Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa
Grupa goblinów. Potwory pojawią się po zbliżeniu się do bramy gaju druidów (niebieskie 1 na mapie). Pokonanie ich jest wymagane jeśli chcesz skorzystać z tego wejścia do gaju. W wygraniu bitwy z potworami będą pomagały osoby przebywające na terenie gaju.
Główna brama. Może się ona podnieść dopiero po wygraniu bitwy z goblinami (czerwone 1 na mapie) i prowadzi ona do gaju druidów.
Kamienne drzwi. Jest to sekretne wejście do Podziemnego przejścia, które możesz odkryć zaliczając test umiejętności. Zbadanie tej lokacji pozwala dostać się do Gaju druidów w alternatywny sposób. W pobliżu jest plecak z narzędziami złodzieja i innym lootem.
Pradawny krąg run - Gaj Silvanusa. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Most. Prowadzi on w stronę Opuszczonej wioski i innych lokacji w zachodniej części mapy.
Nadira i zabójca. Możesz uratować Nadirę zanim dopadnie ją zabójca (najlepiej zepchnąć go w przepaść). Jeśli poprawnie przeprowadzisz rozmowę z uratowaną Nadirą (okazje do zaliczania testów umiejętności), to nagrodzi cię Monetą Duszy.
Winda. Możesz ją odblokować wyłącznie od dołu. Trzeba pozbyć się śpiącego przy niej niedźwiedzia używając umiejętności Opieka nad zwierzętami lub w inny sposób.
Handlarz Arron. Sprzedaje m.in. mikstury, magiczne zwoje, różne odmiany strzał, zestawy do otwierania zamków i rozbrajania pułapek, pochodnie, broń białą oraz elementy ubioru.
Wyll. Możesz zajrzeć do jego umysłu dzięki umiejętności Illithid oraz zrekrutować go na stałe do drużyny.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Odosobnionego pomieszczenia. W środku możesz spotkać się z Zevlorem i skorzystać z drabiny prowadzącej do obszaru z wodospadem (niebieskie 8 na mapie).
Obszar z wodospadem. Możesz tu dotrzeć drabiną od strony Zacisznej komnaty (wejście do niej to niebieskie 7 na mapie). Możesz zgodzić się na zakład z Lakrissą.
Handlarz Dammon. Sprzedaje m.in. różne odmiany strzał, broń białą i dystansową, tarcze oraz różne elementy pancerza.
Okta. Możesz za darmo odebrać podarowaną przez nią zupę - Gruel.
Ciotka Ethel. Sprzedaje m.in. różnorakie mikstury i rzadkie składniki alchemiczne. Możesz wypić jej miksturę leczniczą oraz porozmawiać z nią na temat pozbycia sią pasożyta. Ethel zaproponuje spotkanie w jej herbaciarni znajdującej się na moczarach i wyruszy w to miejsce.
Zamknięte drzwi magazynu. Możesz je otworzyć narzędziami złodzieja, ale musisz tego dokonać w trybie skradania żeby pozostać niewykrytym. W środku skrywa się diabelstwo - możesz je zaatakować, zaliczyć rozmowę oraz wykonać testy umiejętności.
Guex i Zorru. Guex - Możesz mu pokazać parę ruchów (różne testy umiejętności) i w ramach podziękowania otrzymać topór bitewny. Zorru - Jest on powiązany z questem Lae'zel i do spotkania dojdzie jeśli wojowniczka jest w aktywnej drużynie.
Więziona goblinka Sazza. Możesz pozwolić na to żeby została zastrzelona z kuszy lub ustawić się przed klatką i zatrzymać egzekucję dzięki zaliczeniu jednego z testów umiejętności (zawalenie testu rozpocznie walkę). Uratowaną Sazzę możesz wypytać o uzdrowiecielkę goblinów oraz otworzyć jej klatkę (użyj narzędzi złodzieja) i pomóc jej w ucieczce z gaju.
Kamienne drzwi. Prowadzą do Podziemnego przejścia. Możesz skorzystać z tego przejścia na potrzeby uwolnienia Sazzy (niebieskie 13 na mapie) lub żeby wejść/wyjść z gaju w inny sposób.
Doni i Mattis. Doni zniknie w trakcie pierwszego spotkania. Porozmawiaj z nim po uratownaiu Mirkona (czerwone 2 na mapie) - uzyskasz dostęp do kryjówki diabelstw. W kryjówce przebywa Mol i ma dla ciebie zadanie. Mattis zaproponuje udział w grze z pierścieniem - możesz uznać, że jest szczęśliwy, zwrócić pierścień lub zachować go dla siebie. Możesz też pohandlować - Mattis sprzedaje narzędzia złodzieja, pierścienie i inne rzeczy.
Zgromadzenie. Po dotarciu po raz pierwszy w to miejsce będziesz świadkiem kłótni i dowiesz się o aresztowaniu dziewczynki Arabelli. Jeorna nie będzie chciała przepuścić drużyny - możesz ją zaatakować lub (lepszy pomysł) zaczekać aż stan drużyny zostanie wyjaśniona i zostanie wpuszczona do głównej części gaju.
Posążek Silvanusa. Znajduje się on w centralnej części obszaru gdzie przeprowadzany jest rytuał druidów. Możesz podjąć się zadania kradzieży posążka. Posążek gwarantuje błogosławieństwo (premie do Natury i Opieki nad zwierzętami).
Wejście do Szmaragdowego Gaju. To ważna lokacja questowa - wewnątrz Szmaragdowego Gaju przebywają m.in. arcydruidka Kagha i Nettie.
Alfira. Kobieta próbuje skomponować piosenkę i możesz jej w tym pomóc.
Harpie. Próbują one zwabić chłopca Mirkona i spróbują też zwabić bohatera - możesz obronić się wykonując test umiejętności. Możesz spróbować zabić potwory zanim Mirkon się do nich zbliży. Po bitwie powróć do Doniego (niebieskie 15 na mapie) i poproś o pokazanie wejścia do kryjówki diabelstw.
Gniazdo harpii. Możesz do niego dotrzeć po rozprawieniu się z harpiami - należy w tym celu skakać po małych skalnych półkach. W gnieździe znajdziesz niepospolity pierscień i krwawy kamień.
Grupa kleryków. Spotkasz tu 2 kleryków stojących nad umierającym trzecim. Jeśli wyjawisz, że nie jesteś Prawdziwą Duszą lub że ocalałeś z katastrofy, to zostaniesz zaatakowany. Możesz zaoferować pomoc klerykom w zabiciu potwora i wyruszyć z nimi do legowiska sowoniedźwiedzia. Z oka zmarłego kleryka wyjdzie pasożyt - możesz spróbować go zabić (testy umiejętności) lub zostawić go spokoju.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Uwięziona Goblinka - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Zadanie powiązane z goblinką Sazza, która jest więziona w Gaju Druidów. Sprawdźcie, jak można rozwiązać tę sytuację, jak otworzyć klatkę i jak wyprowadzić Sazzę z Gaju.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2023

