Baldurs Gate 3: Unikanie walki - czy jest możliwe? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 dowiesz się czy możliwe jest unikanie walki. Znajdziesz tutaj informacje na temat skradania oraz testów zdolności.

W czasie eksploracji natrafisz na szereg przeciwników. Z częścią z nich będziesz musiał mimowolnie stanąć do walki. Jednak pojawiają się też momenty, w których pojawi się opcja uniknięcia konfrontacji. Oczywiście dają one pewne ryzyko porażki, w pewnym stopniu uzależnione do szczęścia. W produkcji znajdziesz dwie takie metody.

Test umiejętności

Ta opcja jest dostępna, jeśli walka poprzedzona jest rozmową z potencjalnym oponentem. Test umiejętności, to próba oparta o konkretne umiejętności posiadane przez daną postać. Ścieżki dialogowe, korzystające z tej mechaniki mają przy sobie kwadratowy nawias, który informuje, jaka zdolność danej postaci będziemy sprawdzać.

Po wyborze konkretnej opcji pokaże się okno rzutu kością - Baldurs Gate 3: Unikanie walki - czy jest możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po wyborze konkretnej opcji pokaże się okno rzutu kością. Możesz na nim zobaczyć jaką wartość musisz osiągnąć, by postać zaliczyła swój test i wykonała pomyślnie działanie. Jeśli jej natomiast nie osiągniesz to próba zakończy się niepowodzeniem. Wówczas nie będziesz miał możliwości jej powtórzenia. Chyba, że wczytasz ostatni zapis.

Uwaga: Więcej informacji na temat testów umiejętności znajdziesz na osobnej stronie poradnika.

Drugą opcją jest skradanie - Baldurs Gate 3: Unikanie walki - czy jest możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Skradanie

Drugą opcją jest skradanie. W tym przypadku musisz wybrać konkretna postać i zaznacz opcję "ukryj się" (hide) znajdującą się na pasku akcji. Wówczas postać zaczyna poruszać się bezgłośnie i póki oponent jej nie zauważy jest ona bezpieczna.

Każdy przeciwnik ma konkretne pole widzenia, które oznaczone jest jako czerwony obszar - Baldurs Gate 3: Unikanie walki - czy jest możliwe? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Każdy przeciwnik ma konkretne pole widzenia, które oznaczone jest jako czerwony obszar. Jeśli się w nim znajdziesz, to automatycznie zostaniesz wykryty i rozpocznie się walka.

Na zasięg widzenia wpływa oświetlenie. Jeśli postać przebywa w cieniu to jej zauważenie nie będzie możliwe. Ciemność wpływa bowiem na zasięg widzenia postaci.

Samo skradanie można wykorzystać nie tylko do uniknięcia walki. Dzięki niemu możesz także zaskoczyć przeciwnika i zyskać dodatkową przewagę na starcie. Takie atak nie liczy się bowiem do limitów akcji wykowywanych w czasie potyczek, przez co możesz zyskać drugi ruch po rząd.