Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do gry Baldurs Gate 3 dowiesz się jak łatwo i szybko pokonać silniejszego przeciwnika jakim jest Sowodźwiedź, a także jaką nagrodę możesz uzyskać po wykonaniu tego zadania.

Sowodźwiedź (Owlbear) to jeden z mocniejszych przeciwników na którego natkniesz się w trakcie eksploracji rozległego świata gry Baldurs Gate 3. Stwora znajdziesz w jego Gawrze, która znajduje się niedaleko Gaju Druidów. Głównym powodem dla którego Sowodźwiedź może być agresywny jest po prostu obowiązek obrony młodego przedstawiciela tego gatunku. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że walka z Sowodźwiedziem jest całkowicie opcjonalna i nie trzeba jej podejmować jednak ma ona swoje zalety - dodatkowe nagrody i punkty doświadczenia.

Do Gawry Sowodźwiedzia możesz łatwo dostać się od strony Gaju Druidów - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Gawra Sowodźwiedzia - jak się tam dostać?

Do Gawry Sowodźwiedzia możesz łatwo dostać się od strony Gaju Druidów. Droga to tej lokacji nie powinna zająć Ci więcej niż 1 minutę jeśli oczywiście wybierzesz najkrótsza możliwą ścieżkę. Jeśli znajdujesz się w znacznej odległości od tej lokacji wykorzystaj jeden z punktów kontrolnych: przy Gaju Druidów lub w Opuszczonej Wiosce.

Na powyższym obrazku oznaczono miejsce w którym znajduje się Gawra Sowodźwiedzia - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku oznaczono miejsce w którym znajduje się Gawra Sowodźwiedzia. Możesz łatwo dostać się tam wychodząc z Gaju Druidów i obierając ścieżkę przez las. Dotrzesz wtedy do wodospadu i rwącego strumienia.

By dostać się do Gawry Sowodźwiedzia będziesz musiał przejść przez rwący strumień, a następnie podążać ścieżką w dół aż do jaskini - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

By dostać się do Gawry Sowodźwiedzia będziesz musiał przejść przez rwący strumień, a następnie podążać ścieżką w dół aż do jaskini.

Przygotowania przed walką

Tuż przed rozpoczęciem walki z Sowodźwiedziem warto skorzystać z czarów pomocniczych jak Błogosławieństwo (Bless), które zapewni bohaterom premię do rzutów ataku i rzutów obronnych. To również najlepszy moment na skorzystanie z zaklęcia Zbroja Maga, by zwiększyć Klasę Pancerza (KP) członków drużyny, którzy są bardziej podatni na obrażenia (Magowie).

Jeśli nie chcesz zabijać młodego Sowodźwiadka będziesz potrzebować jakiegoś czaru kontrolnego, by wyłączyć go z walki - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli nie chcesz zabijać młodego Sowodźwiadka będziesz potrzebować jakiegoś czaru kontrolnego, by wyłączyć go z walki. Jeśli masz w drużynie Maga polecamy zaklęcie Uśpij (Sleep). W przypadku gdy Twojej drużynie nie znalazło się miejsce dla żadnego Maga zawsze możesz skorzystać z odpowiedniego Zwoju. Ważne żeby zaklęcie Uśpij było na 2 poziomie, bo czar pierwszego poziomu nie zdoła uśpić młodego Sowodźwiadka.

Walka z Sowodźwiedziem toczy się w ciemnej jaskini, a więc bohaterowie nie posiadający zdolności Widzenia w ciemności będą mieli obniżoną skuteczność ataku - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Potencjalne utrudnienia i zagrożenia

Walka z Sowodźwiedziem toczy się w ciemnej jaskini, a więc bohaterowie nie posiadający zdolności Widzenia w ciemności będą mieli obniżoną skuteczność ataku. Jeśli to możliwe użyj któregoś z zaklęć, które rozświetlą mrok, jak np. Tańczące Światła (Dancing Lights).

Sowodźwiedź w trakcie walki będzie starał się jak najbardziej skrócić dystans dzielący go od przeciwnika, by zaatakować swoimi ostrymi szponami - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Sowodźwiedź w trakcie walki będzie starał się jak najbardziej skrócić dystans dzielący go od przeciwnika, by zaatakować swoimi ostrymi szponami. Z tego względu Twoi bohaterowie otrzymają negatywny efekt Zagrożenia (Threatened), który powoduje, że ich ataki zasięgowe (z łuku, a także niektóre zaklęcia) będą miały obniżoną skuteczność. Zanim zaatakujesz będziesz musiał odsunąć się nieco od celu, by zwiększyć swoją szansę na wyrządzenie obrażeń.

Warto także zaznaczyć fakt, że Sowodźwiedź może wykonywać automatyczne ataki w momencie, gdy któryś z Twoich towarzyszy będzie starał się od niego odsunąć - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Warto także zaznaczyć fakt, że Sowodźwiedź może wykonywać automatyczne ataki w momencie, gdy któryś z Twoich towarzyszy będzie starał się od niego odsunąć. Zanim zrobisz krok w którymkolwiek kierunku zwróć uwagę na to, czy nie zostaniesz za to ukarany.

Jeśli Twojej postaci będzie groził automatyczny atak obok Sowodźwiedzia pojawi się czerwona strzałka określająca miejsce w którym może otrzymać cios - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli Twojej postaci będzie groził automatyczny atak obok Sowodźwiedzia pojawi się czerwona strzałka określająca miejsce w którym może otrzymać cios. Może oczywiście zdarzyć się sytuacja w której przeciwnik nie trafi w cel, ale nie warto ryzykować w momencie, gdy któryś z Twoich towarzyszy posiada bardzo mało punktów zdrowia.

