Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - domeny kapłańskie, zdolności Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Poniższa strona poradnika do Baldur's Gate 3 zawiera informacje o Clericu, czyli jednej z dostępnych w grze klas postaci. Poznasz tutaj szczegóły związane z jej zdolnościami domenami kapłańskimi.

Cleric specjalizuje się magii leczącej i oferowaniu wsparcia drużynie. Klasa ta jest wyjątkowa i wyróżnia się na tle innych głównie dzięki innemu systemowi rozwoju, który zamiast typowych specjalizacji daje dostęp do domen kapłańskich. Jej przedstawicielem jest Shadowheart.

Zakres zdolności Clerica różni się w zależności od wybranej domeny kapłańskiej - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - domeny kapłańskie, zdolności - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zdolności

Zakres zdolności Clerica różni się w zależności od wybranej domeny kapłańskiej. Każda ta ścieżka idzie w różnych kierunkach, które mocno się od siebie różnią. Jedyną zdolnością, która przewija się we wszystkich specjalizacjach jest Channel Divinity. Bazowe funkcje nie są identyczne, jednak zawsze można skorzystać z niej do odpędzania nieumarłych.

Domeny kapłańskie

Na na pierwszym poziomie postaci musisz wybrać jedną z dostępnych domen kapłańskich:

  1. Life - domena skupiona na leczeniu. Na starcie pojawia się możliwość korzystania z ciężkich pancerzy. Na drugim poziomie odblokowane zostaje Channel Divinity, które wywołuje Preserve Life. Ta zdolność lecząca umożliwia pomoc kilku postacią na raz, ale może uzupełnić tylko połowę punktów życia;
  2. Light - jak nazwa wskazuje, specjalizacja skupiona na wykorzystaniu światła. Na pierwszym poziomie można stworzyć jego źródło. Jednocześnie odblokowana zostaje zdolność Warding Flare, która utrudnia przeciwnikom trafienie w postać. W tym przypadku Channel Divinity wywołuje Radiance of the Dawn. Zdolność ta rozświetla ciemność i rani istoty wrażliwe na światło;
  3. Trickery - specjalizacja ta wprowadza cechy Łotrzyka. Na pierwszym poziomie postać posiada zdolność, która pozwala poprawić umiejętność skradania się wybranego członka drużyny. Channel Divinity wywołuje tutaj Invoke Duplicity. Z jej pomocą można stworzyć iluzję samego siebie. Kopią tą rusza się niezależne, a dodatkowo można tworzyć pozory, że atak wychodzi właśnie od niej.