Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do gry Baldurs Gate 3 dowiesz się, jakie cechy postaci możesz rozwijać, a także jaki mają one wpływ na rozgrywkę i rozwój Twojego bohatera.

To, co w innych grach RPG nazywane jest atrybutami w Baldurs Gate 3 określa się mianem cech, a wśród nich znajdują się: Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość i Charyzma. Każda cecha obejmuje swoim działaniem szeroki zakres zdolności w których Twój bohater może być biegły, a także pomaga mu posługiwać się określonym rodzajem broni lub rzucać czary. Cechy w grze Baldurs Gate 3 (poza Kondycją) związane są także z określonymi umiejętnościami, jak np. Zręczność z umiejętnością Skradania się, a Charyzma z umiejętnością Perswazji.

Wszystkie cechy i ich właściwości

W poniższej tabeli wymieniamy i opisujemy wszystkie cechy postaci, które znalazły się w grze Baldurs Gate 3 oraz podpowiadamy z jakimi umiejętnościami są one związane.

Siła (Strength) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Siła (Strength)

Siła wpływa na szansę na trafienie i obrażenia bronią opartą na sile (np. miecze dwuręczne). Wpływa również na odległość na jaką może skoczyć Twój bohater, a także ciężar, który może unieść.

Umiejętności związane z cechą Siły:

  1. Atletyka (Athletics).
Zręczność (Dexterity) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zręczność (Dexterity)

Zręczność wpływa na szansę na trafienie i obrażenia bronią opartą na zręczności (np. łuki). Wpływa również na szansę bohatera na zajęcie pierwszego miejsca w walce (Inicjatywa), a więc na wykonanie pierwszego ataku, a także na szansę na trafienie Twojej postaci przez przeciwnika.

Umiejętności związane z cechą Zręczności:

  1. Akrobatyka (Acrobatics);
  2. Zwinne Dłonie (Sleight of Hand);
  3. Skradanie się (Stealth).
Kondycja (Constitution) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kondycja (Constitution)

Kondycja określa ogólną pulę zdrowia Twojego bohatera, a więc wpływa na ilość obrażeń, które będzie mógł przyjąć zanim zginie.

Cecha Kondycji nie jest powiązany z żadną z umiejętności.

Mądrość (Wisdom) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mądrość (Wisdom)

Klerycy, Łowcy i Druidzi używają Mądrości do rzucania czarów (Spellcasting). Określa ona szansę na trafienie zaklęciem w cel.

Umiejętności związane z cechą Mądrości:

  1. Opieka nad zwierzętami (Animal Handling);
  2. Intuicja (Insight);
  3. Medycyna (Medicine);
  4. Percepcja (Perception);
  5. Sztuka przetrwania (Survival).
Inteligencja (Intelligence) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Inteligencja (Intelligence)

Czarodzieje używają Inteligencji do rzucania czarów (Spellcasting). Określa ona szansę na trafienie zaklęciem w cel.

Umiejętności związane z cechą Inteligencji:

  1. Wiedza Tajemna (Arcana);
  2. Historia (History);
  3. Religia (Religion);
  4. Śledztwo (Investigation);
  5. Natura (Nature).
Charyzma (Charisma) - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Charyzma (Charisma)

Czarownicy, Bardowie i Paladyni używają Charyzmy do rzucania czarów (Spellcasting). Określa ona szansę na trafienie zaklęciem w cel.

Umiejętności związane z cechą Charyzmy:

  1. Oszustwo (Deception);
  2. Perswazja (Persuasion);
  3. Zastraszanie (Intimidation);
  4. Występy (Performance).

Cechy a rzuty obronne

Cechy postaci mogą wpływać na wynik rzutu obronnego przeciwko jakiemuś zagrożeniu poprzez dodanie swojego modyfikatora do wyniku wyrzuconego na kostce 1d20. Przykładowo, bohater wchodzi na obszar pokryty dzikim pnączem i musi uzyskać wynik co najmniej 12 punktów, by przejść przez ten obszar bez szwanku.

Na powyższym obrazku można zauważyć, że bohater przeszedł pozytywnie rzut obronny (Saving Throw) przeciwko dzikiemu pnączu i mógł przejść dalej bez żadnych trudności i bez odniesienia obrażeń - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku można zauważyć, że bohater przeszedł pozytywnie rzut obronny (Saving Throw) przeciwko dzikiemu pnączu i mógł przejść dalej bez żadnych trudności i bez odniesienia obrażeń. Warto tutaj zaznaczyć fakt, że do wyniku rzutu obronnego został dodany modyfikator cechy Siły +3 co dało bohaterowi łączny wynik 16 punktów.

Cechy a testy umiejętności

Cechy mogą także pomóc bohaterowi przejść testy umiejętności z którymi są ściśle powiązane. Dzięki takiemu rozwiązaniu bohater może otrzymać dodatkowe punkty do wyrzuconego przez siebie wyniku, a tym samym zwiększa swoje szanse na wygraną.

Na powyższym obrazku można zauważyć sytuację w której jeden z bohaterów rozmawia z Astarionem na temat zdarzenia na drodze - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku można zauważyć sytuację w której jeden z bohaterów rozmawia z Astarionem na temat zdarzenia na drodze. Bohater może zdecydować się na wybór opcji dialogowej związanej z umiejętnością Medycyny dzięki czemu otrzymuje +2 punkty do wyniku ze względu na bonus dodany z cechy Mądrości.

Więcej informacji na temat wszystkim umiejętności dostępnych w grze Baldurs Gate 3 znajdziesz na osobnej stronie niniejszego poradnika, która została w całości poświęcona temu zagadnieniu.

Cechy a testy sprawności

W trakcie niektórych dialogów cechy Twojego bohatera mogą ułatwić mu wykonanie konkretnej czynności. Przykładowo, Zręczność może być pomocna w trakcie wykonywania delikatnego zabiegu wyjęcia mózgu z ciała zmarłego, a siła do uderzenia rozmówcy.

Powyższy screen prezentuje sytuację w której postać ma możliwość użycia siły w trakcie dialogu i uderzenia jednego z rozmówców - Baldurs Gate 3: Cechy (Abilities) - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Powyższy screen prezentuje sytuację w której postać ma możliwość użycia siły w trakcie dialogu i uderzenia jednego z rozmówców. Modyfikator cechy Siły dodaje +2 punkty do wyniku rzutu bohatera dzięki czemu ma znacznie większą szansę na pomyślne wykonanie akcji.