Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz charakterystykę rasy Półelfów, a także ich podrasy. Wymieniamy tutaj wszystkie kluczowe cechy tej rasy i podpowiadamy do jakiej klasy postaci rasa Półelfów najbardziej pasuje.

Półelfy to jedna z ras dostępnych w grze Baldurs Gate 3. Niektórzy twierdzą, że rasa Półelfów łączy w sobie najlepsze cechy dwóch innych ras: wdzięk, zręczność i zwinność Elfów oraz zawziętość i kreatywność Ludzi. Półelfy nigdzie nie zagrzeją miejsca na dłużej, a ich wędrowny tryb życia sprzyja zawiązywaniu wielu ciekawych przyjaźni. Półelfy mają szczupłą budowę ciała i charakterystyczne szpiczaste i wydłużone uszy jednak rysy ich twarzy są bardziej ludzkie.

Rasa Półelfów w grze Baldurs Gate 3 dzieli się na 3 podrasy: Półelf Wysoki, Półelf Leśny i Półelf Mroczny - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Cechy rasowe

  1. +2 Charyzmy (Charisma);
  2. Zwiększenie wartości cechy: możesz przydzielić dodatkowe 2 punkty cech, ale z ograniczeniem +1 punkt do każdej z nich. Oznacz to, że nie możesz np. dodać +2 punkty do Zręczności, ale +1 do Zręczności i +1 do Kondycji już tak;
  3. Fey Ancestry: bohater będzie mieć przewagę w trakcie rzutów obronnych przeciwko urokom, a magia nie może go uśpić;
  4. Widzenie w ciemności (Darkvision): bohater może widzieć w ciemności w promieniu 12 metrów.

Podrasy Półelfów i ich cechy

Rasa Półelfów w grze Baldurs Gate 3 dzieli się na 3 podrasy: Półelf Wysoki, Półelf Leśny i Półelf Mroczny. Podrasy te mogą zapewnić Twojej postaci dodatkowe umiejętności.

Półelf Wysoki (High Half-Elf)

  1. Bazowa szybkość rasowa: odległość, którą możesz przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów;
  2. Sztuczka Elfów Wysokich: bohater zna jedną wybraną sztuczkę z listy czarów Maga. Jej cecha bazową jest Inteligencja.

Lista sztuczek Elfów Wysokich

Kwasowy Rozprysk (Acid Splash) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kwasowy Rozprysk (Acid Splash)

Efekt: rzucasz bąblem kwasu, który wyrządza 1d6 obrażeń od Kwasu (Acid) każdemu trafionemu celowi.

Zasięg: 18 metrów +2 metry promień wybuchu.

Osłona przed orężem (Blade Ward) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Osłona przed orężem (Blade Ward)

Efekt: zyskujesz odporność na obrażenia Obuchowe (Bludgeoning), Kłute (Piercing) i Cięte (Slashing) powodowane atakami bronią.

Przeszywający Dotyk (Chill Touch) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przeszywający Dotyk (Chill Touch)

Efekt: zaatakuj istotę grobowym zimnem. Cel otrzymuje 1d8 obrażeń Nekrotycznych (Necrotic) i nie może odzyskać punktów wytrzymałości. Istoty nieumarłe otrzymują też utrudnienie do testów ataku.

Zasięg: 18 metrów.

Tańczące Światła (Dancing Lights) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Tańczące Światła (Dancing Lights)

Efekt: stwórz ogniki, które rozświetlają obszar w promieniu 12 metrów.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Ognisty Pocisk (Fire Bolt) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ognisty Pocisk (Fire Bolt)

Efekt: rzucasz ognisty pocisk, który wyrządza 1d6 obrażeń od Ognia (Fire) i tworzy pole ognia (flammable surface).

Zasięg: 18 metrów.

Przyjaźń (Friends) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przyjaźń (Friends)

Efekt: zaurocz istotę niebędąca wrogiem, aby zyskać ułatwienie do testów Charyzmy przeciwko niej.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Światło (Light) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Światło (Light)

Efekt: nasącz przedmiot świetlistą aurą.

Zasięg: 1.5 metra.

Magiczna Dłoń (Mage Hand) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Magiczna Dłoń (Mage Hand)

Efekt: tworzysz widmową dłoń, która może manipulować przedmiotami.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Pomniejsza Iluzja (Minor Illusion) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pomniejsza Iluzja (Minor Illusion)

Efekt: Stwórz iluzję, która odwróci uwagę pobliskich istot.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: rzucając ten czar możesz pozostać w ukryciu.

Trujący Rozprysk (Poison Spray) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Trujący Rozprysk (Poison Spray)

Efekt: wystrzel obłok trującego gazu, który powoduje 1d12 obrażeń od Trucizny (Poison).

Zasięg: 3 metry.

Promień Mrozu (Ray of Frost) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Promień Mrozu (Ray of Frost)

Efekt: bohater przywołuje lodowaty promień bladobłękitnego światła, który powoduje 1d8 obrażeń od Zimna (Cold) i zmniejsza szybkość celu o 3 metry.

Zasięg: 18 metrów.

Porażający Uścisk (Shocking Grasp) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Porażający Uścisk (Shocking Grasp)

Efekt: z rąk Twojego bohatera wystrzeliwuje błyskawica, która wyrządza 1d8 obrażeń od Elektryczności (Lightning) i uniemożliwia celowi reakcję.

Zasięg: 1.5 metra.

Prawdziwe Uderzenie (True Strike) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Prawdziwe Uderzenie (True Strike)

Efekt: wykryj właściwości obronne postaci, by zyskać ułatwienie do testów ataku przeciwko niej.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Półelf Leśny (Wood Half-Elf)

  1. Bazowa szybkość rasowa: odległość, którą możesz przebyć w każdej turze wynosi 10.5 metra;
  2. Maska Dziczy (Mask of the Wild): bohater osiąga biegłość w Skradaniu się.

Półelf Mroczny (Drow Half-Elf)

  1. Bazowa szybkość rasowa: odległość, którą możesz przebyć w każdej turze wynosi 9 metrów;
  2. Sztuczka (Cantrip): bohater otrzymuje dostęp do jednej Sztuczki Tańczące Światła.
Tańczące Światła (Dancing Lights) - Baldurs Gate 3: Półelf (Half-Elf) - rasa, porady - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Tańczące Światła (Dancing Lights)

Efekt: stwórz ogniki, które rozświetlają obszar w promieniu 12 metrów.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Najlepsze klasy postaci

Rasa Półelfów jest bardzo elastyczna i można dopasować ją do wielu klas postaci jednak najlepiej spiszą się w następujących rolach.

  1. Czarownik (Warlock);
  2. Mag (Wizard).