Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldur's Gate 3: Najlepszy build dla Mnicha Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Mnisi to natchnieni wojownicy potrafiący wykorzystać potencjał tajemniczej energii w ich ciele. Na stronie tej, dowiecie się jak zbudować swojego idealnego mnicha w BG3.

Ostatnia aktualizacja: 17 listopada 2023

Mnich to klasa walcząca wręcz, która jest w stanie zadawać jedne z największych obrażeń w grze. W poniższym poradniku poznacie najsilniejsze zdolności, odkryjecie najlepsze atuty i przede wszystkim dowiecie się, jakie przedmioty mogą być dla was najlepsze.

Więcej podstawowych informacji na temat klasy i tworzenia postaci znajdziecie na stronie Mnich - poradnik BG3. Polecamy zajrzeć na nią, jeżeli to Wasze pierwsze zetknięcie z klasą lub ogólnie systemem D&D.

Kreator postaci

Najlepszą rasą dla mnicha jest leśny Pół-elf. Dzięki biegłości w wielu rodzajach oręża oraz zwiększonej prędkości, jesteście w stanie szybko odpowiedzieć na różnego rodzaju zagrożenia pojawiające się przed Waszą drużyną.

W kontekście pochodzenia, wybierzcie Enterainera - otrzymujecie Akrobatykę oraz Występy - Baldurs Gate 3: Najlepszy build dla Mnicha - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W kontekście pochodzenia, wybierzcie Enterainera - otrzymujecie Akrobatykę oraz Występy.

Progresja klasowa

Granie mnichem w Baldur's Gate 3 opiera się na dwóch głownych zdolnościach - Unarmored Defense oraz Unarmed Strike. Pierwsza z tych zdolności zapewnia premie do KP z Mądrości, o ile nie posiadacie pancerza. Druga z kolei zapewnia dodatkowy atak w rundzie po wykonaniu podstawowego.

  1. Tak jak zostało wspomniane wcześniej, pierwszy poziom do Unarmored Defense, Unarmed Strike, ale i również punkty Ki, Dexterous Strike oraz Deft Strikes. Pierwsza zdolność to pula punktów, którą możecie wykorzystywać na różnego rodzaju, specjalne akcje. Druga pozwala na używanie modyfikatora ze Zręczności do obrażeń, a trzecia do wcześniej wspomniana skalująca się kość obrażeń.
  2. Na poziomie drugim zwiększa się Wasza prędkość o 3 metry, a dodatkowo otrzymujecie opcję używania Odstąpienia i Sprintu w ramach akcji bonusowej. Jeden punkt Ki możecie zainwestować w Postawę defensywną, która sprawia, że wszystkie ataki wymierzone w Was będą utrudnione.
  3. Na trzecim poziomie wybieracie podklasę - w tym wypadku polecaną opcją jest Droga Otwartej Dłoni. Dzięki temu, wasza zdolność Grad Ciosów będzie mogła obalać, odpychać i pozbawiać równowagi przecinków. Dodatkowo, macie możliwość odbijania pocisków w przeciwników. Wreszcie, wasza kość obrażeń zwiększa się do d6.
  4. Czwarty poziom to atut - w tym momencie musicie wybrać Tavern Brawlera, dzięki któremu Wasz mnich będzie podwajał modyfikator z siły do obrażeń. W połączeniu z Eliksirem Siły Giganta, jest to ogromne wzmocnienie.
  5. Piąty poziom, to dodatkowy atak, jak i również możliwość ogłuszania przeciwników za pomocą Ki.
  6. Szósty poziom zapewnia wiele korzyści - Wasza prędkość ponownie wzrasta, ataki bez broni liczą się jako ataki magiczne, a gdy zakatujecie możecie wybrać jedną z trzech manifestacji, która będzie dodawało do każdego ciosu 1d6 obrażeń. Ostatecznie otrzymujecie też zdolność pozwalającą na uzyskanie dodatkowej akcji bonusowej.
  7. Siódmy poziom to zdolność Unik, która redukuje obrażenia oparte na rzutach obronnych na Zręczność oraz Spokój Umysłu, który usuwa statusy Oczarowania i Przerażenia.
  8. Ósmy poziom to kolejny atut, w tym wypadku sugerujemy zwiększenie Zręczności. Dodatkowo, wasza kość obrażeń zwiększa się do d8.
  9. Dziewiąty poziom sprawia, że trudny teren was nie spowalnia. Dodatkowo otrzymujecie możliwość zaatakowania przeciwnika Rezonującym Ciosem, który można zdetonować w każdej chwili - eksplozja zadaje obrażenia od mocy w promieniu 5 metrów.
  10. Dziesiąty poziom, to kolejna premia do prędkości ruchu, jak i również odporność na trucizny.
  11. Jedenasty poziom jest pusty.
  12. Dwunasty poziom, to atut. Podobnie jak w przypadku inny klas, opierajcie się tutaj na instynkcie i wybierzcie, to czego potrzeba Wam najbardziej.

