Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen
Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen
Uszkodzony most. Prowadzi do środkowej części mapy - Opuszczonej wioski. Bohaterowie mogą ominąć zniszczony fragment mostu używając opcji skoku.
Zaatakowana karawana - opasłe hieny. Ze zwierząt tych mogą wykluwać się potwory gnolle. Możesz temu zapobiegać zabijając hieny zanim dojdzie do narodzin. Jeśli zaliczysz test wiedzy tajemnej to pierwszą hienę możesz zabić z zaskoczenia - zapobiegnie to narodzinom.
Patrol gnolli. To silne potwory, które mogą atakować na dystans oraz w zwarciu. Jeśli chcesz uniknąć walki, to obejdź je od południe.
Płaski kamień. Jeśli zaliczysz test percepcji możesz odkryć kamień, a następnie przesunąć go i odnaleźć klejnot bloodstone.
Karlach. Jest ona ranna, ale nadal może zaatakować z pomocą kuszy. Możesz przekonać ją do odstąpienia do walki zaliczając test percepcji lub zastraszenia. W trakcie rozmowy z diabelstwem możesz zgodzić się na zamordowanie łowców polujących na Karlach (niebieskie 3 na mapie).
Punkt pobierania opłat. Przebywają tu paladyni Tyr / łowcy. Z rozmowy z Andersem dowiesz się, że polują na diabelstwo (niebieskie 2 na mapie). Możesz ich zabić na życie Karlach lub pomóc im w pozbyciu się diabelstwa. Cyrel jest handlarką - sprzedaje m.in. narzędzia złodzieja, zestawy do rozbrajania pułapek, mikstury, różne odmiany strzał i zwoje.
Pradawny krąg run - Trakt Przebudzonych. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Pradawny krąg run - Popas Waukeen. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gnolle przed jaskinią. Okrążyły one 2 ocalałych broniących się w jaskini (niebieskie 6 na mapie). Możesz zaatakować gnolle (najlepiej rozstawić członków drużyny na skałach nad nimi) lub użyć mocy illithid na przywódcy gnolli żeby zmusić gnolle do posłuszeństwa i zaatakowania osób z jaskini. Po walkach w jaskini możesz ponownie użyć mocy illithid na przywódcy żeby zmusić gnolle do opuszczenia tej lokacji lub żeby nakłonić przywódcę do zaatakowania innych gnolli.
Ocaleli w jaskini. 2 osoby bronią skrzyni karawany powiązanej z jednym z questów. Możesz im pomóc w pozbyciu się gnolli (czerwone 3 na mapie), dotrzeć do nich od strony przejścia z pułapkami (czerwone 4 na mapie) lub pozwolić na to żeby gnolle ich zabiły. W jaskini są też inne skrzynie i przed jedną z nich jest pułapka.
Ścieżka przez jaskinię - pułapki. Pozwala ono dotrzeć do ocalałych z jaskini (niebieskie 6 na mapie) w alternatywny sposób. Są tu dwie pułapki (odkrywa je test percepcji) - dotknięcie liny doprowadzi do zrzucenia wielkiego głazu, który zacznie się przetaczać.
Brama płonącego zajazdu. Możesz pomóc Płonącym Pięściom w wyważeniu drzwi prowadzących do płonących budynków.
Płonący zajazd Popas Waukeen. Z lokacją tą powiązany jest quest odnalezienia Wielkiego Księcia. Możesz przeszukać oba piętra płonącego zajazdu (okazja do uratowania Benryna - zalicz jeden z testów umiejętności i pomóż mu w ucieczce) oraz sąsiednie budynki. Ogień stopniowo rozprzestrzenia się, ale możesz go gasić czarami lub szukać alternatywnych ścieżek.
Boczne budynki zajazdu. W stajni jest wystraszony wół - zalicz testy umiejętności lub bądź gotowy do walki ze zwierzęciem. Mężczyzna ukrywa się w małym budynku (wejście jest ukryte za skrzyniami) - przekonaj go do dobrych intencji lub stocz pojedynek.
Patrol Githyanki. Po zbliżeniu się do przełęczy obejrzyj cut-scenkę ze smokiem. Jeśli Lae'zel podróżuje z drużyną, to się od niej odłączy żeby spotkać się ze swoimi ludźmi. Dowódca to rycerz Kith'rak. Niezależnie od wybieranych opcji zachowania odleci on na smoku, a twoja drużyna zostanie zmuszona do stoczenia trudnej bitwy z pozostałymi githyanki.
Wyjście - mapa świata. Gra przeniesie cię do okna mapy świata. Podróżowanie po świecie gry nie jest możliwe w wersji z wczesnego dostępu.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Uciekający diabeł - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M4 - Trakt Przebudzonych / Popas Waukeen

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Uciekający diabeł. Solucja ta pomoże Ci ukończyć zadanie.

Cele misji

  1. Znajdź diabła;
  2. zabij Karlach (opcjonalne);
  3. zabij Andersa (opcjonalne).

Opis przejścia

Na Trakcie Przebudzonych, nieopodal jaskini, gdzie walczyłeś z gnollami (M4;3) znajduje się niewielka chatka (M4;3). Przebywa w niej grupa paladynów. Porozmawiaj z ich przywódca - Andersem - a dowiesz się, że polują oni na diabła. Aby rozpocząć zadanie zadeklaruj pomoc.

Poszukiwana - Karlah - przy rzece przebywa nieopodal siedziby paladynów (M4;2) - Baldurs Gate 3: Uciekający diabeł - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Poszukiwana - Karlah - przy rzece przebywa nieopodal siedziby paladynów (M4;2). Gdy się zbliżysz zainicjuje się rozmowa. Diabelstwo powie Ci coś odwrotnego - uciekła ona z piekła, a grupa, którą spotkałeś chce ją pojmać i sprowadzić z powrotem. Zadanie to możesz rozwiązać na dwa sposoby.

Zabij Andersa i resztę paladynów

Jest to bardziej opłacalna opcja - zdobędziesz więcej XP i więcej cennego wyposażenia. Walka będzie umiarkowanie trudna. Szczególną uwagę zwróć na Andersa. Może on bowiem zadać duże obrażenia i szybko powalić słabszych członków drużyny.

Po walce zbierz łup z pokonanych i wróć do Karlach. Okaże się, że faktycznie jest ona diabłem, jednak paladyni również są posłańcami piekła. Po tej rozmowie zadanie zakończy się.

Zabij Karlach

Po dotarciu nad rzekę i rozmowie z Karlach możesz po prostu stanąć do walki. Ta potyczka będzie mniej wymagająca niż w przypadku paladynów i nie powinna Ci sprawić problemów.

Po zabiciu Karlach, przeskocz do miejsca gdzie leżą zwłoki diabelstwa - Baldurs Gate 3: Uciekający diabeł - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po zabiciu Karlach, przeskocz do miejsca gdzie leżą zwłoki diabelstwa. Musisz oderwać jej głowę, by mieć dowód dla paladynów. Możesz także zbadać jej zwłoki, co wymaga zaliczenia testu umiejętności wiedzy tajemnej.

Na koniec wróć do przywódcy paladynów i oddaj mu głowę, W ramach podziękowania oferuje Ci on rzadki miecz. Po tej rozmowie zadanie zostanie zakończone.