Baldurs Gate 3: Kradzież Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat kradzieży. Dowiesz się jak kraść przedmioty leżące na widoku i składowane w skrzyniach, jak używać opcji kradzieży kieszonkowej, jak unikać wykrycia oraz jak rozpoznawać rzeczy będące własnością innych osób.

Ogólne informacje

Wszystkie zakazane interakcje z elementami otoczenia oznaczane są kolorem czerwonym - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wszystkie zakazane interakcje z elementami otoczenia oznaczane są kolorem czerwonym. W każdej tego typu sytuacji musisz spodziewać się jakiejś reakcji ze strony NPC-ów i może być ona mniej lub bardziej negatywna. Pod pojęciem "zakazanych" czerwonych interakcji kryją się:

1) Kradzież obiektów leżących na widoku oraz wyjmowanych z czerwonych pojemników. Bardzo cenną informacją jest w tym przypadku to, że brak czerwonego koloru oznacza, że dany obiekt nie jest czyjąś własnością. Możesz go bez żadnych wahań zabrać lub zbadać, nawet jeśli znajduje się na terenie wioski czy obozowiska zamieszkiwanego przez postacie niezależne.

2) Okradanie zwłok - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

2) Okradanie zwłok. Dotyczy to wyłącznie tych NPC-ów, którzy przed śmiercią byli przyjaźnie nastawieni członków drużyny - w przykładzie z obrazka są to zwłoki osób, które brały udział w obronie gaju druidów. Możesz zostać powstrzymany przez inne postacie przed ograbieniem zwłok. Ograniczenie to nie dotyczy okradania ciał poległych wrogów i potworów.

3) Wkraczanie do zakazanych lokacji - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

3) Wkraczanie do zakazanych lokacji. Czerwonym kolorem mogą być np. oznaczone drzwi czy brama prowadzące do obszaru, do którego osoby nieupoważnione nie mają prawa wstępu.

Jak skutecznie kraść i włamywać się?

Uniwersalna technika to podejmowanie prób kradzieży i włamywania się w trybie skradania (dla przypomnienia aktywuje się go domyślnie klawiszem C) - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Uniwersalna technika to podejmowanie prób kradzieży i włamywania się w trybie skradania (dla przypomnienia aktywuje się go domyślnie klawiszem C).

Musisz oczywiście upewnić się wcześniej, że sterowana przez ciebie postać nie znajduje się w polu widzenia innych NPC-ów. Niektóre postacie niezależne podróżują po mapie i w razie potrzeby możesz odczekać aż się oddalą.

Alternatywnie możesz też eksperymentować z innymi metodami, np. z czarami pozwalającymi uczynić daną postać chwilowo niewidzialną. Może to być pomocne jeśli jakiś obiekt czy skrzynia są pilnie strzeżone.

Kradzież kieszonkowa

Kradzież kieszonkowa to zupełnie oddzielna kategoria, gdyż dotyczy ona okradania żywych osób - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kradzież kieszonkowa to zupełnie oddzielna kategoria, gdyż dotyczy ona okradania żywych osób. Do kradzieży kieszonkowej postaraj się zawsze oddelegować bohatera z biegłością w umiejętności Zwinne dłonie.

Próbę okradnięcia NPC-a również powinieneś rozpocząć znajdując się w ukryciu, a więc mając załączony tryb skradania się. Ustaw się za plecami osoby, którą chcesz okraść.

Przedmioty z inwentarza wytypowanej możesz wykradać po kolei - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przedmioty z inwentarza wytypowanej możesz wykradać po kolei. Każda próba kradzieży to test umiejętności - kości muszą wyrzucić wartość wyższą lub równą wymaganej (w przykładzie z obrazka wymóg to 6 punktów).

Jeśli próba kradzieży zakończy się porażką, to możesz spodziewać się tego, że zostaniesz zaatakowany przez okradniętą postać - Baldurs Gate 3: Kradzież - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli próba kradzieży zakończy się porażką, to możesz spodziewać się tego, że zostaniesz zaatakowany przez okradniętą postać. Może cię to wpędzić w niemałe kłopoty, szczególnie jeśli w okolicy przebywają inni NPC-e, którzy również mogą zwrócić się przeciwko drużynie. Przed każdą próbą kradzieży zdecydowanie warto wykonać szybki zapis stanu gry.