią dojdzie tuż po rozpoczęciu pierwszego aktu gry, czyli po znalezieniu się na plaży po przeżyciu katastrofy latającego statku.

Wyrusz plażą na północny-wschód, a po kilku chwilach dotrzesz do jednego z wejść do ruin Overgrown Ruins. Kleryczka będzie bezskutecznie próbowała otworzyć drzwi prowadzące do ruin. W trakcie rozmowy z nią możesz zaprosić ją do aktywnej drużyny, odesłać do obozu lub odmówić jej.

Astarion

Typ postaci: Łotrzyk, mężczyzna, pół-elf - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Typ postaci: Łotrzyk, mężczyzna, pół-elf.

4 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jak dołączyć do drużyny: Do pierwszego spotkania z Astarionem dochodzi w lokacji Ravaged Beach, na zachód od ruin Overgrown Ruins - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: Do pierwszego spotkania z Astarionem dochodzi w lokacji Ravaged Beach, na zachód od ruin Overgrown Ruins. Ma ono nietypowy przebieg, gdyż elf spróbuje przechytrzyć głównego bohatera. Możesz wyruszyć w pościg za rzekomym potworem lub pozostać na miejscu.

Możliwy jest wariant, że główny bohater zostanie powalony na ziemię przez Astariona - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Możliwy jest wariant, że główny bohater zostanie powalony na ziemię przez Astariona. Możesz wtedy wykonywać polecenia elfa lub spróbować zaliczyć jeden z testów umiejętności żeby się oswobodzić. Na liście dostępnych prób mogą znaleźć się powiązane ze zręcznością, siłą czy walką wręcz.

W trakcie tej sceny dojdzie do "połączenia umysłów", w wyniku czego Astarion ustali, że jest w identycznej sytuacji do głównego bohatera. Zmieni się w rezultacie nastawienie elfa na przyjacielskie. Astariona możesz zaprosić do aktywnej drużyny, odesłać go do obozu lub odmówić mu.

Gale

Typ postaci: Mag, mężczyzna, człowiek - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Typ postaci: Mag, mężczyzna, człowiek.

5 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jak dołączyć do drużyny: Gale pojawi się automatycznie po zbliżeniu się do zaznaczonego na obrazku pradawnego kręgu run (Ancient Rune Circle) lokacji Roadside Cliffs - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: Gale pojawi się automatycznie po zbliżeniu się do zaznaczonego na obrazku pradawnego kręgu run (Ancient Rune Circle) lokacji Roadside Cliffs. Znajduje się ona na północny-zachód od ruin Overgrown Ruins.

Mag przejdzie przez portal i rozpocznie się rozmowa z nim. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych w końcowej części tego spotkania możesz zaprosić Gale'a do aktywnej drużyny. Alternatywnie możesz odesłać go do obozu lub odmówić mu.

Wyll

Typ postaci: Czarownik, mężczyzna, człowiek - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Typ postaci: Czarownik, mężczyzna, człowiek.

6 - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Jak dołączyć do drużyny: Wyll przebywa na terenie lokacji Gaj druidów (Druid Grove), którą musisz początkowo obronić przed atakiem goblinów - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jak dołączyć do drużyny: Wyll przebywa na terenie lokacji Gaj druidów (Druid Grove), którą musisz początkowo obronić przed atakiem goblinów. Po wygranej bitwie możesz wejść na teren gaju. Czarownika odnajdziesz w obszarze treningowym pokazanym na powyższym obrazkach.

W trakcie pierwszego spotkania z Wyllem możesz skorzystać ze specjalnej mocy bohatera po to żeby zaliczyć test umiejętności z użycia perswazji Illithid i zajrzeć dzięki temu do jego umysłu - Baldurs Gate 3: Grywalne postaci - lista - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W trakcie pierwszego spotkania z Wyllem możesz skorzystać ze "specjalnej mocy" bohatera po to żeby zaliczyć test umiejętności z użycia perswazji Illithid i zajrzeć dzięki temu do jego umysłu. Test ten nie może zostać zawalony, gdyż jego wymóg to wyrzucenie przez kości wartości co najmniej 1.

Po odbytej rozmowie możesz zaprosić Wylla do aktywnej drużyny po to żeby wyruszyć na wspólne poszukiwania Halsina. Alternatywnie możesz odesłać go do obozu lub odmówić mu.