Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do Baldurs Gate 3 dowiesz się jakimi zaklęciami dysponuje Łowca - jedna z klas postaci dostępnych w grze.

Po osiągnięciu drugiego poziomu doświadczenia Twój bohater otrzyma dostęp do umiejętności Spell Casting, która pozwoli mu korzystać z zaklęć 1 poziomu. Na tym levelu będziesz mógł wybrać jedynie dwa zaklęcia, których będziesz mógł używać w trakcie dalszej rozgrywki. Na trzecim levelu będą to już trzy miejsca na zaklęcia, a następnie co dwa kolejne poziomy bohatera będziesz otrzymywać dostęp do kolejnego slotu na dodatkowy czar. Zakładając, że maksymalny poziom postaci jaki będzie można osiągnąć w grze Baldurs Gate 3 zostanie ustawiony na 10 level to po osiągnięciu tego progu będziesz dysponować 6 miejscami na zaklęcia.

Po wybraniu zaklęć nie będziesz mógł ich zmienić aż do momentu awansu na kolejny poziom doświadczenia, a zużyte zaklęcia odnawiają się dopiero po dłuższym odpoczynku. Z tego względu wybór odpowiednich zaklęć dla Łowcy nie będzie prosty i warto dobrze się nad tym zastanowić.

Czary - poziom 1

Ze względu na to, że we wczesnym dostępie do gry Baldurs Gate 3 możesz uzyskać maksymalnie 4 level będziesz mógł nauczyć się maksymalnie 3 czarów pierwszego poziomu.

Przyjaciel Zwierząt (Animal Friendship) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przyjaciel Zwierząt (Animal Friendship)

Efekt: możesz oczarować bestię i przekonać ją, że nie chcesz jej skrzywdzić.

Zasięg: 18 metrów.

Warunek: bestia nie może mieć inteligencji 4 lub wyższej. Zaklęcie przestaje działać w momencie, gdy Ty lub któryś z Twoich towarzyszy zaatakuje oczarowaną bestię.

Leczenie Ran (Cure Wounds) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Leczenie Ran (Cure Wounds)

Efekt: dotknięta istota odzyskuje 1d8+2 punktów zdrowia.

Zasięg: 1.5 metra.

Dodatkowe informacje: zaklęcie nie działa na nieumarłych i konstrukty.

Pętające Uderzenie (Ensnaring Strike) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pętające Uderzenie (Ensnaring Strike)

Efekt: atak bohatera przywołuje cierniste pnącze, które zadaje 1d6+3 Piercing damage (obrażenia kłute) i może unieruchomić cel.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: Wymagana.

Dodatkowe informacje: obrażenia wyrządzane są na początku każdej tury. Stwór lub sojusznik uwięzionego celu mogą użyć swojej akcji, by spróbować rozerwać winorośl.

Chmura Mgły (Fog Cloud) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Chmura Mgły (Fog Cloud)

Efekt: tworzysz chmurę gęstej mgły. Istoty przebywające na obszarze działania tego zaklęcia są Niewidoczne (Heavily Obscured) i Oślepione (Blinded).

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Grad Cierni (Hail of Thorn) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Grad Cierni (Hail of Thorn)

Efekt: wystrzeliwujesz salwę cierni, które zadają 1d6+3 Piercing damage (obrażenia kłute) i eksplodują, zadając dodatkowo 1d10 Piercing damage (obrażenia kłute) głównemu celowi i otaczającym go stworzeniom.

Zasięg: 18 metrów + 2 metry zasięgu eksplozji.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym (Save Throw) cele otrzymują tylko połowę obrażeń od wybuchu.

Znak Łowcy (Hunters Mark) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Znak Łowcy (Hunter's Mark)

Efekt: oznacz stworzenie znakiem myśliwego, by zadać dodatkowo 1d6 Piercing damage (obrażeń kłutych) za każdym razem, gdy trafisz go atakiem z broni.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: jeśli oznaczony cel zginie zanim efekt tego zaklęcia przeminie, możesz użyć dodatkowej akcji, by naznaczyć inną istotę.

Skok (Jump) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Skok (Jump)

Efekt: dotknij istoty, by potroić zasięg jej skoku.

Zasięg: 1.5 metra.

Szybkonogi (Longstrider) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Szybkonogi (Longstrider)

Efekt: dotknij istoty, by zwiększyć jej szybkość o 3 metry.

Zasięg: 1.5 metra.

Rozmawianie Ze Zwierzętami (Speak with Animals) - Baldurs Gate 3: Ranger/Łowca - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Rozmawianie Ze Zwierzętami (Speak with Animals)

Efekt: zdobywasz umiejętność rozumienia i porozumiewania się werbalnie ze zwierzętami.

Koncentracja: Wymagana.