Umiejętności Ilithida

Nie bójcie się brać każdej z nich - szczególnie skupcie się na Wybiciu Słabych, Repulsorze oraz Czarnej Dziurze - Baldurs Gate 3: Najlepszy build dla Mnicha - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Nie bójcie się brać każdej z nich - szczególnie skupcie się na Wybiciu Słabych, Repulsorze oraz Czarnej Dziurze. Wzięcie maksymalnej ilości tych umiejętności nie wpływa negatywnie w żadnym przypadku na waszą postać, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby zagarniać wszystkie pasożyty dla siebie.

Towarzysze, ich umiejętności i zaklęcia

Jeśli chcecie wyciągnąć 200% z Waszej klasy, to nie obejdzie się bez pomocy sojuszników w grze. Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie Kleryka i Maga w drużynie za sprawą ich wszechstronnych umiejętności.

Kleryk jest w stanie leczyć Waszego mnicha oraz zapewnia mu przydatne buffy takie jak Tarcza Wiary, która zwiększa KP o 2. Alternatywnie może zgarniać część trafień na siebie, "umagiczniać" Wasz oręż i rzucać niezwykle przydatne Błogosławieństwo. Bazowo możecie wykorzystać Shadowheart jako taką postać.

Z kolei Mag posiada w swoim repertuarze jedno z najpotężniejszych zaklęć, czyli Przyspieszenie. Zaklęcie to wywraca mnicha do góry nogami i czyni z niego niepowstrzymaną maszynę do zabijania, gdyż zwiększa waszą prędkość, wasze KP i daje dodatkową akcje.

Itemizacja oraz inne premie

W akcie 1 macie kilka intrygujących rzeczy do zdobycia. Bloodguzzler Garb otrzymujecie po pokonaniu Bulleta w Podmroku. Zapewnia Wam status Gniew. Z kolei w Obozie Goblinów znajdziecie Pierścień Crushera zwiększający prędkość o 3m oraz Amulet Mglistego Kroku dający zaklęcie Mglistego Kroku.

W akcie 3, kiedy gra będzie zbliżała się do swoich ostatnich faz będziecie potrzebować następujących przedmiotów:

  1. Po pokonaniu Raphaela w House of Hope zdobędziecie Gloves of Soul Catching. Są one prawdopodobnie najlepszym przedmiotem dla mnicha, gdyż sprawiają, że zadawane obrażenia zwiększają się o 1d10 na każdym ciosie.
  2. Dodatkowo, po zabiciu Prelate Lir'i'c możecie otrzymać Boots of Uninhibited Kushigo, które sprawiają, że do Waszych ataków wręcz dodajecie modyfikator z Mądrości.
  3. Ostatecznie, Vest of Soul Rejuvenation zapewni Wam niezbędne zdolności defensywne przez premię +2 do KP oraz leczenie przy zdaniu testu przeciwko zaklęciu.

Przedmioty zużywalne

Poniżej znajdziecie listę zużywalnych przedmiotów, które uczynią waszego wojownika jeszcze silniejszym.

  1. Olej Celności - zapewnia premię +2 do trafienia.
  2. Eliksir Heroizmu - daje 10 tymczasowych HP i zapewnia status "Błogosławiony"
  3. Mikstura Latania - niezwykła mobilność jest czymś, czego zawsze potrzeba.
  4. Eliksir Siły Giganta - idealny jeśli jeszcze nie macie 20 Siły.
  5. Eliksir Czujności - zapewnia premię +5 do Inicjatywy, wykorzystujcie go przed większymi walkami.