Legenda Baldurs Gate 3 - M3 - Gaj druidów / Gaj Silvanusa

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Poniższa strona poradnika do Baldurs Gate 3 zawiera opis przejścia zadania Uwięziona Goblinka. Z pomocą tej solucji uda Ci się pomyślnie zakończyć misję.

Cele misji

  1. Uwolnij Sazzę;
  2. wyprowadź Sazzę z gaju;
  3. dotrzyj do obozu goblinów.

Opis przejścia

Zadanie to aktywujesz podczas pobytu w gaju druidów - Baldurs Gate 3: Uwięziona Goblinka - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zadanie to aktywujesz podczas pobytu w gaju druidów. W tylnej części tej lokacji trafisz na dwa diabelstwa, stojące przy klatce, w której zamknięta jest Sazza. Jeśli w czasie rozmowy możesz postąpić następująco:

  1. nie ingeruj i pozwól zabić Sazzę;
  2. przeszkodź w egzekucji i uratuj goblinkę (jeśli zaliczysz test perswazji lub zastraszenia, to uda Ci się to zakończyć bez walki).

Jeśli zdecydowałeś się stanąć po stronie Sazzy i uporałeś się z diabelstwami, to możesz porozmawiać z goblinką. Zdradzi Ci ona kilka informacji na temat kapłanki przebywającej w obozie. Zgodzi Cię ona do niej doprowadzić, jeśli ją uwolnisz.

Klatkę możesz otworzyć narzędziami złodzieja lub po prostu niszcząc drzwi. Gdy już się z tym uporasz musisz wyprowadzić Sazzę z obozu. Aby to zrobić, najbezpieczniej jest skierować się na półkę skalną znajdującą się tuż przy krawędzi przepaści. Przeskocz tam, a po zaliczeniu testu percepcji, pojawią się drzwi prowadzących do jaskini.

W środku natrafisz na grupę do goblinów, z którymi będziesz musiał stoczyć walkę - Baldurs Gate 3: Uwięziona Goblinka - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W środku natrafisz na grupę do goblinów, z którymi będziesz musiał stoczyć walkę. W tym przypadku szczególną uwagę musisz zwrócić na łucznika znajdującego się na wzgórzu. Z racji małej wytrzymałości Sazzy, lepiej trzymać ją z dala od samej potyczki.

W tym miejscu znajdziesz też nieprzytomnego Findala. Jeśli użyjesz na nim czaru leczącego, to będziesz mógł z nim porozmawiać.

UWAGA: Możesz także wejść do jaskini od drugiej strony (musisz jednak zaliczyć test umiejętności). I z jej pomocą dostać się do więzienia. W ten sposób łatwiej będzie Ci walczyć. Będziesz bowiem w stanie podkraść się do przeciwników.

Na koniec musisz udać się za Sazzą do obozu goblinów - Baldurs Gate 3: Uwięziona Goblinka - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na koniec musisz udać się za Sazzą do obozu goblinów.