Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Plaża. Rozpoczniesz tu grę w pojedynkę po ukończeniu prologu na pokładzie latającego statku Nautiloid (mapa M1).
Posępne Serce. Kleryczka stoi przy wejściu do ruin. Po krótkiej rozmowie możesz zaprosić ją do dołączenia na stałe do drużyny.
Wejście do Zatęchłej krypty. Drzwi są zamknięte. Możesz spróbować je otworzyć z użyciem narzędzi złodzieja - pierwsze wytrychy znajdziesz w jednej z beczek na plaży.
Pradawny krąg run - Zarośnięte ruiny. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Pożeracze intelektu. Bitwy z pożeraczami nie można uniknąć, ale możesz się do niej przygotować - warto zrekrutować Posępne Serce (żółte 1 na mapie) oraz zaatakować potwory z zaskoczenia.
Zamknięta skrzynia. W jednej z okolicznych skrzyń są narzędzia złodzieja i możesz spróbować ich użyć do otwarcia skrzyni. W środku są złoto i skórzane nakrycie głowy.
Głaz. Jest on na końcu ścieżki, do której można doskoczyć. Możesz go odkryć jeśli zaliczysz test umiejętności. Głaz nadaje się do przesunięcia.
Astarion. Pół-elf podczas pierwszego spotkania spróbuje oszukać bohatera. Możesz zostać powalony na ziemię i spróbować wybronić się zaliczając test umiejętności. Po krótkiej rozmowie z Astarionem możesz na stałe przyłączyć go do drużyny. W pobliżu może pojawić się wystraszony dzik - możesz spróbować go oswoić lub zabić.
Rybacy i łupieżca umysłów. Potwór oszukuje rybaków podając się za dziewczynę. Możesz zaliczyć test umiejętności i przekonać ich do przejrzenia na oczy lub zostać zaatakowany przez nich. Przy próbie kontaktu z umierającym potworem może on spróbować przejąć kontrolę nad umysłem głównego bohatera - jeśli się nie wybronisz, to bohater zginie, a potwór odrodzi się z dużą liczbą punktów zdrowia.
Gale. Mag pojawi się po zbliżeniu się do portalu / kręgu run obszary Przydrożne klify. Możesz łatwo na stałe przyłączyć Gale'a do drużyny.
Pradawny krąg run - Przydrożne klify. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Wejście do kaplicy. Uważaj w okolicy na winorośla - można odnieść obrażenia kłute w wyniku kontaktu z nimi. W ruinach kaplicy przebywa grupa szabrowników. Możesz ich zaatakować (najlepiej z zaskoczenia - zrzucając ciężki ładunek na rozmawiające osoby) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności i nakłonić do pokojowego opuszczenia tej lokacji.
Wejście do ruin. Prowadzi ono do sypialni. Drzwi są zamknięte - możesz zaliczyć jeden z testów umiejętności i oszukać strażnika pilnującego drzwi po to żeby je otworzył, bądź też skorzystać z narzędzi złodzieja.
Właz do Zatęchłej krypty. Prowadzi do niego ścieżka obok kaplicy i musisz dodatkowo zejść po korzeniach. Właz jest zamknięty i trzeba skorzystać z narzędzi złodzieja.
Lae'zel w klatce. Wojowniczka jest przetrzymywana przez diabelstwa - możesz pokonać je w walce (najlepiej po ataku z zaskoczenia) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności. Możesz otrzymać wybór czy sprzymierzyć się z diabelstwami czy z Lae'zel. Musi ona przeżyć jeśli chcesz na stałe przyłączyć ją do drużyny.
Obozowisko. Możesz tu dotrzeć od północy, wspinając się po skalnej ścianie. Możesz tu odnaleźć dużo różnego lootu - mikstury, zielony amulet, zestaw do rozbrajania pułapek i inne przedmioty.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Bladurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia zadania Zapomniane ruiny. Solucja ta pomoże Ci pomyślnie zakończyć misję.

Cele misji

  1. Dostań się do ruin;
  2. zbadaj ruiny;
  3. porozmawiaj z zakapturzoną postacią.

Opis przejścia

Zadanie aktywujesz na początku zabawy. Idąc wzdłuż plaży, na której się rozbiłeś trafisz na Posępne Serce (M2;1). Będzie on stała przy zamkniętych drzwiach. Porozmawiaj z nią a dowiesz się, że próbuje dostać się do środka. Podczas tej pogawędki możesz także zwerbować kleryczkę do drużyny. Do wnętrza świątyni prowadzą trzy wejścia.

Sposób 1 - Włamanie

Najprostszym sposobem na dostanie się do środka jest otworzenie drzwi, przy których stoisz wraz z Posępnym Sercem. W okolicznych baczkach znajdziesz narzędzia złodzieja, z których pomocą możesz wejść do środka. W ten sposób dostaniesz się od razu do Zatęchłej krypty (M2;2), które jest kluczową lokacją w tym zadaniu.

