Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 odpowiadamy na pytanie czy w trakcie prologu można uwolnić kleryczkę Posępne Serce i inne osoby więzione w kapsułach. To istotna informacja, gdyż dotyczy próby pozyskania potencjalnego członka drużyny.

Do sali z kapsułami dotrzesz w trakcie eksploracji górnego poziomu latającego statku Nautiloid - Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do sali z kapsułami dotrzesz w trakcie eksploracji górnego poziomu latającego statku Nautiloid. Miejsce to pokazuje dołączony obrazek.

Znajdziesz tu przede wszystkim terminal z trzema przyciskami - Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Znajdziesz tu przede wszystkim terminal z trzema przyciskami. Każdy przycisk ma inne zastosowanie:

  1. Wciśnięcie lewego przycisku (1) nie daje żadnego efektu.
  2. Wciśnięcie środkowego przycisku (2) uwolni niektóre osoby z kapsuł. Będą one znajdowały się pod kontrolą pożeraczy umysłów i zaatakują drużynę. Rozegranie walki z tymi NPC-ami nie jest trudne, ale nie wiążą się z tym żadne specjalne profity (otrzymasz zaledwie 1 punkt doświadczenia).
  3. Wciśnięcie prawego przycisku (3) doprowadzi do śmierci osób przebywających w kapsułach.
W jednej z kapsuł przetrzymywana jest kleryczka Posępne Serce - Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W jednej z kapsuł przetrzymywana jest kleryczka Posępne Serce. Gra pozwoli ci:

  1. Rozejrzeć się za mechanizmem otwarcia kapsuły.
  2. Zaliczyć test umiejętności z wiedzy tajemnej celem zbadania kapsuły. Próba przerwania magicznych linii otaczających kapsułę będzie nieudana.
  3. Pozostawić kobietę na pastwę losu.

Niestety kleryczki nie możesz już teraz oswobodzić. Musi ona pozostać zamknięta w kapsule aż do momentu ukończenia prologu kampanii.

1 - Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Posępne Serce spotkasz w pierwszym akcie gry, niedługo po rozpoczęciu zmagań na plaży Ravaged Beach - Baldurs Gate 3: Więźniowie w kapsułach - Nautiloid | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Posępne Serce spotkasz w pierwszym akcie gry, niedługo po rozpoczęciu zmagań na plaży Ravaged Beach. Musisz udać się na północny-wschód i dotrzeć do wejścia do ruin Overgrown Ruins. Kleryczka będzie stała przy zamkniętych drzwiach. Kobieta skomentuje to, czy próbowałeś ją uwolnić z kapsuły, aczkolwiek niezależnie jak się zachowałeś możesz ją przyłączyć na stałe do drużyny.

Więcej informacji o zrekrutowaniu Posępnego Serca i innych potencjalnych towarzyszy znajdziesz na stronie Lista grywalnych postaci.