Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 podpowiada jak otworzyć pozłacaną skrzynię, która zlokalizowana jest w pobliżu legowiska sowoniedźwiedzia. Z otwarciem skrzyni powiązana jest niewielka zagadka i poniżej znajdziesz jej rozwiązanie.

1 - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
Legowisko sowoniedźwiedzia (Owlbear Nest) zlokalizowane jest w Lesie (Forest), na zachód od Gaju druidów (Druid Grove) - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Legowisko sowoniedźwiedzia (Owlbear Nest) zlokalizowane jest w Lesie (Forest), na zachód od Gaju druidów (Druid Grove). Jedno z wejść do wielkiej pieczary pokazują powyższe obrazki.

W drodze do legowiska możesz spotkać grupę kultystów i jeśli dobrze poprowadzisz rozmowę, to mogą oni również wyruszyć w stronę legowiska z zamiarem zamordowania sowoniedźwiedzia. Na szczęście na potrzeby otwarcia skrzyni z opisywanej zagadki nie jest wymagane stoczenie walki ze wspomnianym potworem.

Po znalezieniu się w pieczarze zbadaj pierwszy obszar zanim dotrzesz do właściwego legowiska sowoniedźwiedzia - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po znalezieniu się w pieczarze zbadaj pierwszy obszar zanim dotrzesz do właściwego legowiska sowoniedźwiedzia. Znajdziesz tu pokazaną na obrazku pozłacaną skrzynię (Gilded Chest), która znajduje się obok posągu Selune.

Nie próbuj od razu otwierać tej skrzyni, bo otrzymasz duże obrażenia. Skrzynia zabezpieczona została z wykorzystaniem magii. Oznacza to, że do otwarcia jej nie można użyć zestawu narzędzi ani zestawu do rozbrajania pułapek.

Udaj się na tyły posągu - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Udaj się na tyły posągu. Możesz tam zaliczyć testy percepcji oraz religii, a także odnaleźć kartkę z modtliwą (Selunite Prayer Sheet). Jeśli masz problemy z odnalezieniem tego przedmiotu, to przytrzymaj klawisz ALT i następnie kliknij na jego podpisie.

Powróć w okolice skrzynie - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Powróć w okolice skrzynie. Otwórz inwentarz i wybierz z niego nowo pozyskany obiekt. Chodzi o to żeby odczytać treść modtliwy.

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to powinieneś usłyszeć komentarz o tym, że skrzynia została poprawnie otwarta - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie kroki, to powinieneś usłyszeć komentarz o tym, że skrzynia została poprawnie otwarta.

W skrzyni znajdują się - Baldurs Gate 3: Skrzynia obok legowiska sowoniedźwiedzia | Rozwiązanie zagadki - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W skrzyni znajdują się:

  1. Srebrny naszyjnik (Silver Necklace)
  2. Posążek Selune (Idol of Selune)
  3. Onyks (Onyx)

Dodatkowa uwaga - Jeśli z drużyną podróżuje Posępne Serce, to może sprzeciwiać się zabraniu rzeczy ze skrzyni. Możesz przekonać ją do zmiany zaliczając jeden z testów umiejętności (np. intuicji, perswazji, czy zastraszenia). Alternatywnie możesz powrócić do skrzyni z innym składem drużyny.