Sposób 2 - Wejście przez kaplicę

Drugą opcją jest udanie się na wzgórze. Natrafisz tam na grupę szabrowników (M2;6). Rozprawić się z nimi możesz na dwa sposoby:

  1. Pokojowo - podejdź od dołu od razu do znajdującej się tam dwójki. Zainicjuje się wtedy rozmowa. Aby uniknąć rozlewu krwi musisz zaliczyć jeden z testów umiejętności - perswazji, zastraszenia lub oszustwa. Zanim wybierzesz, któryś z nich to daje zwiększone szanse z sukces. Nie zapomnij także zapisać gry;
  2. Bojowo - podkradnij się do łucznika znajdującego się na wzgórzu. W ten sposób zyskasz przewagę podczas potyczki.
Gdy uporasz się z przeciwnikami dobrze jest ponownie zapisać grę i skierować się do drzwi (M2;7) - Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy uporasz się z przeciwnikami dobrze jest ponownie zapisać grę i skierować się do drzwi (M2;7). Jak się do nich zbliżysz zainicjuje się dialog - podczas jego trwania możesz wykonać test oszustwa lub występu by wejść do środka. Jeśli Ci się to nie uda zawsze możesz otworzyć drzwi narzędziami złodzieja.

W ten sposób znajdziesz się w sypialni Bedchamber. W pierwszej kolejności napotkasz na jednego strażnika. Jego pokonanie nie sprawi Ci problemów. Dalej skieruj się w stronę zamkniętych drzwi. Możesz je bez problemu zniszczyć, by przejść dalej.

Za nimi znajduje się kolejny przeciwnik, patrolujący okolicę. W tym przypadku musisz zlikwidować go w jednej turze. W innym przypadku zawoła posiłki znajdujące się w sąsiednim pomieszczeniu.

Twoim celem są drzwi znajdujące się w prawym rogu pomieszczenia. Po starciu możesz zdecydować się na dwie opcje ich otwarcia:

  1. walka - musisz wejść do pomieszczenia z grupą przeciwników. Jeśli nie zostali zaalarmowani to możesz ich zaskoczyć. Szczególną uwagę zwróć na łuczników, mogą oni bowiem poważne poranić Twoją drużynę. W tym pomieszczeniu na samym jego końcu znajduje się przycisk otwierający drzwi (test percepcji musi zostać zaliczony);
Za wrotami znajduje się przejście do krypty - Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. zniszczenie drzwi.

Za wrotami znajduje się przejście do krypty.

Sposób 3 - Klapa

Na wschód od kaplicy znajduje się ścieżka. Na jej końcu znajduje się klapa (M2;8). Musisz otworzyć ją za pomocą narzędzi złodzieja. Dzięki niej znajdziesz się w Zatęchłej krypcie.

W kaplicy, nad miejscem gdzie stoją Twoi potencjalni rozmówcy wisi ogromna skała (M2;6) - Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Sposób 4 - Dziura

W kaplicy, nad miejscem gdzie stoją Twoi potencjalni rozmówcy wisi ogromna skała (M2;6). Podpal linę, na której ona wisi, a spadający kamień zrobi dziurę w ziemi. Gdy do niej wejdziesz trafisz do zniszczonego pomieszczenia. Gdy z niego wyjdziesz trafisz do tej samej sali, o której mowa w opisie dostania się do środka sposobem drugim.

Po dostaniu się do krypty musisz zdobyć klucz do zamkniętych drzwi. Znajduje się on w sarkofagu w Zatęchłej krypcie (przydatna będzie zdolność widzenie w ciemności). W całym pomieszczeniu rozstawione zostało 8 pułapek gazowych, których wykrycie wymaga testu percepcji. Aby uniknąć ich aktywacji musisz je czymś zasłonić. Jeśli nie uda Ci się wykryć jednego z nich to nie będziesz w stanie go rozbroić i nadal się ona aktywuje.

Dodatkowo na jednej z kolumn znajduje się przycisk (także wykrywany testem percepcji) - Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Dodatkowo na jednej z kolumn znajduje się przycisk (także wykrywany testem percepcji). Po zabraniu klucza i aktywacji pułapki możesz go nacisnąć by ją ponownie wyłączyć.

Gdy zdobędziesz klucz przejdź na drugą stronę korytarza (przez niego wszedłeś do krypty, jeśli korzystałeś ze sposobu 2 lub 4) i otwórz drzwi. Od razu skieruj się w stronę lewego rogu pomieszczenia. Po pomyślnym zaliczeniu testu percepcji pojawi się przycisk. Jego naciśnięcie spowoduje, że okoliczne zwłoki Cię zaatakują. W czasie walki pilnuj, by Twoi magowie nie znaleźli się w strefie wyciszenia. W takim wypadku bowiem, nie będą oni mogli rzucać czarów.

Gdy walka się zakończy możesz wejść do grobowca - Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy walka się zakończy możesz wejść do grobowca. Wejdź w interakcję z sarkofagiem a pojawi się zakapturzona postać. Po rozmowie z nią zadanie zakończy się.