Baldurs Gate 3: Zapomniane ruiny - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja Zapomniane ruiny to główna misja w grze BG3, która jest związana z eksploracją lokacji Przerośnięte Ruiny. Do środka można dostać się na kilka sposobów, a na tej stronie poradnika opisujemy je wszystkie. Ostatnia aktualizacja: 4 sierpnia 2023 179179 Następna Akt 1 Lea'zel w klatce Poprzednia Akt 1 Usunięcie pasożyta Legenda Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify Ważne lokacje na mapie Silni wrogowie i pułapki Unikalne przejścia i skarby Nowi potencjalni członkowie drużyny Na tej stronie poradnika do Bladurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia zadania Zapomniane ruiny. Solucja ta pomoże Ci pomyślnie zakończyć misję. Cele misjiOpis przejścia Cele misjiDostań się do ruin;zbadaj ruiny;porozmawiaj z zakapturzoną postacią. Opis przejściaZadanie aktywujesz na początku zabawy. Idąc wzdłuż plaży, na której się rozbiłeś trafisz na Posępne Serce. Będzie on stała przy zamkniętych drzwiach. Porozmawiaj z nią a dowiesz się, że próbuje dostać się do środka. Podczas tej pogawędki możesz także zwerbować kleryczkę do drużyny. Do wnętrza świątyni prowadzą trzy wejścia. Sposób 1 - WłamanieSposób 2 - Wejście przez kaplicęSposób 3 - KlapaSposób 4 - Dziura Sposób 1 - WłamanieNajprostszym sposobem na dostanie się do środka jest otworzenie drzwi, przy których stoisz wraz z Posępnym Sercem. W okolicznych baczkach znajdziesz narzędzia złodzieja, z których pomocą możesz wejść do środka. W ten sposób dostaniesz się od razu do Zatęchłej krypty, które jest kluczową lokacją w tym zadaniu. Sposób 2 - Wejście przez kaplicęDrugą opcją jest udanie się na wzgórze. Natrafisz tam na grupę szabrowników. Rozprawić się z nimi możesz na dwa sposoby: Pokojowo - podejdź od dołu od razu do znajdującej się tam dwójki. Zainicjuje się wtedy rozmowa. Aby uniknąć rozlewu krwi musisz zaliczyć jeden z testów umiejętności - perswazji, zastraszenia lub oszustwa. Zanim wybierzesz, któryś z nich to daje zwiększone szanse z sukces. Nie zapomnij także zapisać gry;Bojowo - podkradnij się do łucznika znajdującego się na wzgórzu. W ten sposób zyskasz przewagę podczas potyczki. Gdy uporasz się z przeciwnikami dobrze jest ponownie zapisać grę i skierować się do drzwi. Jak się do nich zbliżysz zainicjuje się dialog - podczas jego trwania możesz wykonać test oszustwa lub występu by wejść do środka. Jeśli Ci się to nie uda zawsze możesz otworzyć drzwi narzędziami złodzieja. W ten sposób znajdziesz się w sypialni Bedchamber. W pierwszej kolejności napotkasz na jednego strażnika. Jego pokonanie nie sprawi Ci problemów. Dalej skieruj się w stronę zamkniętych drzwi. Możesz je bez problemu zniszczyć, by przejść dalej. Za nimi znajduje się kolejny przeciwnik, patrolujący okolicę. W tym przypadku musisz zlikwidować go w jednej turze. W innym przypadku zawoła posiłki znajdujące się w sąsiednim pomieszczeniu. Twoim celem są drzwi znajdujące się w prawym rogu pomieszczenia. Po starciu możesz zdecydować się na dwie opcje ich otwarcia: walka - musisz wejść do pomieszczenia z grupą przeciwników. Jeśli nie zostali zaalarmowani to możesz ich zaskoczyć. Szczególną uwagę zwróć na łuczników, mogą oni bowiem poważne poranić Twoją drużynę. W tym pomieszczeniu na samym jego końcu znajduje się przycisk otwierający drzwi (test percepcji musi zostać zaliczony); zniszczenie drzwi.Za wrotami znajduje się przejście do krypty. Sposób 3 - KlapaNa wschód od kaplicy znajduje się ścieżka. Na jej końcu znajduje się klapa. Musisz otworzyć ją za pomocą narzędzi złodzieja. Dzięki niej znajdziesz się w Zatęchłej krypcie. Sposób 4 - DziuraW kaplicy, nad miejscem gdzie stoją Twoi potencjalni rozmówcy wisi ogromna skała. Podpal linę, na której ona wisi, a spadający kamień zrobi dziurę w ziemi. Gdy do niej wejdziesz trafisz do zniszczonego pomieszczenia. Gdy z niego wyjdziesz trafisz do tej samej sali, o której mowa w opisie dostania się do środka sposobem drugim. Po dostaniu się do krypty musisz zdobyć klucz do zamkniętych drzwi. Znajduje się on w sarkofagu w Zatęchłej krypcie (przydatna będzie zdolność widzenie w ciemności). W całym pomieszczeniu rozstawione zostało 8 pułapek gazowych, których wykrycie wymaga testu percepcji. Aby uniknąć ich aktywacji musisz je czymś zasłonić. Jeśli nie uda Ci się wykryć jednego z nich to nie będziesz w stanie go rozbroić i nadal się ona aktywuje. Dodatkowo na jednej z kolumn znajduje się przycisk (także wykrywany testem percepcji). Po zabraniu klucza i aktywacji pułapki możesz go nacisnąć by ją ponownie wyłączyć. Gdy zdobędziesz klucz przejdź na drugą stronę korytarza (przez niego wszedłeś do krypty, jeśli korzystałeś ze sposobu 2 lub 4) i otwórz drzwi. Od razu skieruj się w stronę lewego rogu pomieszczenia. Po pomyślnym zaliczeniu testu percepcji pojawi się przycisk. Jego naciśnięcie spowoduje, że okoliczne zwłoki Cię zaatakują. W czasie walki pilnuj, by Twoi magowie nie znaleźli się w strefie wyciszenia. W takim wypadku bowiem, nie będą oni mogli rzucać czarów. Gdy walka się zakończy możesz wejść do grobowca. Wejdź w interakcję z sarkofagiem a pojawi się zakapturzona postać. Po rozmowie z nią zadanie zakończy się. Następna Akt 1 Lea'zel w klatce Poprzednia Akt 1 Usunięcie pasożyta