Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do gry Baldurs Gate 3 dowiesz się jak łatwo i szybko pokonać silniejszego przeciwnika w Opuszczonej Wiosce - Gruda Oświecony, a także jaką nagrodę możesz uzyskać po wykonaniu tego zadania.

Gruda Oświecony (Lump The Enlightened) to niezwykle elokwentny i inteligentny Ogr, który został wynajęty przez Gobliny do wykonywania brudnej roboty. W skład jego bandy wchodzą Chock i Fank, którzy są całkowitym przeciwieństwem swojego przywódcy. Gruda Oświecony może zostać wynajęty za odpowiednią ilość złota i wezwany do walki, gdy zajdzie taka potrzeba lub przechytrzony w rozmowie, by uzyskać ten sam efekt całkowicie za darmo. Jeśli chcesz możesz także zaatakować bandę i zlikwidować Ogry, by zyskać dodatkowy cenny przedmiot.

Zanim rozpoczniesz walkę z bandą Grudy Oświeconego warto rozejrzeć się po zdewastowanym pomieszczeniu i zapoznać się z potencjalnymi zagrożeniami - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Potencjalne Zagrożenia

Zanim rozpoczniesz walkę z bandą Grudy Oświeconego warto rozejrzeć się po zdewastowanym pomieszczeniu i zapoznać się z potencjalnymi zagrożeniami. Ogry mają pod ręką nieco przedmiotów, które mogą wykorzystać w trakcie bitwy.

Na pewno warto zwrócić uwagę na pułapkę, która wisi tuż nad głową jednego z Ogrów - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na pewno warto zwrócić uwagę na pułapkę, która wisi tuż nad głową jednego z Ogrów. Możesz strącić jeden z filarów, by kamień spadł na głowę jednego z osiłków, ale należy także zaznaczyć fakt, że stojący w pobliżu Ogr również wie, jak posłużyć się tym mechanizmem. Jeśli któryś z członków Twojej drużyny stanie w pobliżu kamienia natychmiast zostanie strącony na dół, otrzyma obrażenia i zapewne zostanie szybko zlikwidowany.

W pomieszczeniu znajduje się wiele przedmiotów jak np - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W pomieszczeniu znajduje się wiele przedmiotów jak np. beczki lub krzesła. Ogry będą starały się do nich dostać, by następnie ciskać nimi w Twoją drużynę. Na szczęście rzucane przez nich przedmioty nie wyrządzają dużych szkód (od 2 do 4 punktów), a do tego Ogry nie rzucają zbyt celnie.

Przygotowania przed walką

Zanim zaczniesz walkę z bandą Grudy Oświeconego warto odpowiednio rozstawić swoją drużynę, by zyskać przewagę wysokości (High Ground) i mieć jak największą szansę na pomyślne zakończenie tego pojedynku.

Z lewej strony zrujnowanej chaty znajdziesz kamienne schodki, które pozwolą Twoim bohaterom wejść na dach - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Z lewej strony zrujnowanej chaty znajdziesz kamienne schodki, które pozwolą Twoim bohaterom wejść na dach. Jeśli nie będziesz mógł wdrapać się na niski daszek po prostu użyj skoku.

Gdy będziesz już na górze rozstaw członków swojej drużyny na odsłoniętej belce, by mieli solidny grunt pod nogami, a także doskonały widok na znajdujących się na dole Ogrów - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy będziesz już na górze rozstaw członków swojej drużyny na odsłoniętej belce, by mieli solidny grunt pod nogami, a także doskonały widok na znajdujących się na dole Ogrów.

Przebieg walki

Dzięki temu, że Twoja drużyna zajęła pozycję na dachu będą oni mogli skorzystać z przewagi wysokości (High Ground), która znacznie zwiększy ich szanse na trafienie w cel. Co więcej, obstawa Grudy nie będzie w stanie dosięgnąć ich swoimi potężnymi łapskami więc będą mogli tylko rzucać w nich przedmiotami, które mają pod ręką. Jedynym przeciwnikiem, który może mocniej zranić Twoich bohaterów pozostających w tej pozycji jest sam Gruda Oświecony.

Gruda Oświecony posiada w zanadrzu kilka czarów, które mogą solidnie zranić członków Twojej drużyny - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gruda Oświecony posiada w zanadrzu kilka czarów, które mogą solidnie zranić członków Twojej drużyny. Z tego powodu herszta bandy powinieneś obrać za swój pierwszy cel i jak najszybciej go wyeliminować.

Gdy przeciwnik straci około połowy punktów zdrowia użyje sprytnej sztuczki, która stworzy 3 lustrzane odbicia, a tym samym znacznie obniży Twoją szansę na trafienie w główny cel - lustrzane odbicia mogą przyjąć cios na siebie - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gdy przeciwnik straci około połowy punktów zdrowia użyje sprytnej sztuczki, która stworzy 3 lustrzane odbicia, a tym samym znacznie obniży Twoją szansę na trafienie w główny cel - lustrzane odbicia mogą przyjąć cios na siebie. Po prostu kontynuuj atak dopóki przeciwnik nie padnie.

W następnej kolejności możesz zabrać się za jednego z członków obstawy - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W następnej kolejności możesz zabrać się za jednego z członków obstawy. Chock zazwyczaj zajmuje pozycję z prawej strony skąd stara się trafić w swoich przeciwników jednym z przedmiotów, które ma pod ręką. Kilka celnych ataków powinno skutecznie ostudzić jego zapędy.

Ostatni pozostały przy życiu przeciwnik (Fank) również nie będzie stwarzał problemów i szybko powinieneś go pokonać, a tym samym zakończyć całe starcie bez utraty żadnego z członków własnej drużyny - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ostatni pozostały przy życiu przeciwnik (Fank) również nie będzie stwarzał problemów i szybko powinieneś go pokonać, a tym samym zakończyć całe starcie bez utraty żadnego z członków własnej drużyny.

Nagroda

Pokonanie bandy Ogrów zostanie oczywiście odpowiednio nagrodzone. W brzuchu pokonanego Gruda Oświeconego znajdziesz dziennik, nieco złota, a także rzadki zielony przedmiot Wypaczona Opaska Intelektu (Warped Headband of Intellect). To niezwykle potężny artefakt, który może podnieść wartość cechy Intelektu wybranej postaci do poziomu 18 punktów.

1 - Baldurs Gate 3: Gruda Oświecony/Lump The Enlightened - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry