Baldurs Gate 3 - M8 - Zniszczone sanktuarium / Splugawiona świątynia
Baldurs Gate 3 - M8 - Zniszczone sanktuarium / Splugawiona świątynia
Główne wejście do sanktuarium. Znajdziesz się tu jeśli otworzyłeś wielkie dębowe drzwi w Obozie goblinów (mapa M6, niebieskie 9).
Goblińscy strażnicy przy bramie. Zostaniesz przez nich zatrzymany jeśli wybrałeś główne wejście do sanktuarium (niebieskie 1 na mapie). Możesz ich zaatakować lub zostać wpuszczony - zalicz jeden z testów umiejętności lub użyj mocy illithid. Możesz też uniknąć zatrzymania przez wartowników wybierając górne wejście do sanktuarium.
Goblińska kapłanka Kiszka. Możesz spotkać się z nią w ramach questu dotyczącego wyjęcia pasożyty z głowy bohatera. Jest ona też jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na jej zabicie. Możesz zgodzić się na oznaczenie bohatera (bardziej pomyślne interakcje z innymi goblinami) lub odmówić. Pokojowa rozmowa z Kiszką doprowadzi do tego, że zaprosi cię do kaplicy (niebieskie 5 na mapie).
Zamknięta brama. Możesz ją otworzyć dzięki użyciu narzędzi złodzieja. Prowadzi ona do obszaru gdzie przetrzymywane są gigantyczne pająki. Możesz wybronić się przed walką zaliczając test Opieki nad zwierzętami. Do walk z pająkami mogą dołączyć gobliny z okolicy (jako twoi sojusznicy).
Roah Moonglow. Jest ona handlarką - sprzedaje m.in. mikstury, różne odmiany strzał, zwoje, narzędzia złodzieja, zestawy do rozbrajania pułapek, broń białą, broń dystansową i elementy pancerza.
Kaplica. Możesz spotkać się tu z Kapłanką Kiszką po tym jak porozmawiasz z nią w głównej sali (niebieskie 3 na mapie) i powiesz jej o pasożycie. Jeśli zgodzisz się na jej pomoc, to wszyscy poza głównym bohaterem muszą wyjść. Twoja postać zostanie oszukana i uwięziona w Splugawionej świątyni (niebieskie 7 na mapie). Alternatywne warianty to okradzenie lub zamordowanie kapłanki (najlepiej zanim wezwie pomoc) - odnajdziesz m.in. klucz i notatkę.
Drzwi Splugawionej świątyni. Są one zamknięte - użyj narzędzi złodzieja lub zdobądź klucz Kapłanki Kiszce (niebieskie 3 lub 5 na mapie). Dodatkowo nie pozwól żeby ktoś cię zauważył podczas otwierania drzwi.
Więzienie. Możesz tu zostać uwięziony po wypiciu mikstury podanej przez Kapłankę Kiszkę (niebieskie 5 na mapie) - w szybszym uwolnieniu się może pomóc zaliczenie testu umiejętności. Możesz też odwiedzić to miejsce z drużyną. Podłoga jest osłabiona - możesz ją zniszczyć i wskoczyć do dziury.
Dror Razglin. Jest on jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na zabicie go i warto wdrapać się w takiej sytuacji na belki przy suficie. Możesz wziąć udział w ceremonii przesłuchania zmarłego łupieżcy umysłów. Zaliczenie testu mądrości pozwoli ci przejąć kontrolę nad Razglinem i samemu zadawać pytania. Unikaj pytania o personalia zabójcy, bo łupieżca wskaże głównego bohatera i rozpocznie się walka.
Zburzona ściana. Możesz tu rozpocząć eksplorację Zniszczonego sanktuarium jeśli w Obozie goblinów doprowadziłeś do zniszczenia osłabionej ściany (mapa M6, niebieskie 10). Pozwoli ci to ominąć gobliny pilnujące wejścia do sanktuarium (niebieskie 2 na mapie).
Liam. Jest on torturowany przez gobliny. Możesz zaatakować gobliny lub pozbyć się ich w pokojowy sposób - zalicz jeden z testów umiejętności lub użyj mocy illithid. Liama możesz przepytać i dowiedzieć się o artefakcie Nightsong oraz uwolnić - trzeba w tym celu zaliczyć test zręczności.
Abdirak. Przebywa on w zakrwawionej kapliczce. Możesz porozmawiać z nim o torturach oraz dobrowolnie się na nie zgodzić - musisz odwracać się plecami do mężczyzny i zaliczać testy umiejętności żeby wytrzymać tortury.
Volo. Może on tu być więziony jeśli wcześniej spotkałeś się z nim w Obozie goblinów (mapa M6, niebieskie 7). Jest on własnością goblinki - możesz jej zapłacić lub zaliczyć w trakcie rozmowy test zastraszenia lub oszustwa. Użyj klucza otrzymanego od goblinki lub zestawu narzędzi (będąc w ukryciu). Uwolnionego Volo możesz wysłać do obozu drużyny.
Minthara. Jest ona kleryczką i drowem, a także jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na jej zabicie. Alternatywnie możesz nawiązać współpracę z Mintharą na temat wspólnego ataku na gaj druidów, a także spróbować ją oszukać.
Przejście do Zagród worgów. Drzwi nie są pilnowane i prowadzą do lokacji, w której więziony jest druid Halsin (niebieskie 15 na mapie).
Niedźwiedź - Druid Halsin. Gobliny rzucają kamieniami w niedźwiedzia i niezależnie jak się zachowasz niedźwiedź rozbije bramę i rozpocznie się bitwa. Pomagaj niedźwiedzowi w zabijaniu goblinów i bestii worg z sąsiedniej klatki. Spodziewaj się też przybycia posiłków. Po wygranej bitwie dowiesz się, że niedźwiedź to tak naprawdę poszukiwany Druid Halsin.
Worgi. Bestie wydostaną się z klatki po rozpoczęciu się bitwy, w której biorą udział gobliny oraz przyjaźnie nastawiony niedźwiedź.
Polma. Jest ona ochroniarzem Wielkiej Kapłanki i zaatakuje cię przy próbie przejścia przez sypialnię. W sypialni znajdziesz m.in. klucz do kłódki, mikstury i zwoje.
Zagadka księżycowa. Zaliczenie jej odblokuje sekretne przejście (zielone 1 na mapie). Opisaliśmy ją na osobnej stronie poradnika.
Sekretne przejście. Zalicz zagadkę księżycową (niebieskie 16 na mapie), a zostanie ono odblokowane.
Drabina do Podmroku. Jest to rozległy loch.
Wyjście z jaskini. Pozwala ono wydostać się z więzienia (niebieskie 7 na mapie), ale znajdziesz się w lokacji z wielkimi pająkami (czerwone 1 na mapie) - możesz zaliczyć test Opieki nad zwierzętami lub przystąpić do walk z pająkami.
Drzwi Splugawionej świątyni. Są one zamknięte - użyj narzędzi złodzieja lub zdobądź klucz Kapłanki Kiszce (niebieskie 3 lub 5 na mapie). Dodatkowo nie pozwól żeby ktoś cię zauważył podczas otwierania drzwi.
Przejście do Zagród worgów. Drzwi nie są pilnowane i prowadzą do lokacji, w której więziony jest druid Halsin (niebieskie 15 na mapie).
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M8 - Zniszczone sanktuarium / Splugawiona świątynia