Przebieg walki

Walka z Sowodźwiedziem nie należy do najłatwiejszych, szczególnie na niskim poziomie doświadczenia postaci. Jeśli chcesz możesz w pierwszej kolejności spróbować porozmawiać z tym przeciwnikiem, ale lepiej będzie samemu rozpocząć walkę, by zyskać przewagę.

Walkę najlepiej zacząć od strzału z ukrycia w momencie, gdy przeciwnik odwróci się i zacznie patrolować pozostałą część jaskini - wywołasz w ten sposób efekt Zaskoczenia przez który przeciwnik ominie własną turę i będziesz mógł wykonać drugi atak - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Walkę najlepiej zacząć od strzału z ukrycia w momencie, gdy przeciwnik odwróci się i zacznie patrolować pozostałą część jaskini - wywołasz w ten sposób efekt Zaskoczenia przez który przeciwnik ominie własną turę i będziesz mógł wykonać drugi atak. W trakcie skradania się uważaj, by nie znaleźć się w obszarze widzenia Sowodźwiedzia, który oznaczony jest czerwonym kolorem.

Na powyższym obrazku można zauważyć negatywny efekt nałożony na przeciwnika w momencie, gdy został on zaatakowany w plecy z ukrycia - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku można zauważyć negatywny efekt nałożony na przeciwnika w momencie, gdy został on zaatakowany w plecy z ukrycia. Nie spodziewał się ataku więc został Zaskoczony, a tym samym nie będzie wykonywał żadnych akcji w pierwszej turze.

Jeśli nie chcesz zabijać Sowodźwiadka (The Owlbear Cub) to będziesz musiał uśpić go lub unieruchomić w momencie, gdy tylko włączy się do walki - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli nie chcesz zabijać Sowodźwiadka (The Owlbear Cub) to będziesz musiał uśpić go lub unieruchomić w momencie, gdy tylko włączy się do walki. Do skutecznego uśpienia przeciwnika będziesz potrzebować zaklęcia Uśpij (Sleep) poziomu 2, bo Sowodźwiadek posiada 29 punktów zdrowia.

Jeśli zdecydujesz się oszczędzić małego Sowodźwiadka będziesz mógł w późniejszym czasie zaprosić go do swojego obozu. Jeśli jesteś ciekaw jak tego dokonać dokładną instrukcję znajdziesz na innej stronie niniejszego poradnika.

W trakcie walki z Sowodźwiedziem warto utrzymać go w miejscu lub chociaż poza zasięgiem któregokolwiek z członków drużyny poprzez unieruchomienie lub obniżenie jego prędkość ruchu np - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W trakcie walki z Sowodźwiedziem warto utrzymać go w miejscu lub chociaż poza zasięgiem któregokolwiek z członków drużyny poprzez unieruchomienie lub obniżenie jego prędkość ruchu np. używając akcji Przygwożdżenia (atak z łuku) lub któregoś z zaklęć jak Promień Mrozu czy Rozkaz Zatrzymanie. Warto także wykorzystywać wszelkie zaklęcia, które przydzielą Twoim postaciom ułatwienie w ataku (Advantage on attack), jak Pocisk Wiodący Kleryka, który utrzymuje swój efekt do najbliższego ataku.

Nie bez znacznie będzie również zajmowanie pozycji wyższej od przeciwnika, szczególnie gdy Twoja postać korzysta z broni zasięgowej (krótki lub długi łuk) lub używa zaklęć uzyskujących bonus z przewagi wysokości jak Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast) Czarownika - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Nie bez znacznie będzie również zajmowanie pozycji wyższej od przeciwnika, szczególnie gdy Twoja postać korzysta z broni zasięgowej (krótki lub długi łuk) lub używa zaklęć uzyskujących bonus z przewagi wysokości jak Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast) Czarownika.

Sowodźwiedzia trzeba jak najszybciej wyeliminować więc w trakcie własnej tury wybieraj ataki i zaklęcia, które wyrządzają możliwie jak największe obrażenia i mają jak największą szansę na trafienie w cel. Niektóre czaru, jak np. Magiczny Pocisk Maga w ogóle nie mogą chybić - warto to wykorzystać.

Nagroda

Pokonanie Sowodźwiedzia zostanie oczywiście odpowiednio nagrodzone. W brzuchu pokonanego stwora znajdziesz przedmiot niezbędny do stworzenia Wizji Absolutu - rzadkiej niebieskiej włóczni. W gnieździe znajdziesz jajo Sowodźwiedzia, które jest warte prawdziwą fortunę, a po przeszukaniu pobliskiego szkieletu dodatkowo rzadki przedmiot Uścisk Ojca Dębów (The Oak Father's Embrace).

To bardzo dobra zbroja zaliczana do lekkich pancerzy, która posiada 13 Klasy Pancerza oraz dodaje +3 punkty do Zręczności, a także dodatkową właściwość Porządek Natury (Order of Nature) dzięki której nieumarłe istoty atakującego bohatera otrzymują dodatkowo 1d6 obrażeń od Światłości - Baldurs Gate 3: Sowodźwiedź/Owlbear - jak pokonać? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

To bardzo dobra zbroja zaliczana do lekkich pancerzy, która posiada 13 Klasy Pancerza oraz dodaje +3 punkty do Zręczności, a także dodatkową właściwość Porządek Natury (Order of Nature) dzięki której nieumarłe istoty atakującego bohatera otrzymują dodatkowo 1d6 obrażeń od Światłości. Minusem tego przedmiotu jest fakt, że atakujące zwierzęta będą dodatkowo wyrządzać 1d6 obrażeń postaci, która ją nosi więc warto zmienić pancerz przed przystąpieniem do takiego pojedynku.