Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz odpowiedzi na pytania jak rozmawiać ze zmarłymi oraz jak wyglądają spotkania z nieumarłymi i czy mają jakieś praktyczne zastosowania.

Odblokowanie rozmów z umarłymi

Na inicjowanie rozmów z duszami zmarych osób pozwala zaklęcie o nazwie Rozmawianie z umarłymi (Speak with Dead) - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na inicjowanie rozmów z duszami zmarych osób pozwala zaklęcie o nazwie Rozmawianie z umarłymi (Speak with Dead). Jest to czar trzeciego poziomu ze szkoły nekromancji.

W wersji z wczesnego dostępu zaklęcie to jest dostępne do odblokowania tylko dla kleryków - możesz pozyskać je dla kleryczki Posępne Serce lub dla głównego bohatera jeśli wybrałeś dla niego tę klasę postaci.

Uwaga - Zaklęcie Rozmawianie z umarłymi po poprawnym użyciu musi podlec regeneracji. Udaj się w tym celu do obozu drużyny żeby odpocząć.

Istnieje też na szczęście alternatywna metoda odblokowania rozmów z nieumarłymi - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Istnieje też na szczęście alternatywna metoda odblokowania rozmów z nieumarłymi. Musisz w tym celu odwiedzić Przerośnięte ruiny, które znajdują się niedaleko miejsca rozpoczęcia eksploracji świata w pierwszym rozdziale kampanii. Możliwe wejścia do ruin opisaliśmy m.in. na stronie Przerośnięte ruiny - jak wejść?.

Musisz przedostać się do sekretnej komnaty Zatęchłej krypty, czyli lochu, który bada się po wkroczeniu do Przerośniętych ruin - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Musisz przedostać się do sekretnej komnaty Zatęchłej krypty, czyli lochu, który bada się po wkroczeniu do Przerośniętych ruin. W miejscu z powyższego obrazka do zaliczenia jest test percepcji, którego pomyślny rezultat odsłoni przycisk otwierający sekretny pokój.

Niestety wciśnięcie przycisku doprowadzi do walki z nieumarłymi skrybami przebywającymi w krypcie. Dobrym pomysłem na przetrwanie walki jest schowanie się drużyną w sekretnym pomieszczeniu i eliminowanie pojedynczych potworów docierających w to miejsce. Na koniec zostaw sobie nieumarłych walczących na dystans.

W sekretnej komnacie znajdują się sarkofag (próba otwarcia go inicjuje rozmowę z zakapturzonym szkieletem) oraz szereg pojemników - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W sekretnej komnacie znajdują się sarkofag (próba otwarcia go inicjuje rozmowę z zakapturzonym szkieletem) oraz szereg pojemników. Zajrzyj do ciężkiej skrzyni, w której znajduje się Amulet zagubionych głosów (The Amulet of Lost Voices).

Możesz założyć amulet dowolnemu członkowi drużyny - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Możesz założyć amulet dowolnemu członkowi drużyny. Sprawi to, że odblokowana zostanie możliwość korzystania z zaklęcia Rozmawianie z nieumarłymi przez tę postać - ikona czaru pojawi się na jej pasku akcji.

Jak rozpocząć rozmowę ze zmarłym?

Zaklęcie Rozmawianie z umarłymi ma pewne istotne ograniczenia - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zaklęcie Rozmawianie z umarłymi ma pewne istotne ograniczenia. Możesz podejmować próby nawiązania kontaktu:

  1. Po odnalezieniu zwłok.
  2. Jeśli głowa zmarłej osoby nie uległa zniszczeniu.
  3. Jeśli nie są to zwłoki nieumarłego potwora (Undead).

Gra powinna ci pomagać w "identyfikowaniu" ciał, z którymi można wejść w interakcję celem nawiązania kontaktu. Będą one pobłyskiwały na zielono podczas sterowania bohaterem dysponującym zaklęciem Rozmawianie z umarłymi (dzięki odblokowaniu czaru lub założeniu naszyjnika).

Próba nawiązania kontaktu ze zmarłym może zakończyć się na dwa sposoby - Baldurs Gate 3: Zmarli - jak rozmawiać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Próba nawiązania kontaktu ze zmarłym może zakończyć się na dwa sposoby:

  1. Otrzymasz komunikat o tym, że zmarły nie odpowiada.
  2. Załączy się "okno rozmowy". Zmarłej osobie możesz zadać maksymalnie 5 pytań. Mogą to być standardowe pytania (kim jesteś, co ci się przydarzyło, jaki wykonywałeś zawód, gdzie przechowujesz oszczędności itp.), jak i bardziej szczegółowe, które mogą być powiązane np. z zaliczanymi questami. Dzięki rozmowie ze zmarłym możesz np. pozyskać wiedzę, która pozwoli ci na ukończenie zadania w alternatywny sposób.