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajduje się mapa M8, na której uwzględniliśmy lokacje Zniszczone sanktuarium oraz Splugawiona świątynia zlokalizowane na terenie Obozu goblinów. Z naszego opisu mapy dowiesz się o wszystkich ważnych miejscach do odwiedzenia i ważnych NPC-ach, z którymi można się spotkać.

Ważne miejsca - Zniszczone sanktuarium i Splugawiona świątynia

2 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

2. Goblińscy strażnicy przy bramie. Zostaniesz przez nich zatrzymany jeśli wybrałeś główne wejście do sanktuarium (niebieskie 1 na mapie). Możesz ich zaatakować lub zostać wpuszczony dzięki dobrze poprowadzonej rozmowie - zalicz jeden z testów umiejętności lub użyj mocy illithid. Możesz też uniknąć zatrzymania przez wartowników wybierając górne wejście do sanktuarium (niebieskie 9 na mapie).

5 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

5. Kaplica. Możesz spotkać się tu z Kapłanką Kiszką po tym jak porozmawiasz z nią w głównej sali (niebieskie 3 na mapie) i powiesz jej o pasożycie. Jeśli zgodzisz się na jej pomoc, to wszyscy poza głównym bohaterem muszą wyjść (rozłącz drużynę). Twoja postać zostanie oszukana poprzez podanie mikstury snu (możesz ją rozpoznać dzięki zaliczeniu testu umiejętności) i uwięziona w Splugawionej świątyni (niebieskie 7 na mapie).

Alternatywne warianty zachowania to okradzenie lub zamordowanie kapłanki (najlepiej zanim wezwie pomoc) - odnajdziesz m.in. klucz i notatkę.

6 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

6. Drzwi prowadzące do Splugawionej świątyni. Są one zamknięte - użyj narzędzi złodzieja lub zdobądź klucz od Kapłanki Kiszki (niebieskie 3 lub 5 na mapie). Dodatkowo nie pozwól żeby ktoś cię zauważył podczas otwierania drzwi (może to być Kiszka jeśli przebywa na terenie kaplicy).

7 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

7. Więzienie. Możesz tu zostać uwięziony po wypiciu mikstury podanej przez Kapłankę Kiszkę (niebieskie 5 na mapie) - w szybszym uwolnieniu się może pomóc zaliczenie testu umiejętności. Alternatywnie możesz odwiedzić pomieszczenie więzienia z drużyną po dotarciu do tej lokacji.

Podłoga w więzieniu jest osłabiona - możesz ją zniszczyć i wskoczyć do dziury. Wiąże się to z ryzykiem otrzymania obrażeń od upadku z dużej wysokości (wskazane jest użycie czaru Feather Fall, który łagodzi upadek).

16 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

16. Zagadka księżycowa. Zagadkę rozwiązuje się w jednej ze wschodnich komnat Splugawionej świątyni. Pełny opis jej rozwiązania zamieściliśmy na osobnej stronie.

Zaliczenie zagadki odblokowuje sekretne przejście (zielone 1 na mapie). Umożliwia ono dotarcie do drabiny (niebieskie 17 na mapie) pozwalającej zejść do nowego lochu Podmrok.

Ważni NPC

3 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

3. Goblińska kapłanka Kiszka. Możesz spotkać się z nią w ramach questu dotyczącego wyjęcia pasożyta z głowy bohatera. Jest ona też jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na jej zabicie.

Możesz zgodzić się na oznaczenie bohatera (bardziej pomyślne interakcje z innymi goblinami) lub odmówić. Pokojowa rozmowa z Kiszką doprowadzi do tego, że zaprosi cię do kaplicy (niebieskie 5 na mapie).

4 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

4. Roah Moonglow. Jest ona handlarką - sprzedaje m.in. mikstury, różne odmiany strzał, zwoje, narzędzia złodzieja, zestawy do rozbrajania pułapek, broń białą, broń dystansową i elementy pancerza.

8 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

8. Dror Razglin. Jest on jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na zabicie go i warto w takiej sytuacji skorzystać z drabiny pozwalającej dotrzeć do belek przy suficie. Możesz atakować wrogów na dystans dysponując ogromną przewagą wysokości lub zrzucać na nich koksowniki.

Możesz wziąć udział w ceremonii przesłuchania zmarłego łupieżcy umysłów. Zaliczenie testu mądrości pozwoli ci przejąć kontrolę nad Razglinem i samemu zadawać pytania. Unikaj pytania o personalia zabójcy, bo łupieżca wskaże głównego bohatera i rozpocznie się walka.

10 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

10. Liam. Jest on torturowany przez gobliny. Możesz zaatakować gobliny lub pozbyć się ich w pokojowy sposób - zalicz jeden z testów umiejętności lub użyj mocy illithid. Liama możesz przepytać i dowiedzieć się o artefakcie Nightsong, a następnie go uwolnić - trzeba w tym celu zaliczyć test zręczności.

12 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

12. Volo. Może on tu być więziony jeśli wcześniej spotkałeś się z nim w Obozie goblinów (mapa M6, niebieskie 7). Jest on własnością goblinki - możesz jej zapłacić lub zaliczyć w trakcie rozmowy test zastraszenia lub oszustwa. Użyj klucza otrzymanego od goblinki lub zestawu narzędzi (będąc w ukryciu). Uwolnionego Volo możesz wysłać do obozu drużyny.

13 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

13. Minthara. Jest ona kleryczką i drowem, a także jednym z goblińskich przywódców - możesz zdecydować się na jej zabicie.

Alternatywnie możesz nawiązać współpracę z Mintharą na temat wspólnego ataku na gaj druidów. Gra pozwala też oszukać Mintharę poprzez podanie fałszywego miejsca na potrzeby przygotowania zasadzki na gobliny.

15 - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

15. Niedźwiedź - Druid Halsin. Musisz dotrzeć do małej osobnej lokacji Zagrody worgów, do której prowadzą drzwi we wschodniej części Zniszczonego sanktuarium (niebieskie 14 na mapie).

Gobliny rzucają kamieniami w niedźwiedzia i niezależnie jak się zachowasz niedźwiedź rozbije bramę i rozpocznie się bitwa. Pomagaj niedźwiedzowi w zabijaniu goblinów i bestii worg z sąsiedniej klatki. Spodziewaj się też przybycia posiłków (od strony drzwi, którymi dotarłeś do tego obszaru). Po wygranej bitwie dowiesz się, że niedźwiedź to tak naprawdę poszukiwany Druid Halsin.

Inne informacje na temat lokacji Zniszczone sanktuarium oraz Splugawiona świątynia

Zniszczone Sanktuarium i Splugawiona Świątynia to dwie połączone ze sobą podziemne lokacje, które znajdują się na terenie obozu goblinów. Najpierw możesz wkroczyć do sanktuarium i następnie odblokować przejście prowadzące do świątyni. Na samym końcu Splugawionej świątyni znajduje się ponadto przejście do innego lochu - Podmroku.

Na terenie Zniszczonego sanktuarium przebywają gobliny i inne postacie i domyślnie są one neutralnie nastawione do członków drużyny - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na terenie Zniszczonego sanktuarium przebywają gobliny i inne postacie i domyślnie są one neutralnie nastawione do członków drużyny. Walki z goblinami bardzo łatwo można jednak sprowokować np. w wyniku złego poprowadzenia rozmowy czy przyłapaniu na próbie wejścia do zakazanej strefy. Jeśli dojdzie do walk, to staraj się uniemożliwiać goblinom używanie bębnów wojennych do alarmowania całej lokacji.

Zniszczone sanktuarium jest bardzo wertykalną lokacją - Baldurs Gate 3: Zniszczone sanktuarium/Splugawiona świątynia - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zniszczone sanktuarium jest bardzo wertykalną lokacją. Znajdziesz mnóstwo okazji do skorzystania z drabin czy do doskoczenia do wyższych półek. Możesz to wykorzystywać na przeróżne sposoby, m.in. do omijania goblinów, planowania ataków z zaskoczenia czy docierania do skrzyń i innych skarbów poukrywanych w różnych zakątkach.