Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką
Johl, Demir i Ciotka Ethel. W drodze do herbaciarni wpadniesz na Johla i Demira wykłócających się z Ciotką Ethel w sprawie porwanej Mayriny. Pierwszy wariant to opowiedzenie się po stronie Ciotki Ehtel - musisz zabić mężczyzn. Drugi wariant to rozpoczęcie przepytywania Ciotki Ethel - staruszka rozzłości się i zniknie. Jeśli bracia nie zginęli to możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu Mayriny. Samych braci możesz znaleźć martwych nieco dalej.
Pułapki z kolcami w wodzie. Są one rozmieszczone po całej okolicy. Można je odnajdywać dzięki zaliczonym testom percepcji. Wejście na pułapkę doprowadzi do pojawienia się negatywnego statusu krwawienia na kilka tur. Możesz też wybierać inne ścieżki lub skakać nad pułapkami.
Potwory. Przebywają tu kreatury Wood Woad oraz Ancient Mud Mephit - 4 poziom doświadczenia. Do większej wyspy możesz dotrzeć polegając na opcji skoku - ominiesz w ten sposób głęboką wodę.
Pradawny krąg run - Herbaciarnia nad rzeką. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Gandrel. Jest on łowcą wampirów. Może dojść do unikalnej rozmowy jeśli z drużyną podróżuje Astarion.
Miecz i hełm. Odnalezienie miecza wymaga zaliczenia próby Śledztwa. Odnajdziesz wzmocniony wielki miecz - to wartościowa broń biała zadające duże obrażenia sieczne. Wzmocniony hełm zapewnia ochronę przed trafieniami krytycznymi.
Żaba. Możesz porozmawiać z żabą (wymagany czar/mikstura) lub zaliczyć test opieki nad zwierzętami - zawalenie go może doprowadzić do pojedynku z potworem. Żaba może wyjawić więcej informacji o Ciotce Ethel i przyznać nagrodę po rozprawieniu się z wiedźmą.
Herbaciarnia. To miejsce, w którym mieszka Ciotka Ethel - wiedźma. Jest tu też więziona Mayrina. Spotkanie z Ethel jest bardzo rozbudowane - może ono dotyczyć pozbycia się pasożyta (nieudany eksperyment z okiem) oraz uwolnienia Mayriny. Rozzłoszczona Ethel może teleportować się do swojej kryjówki (prowadzi do niej przejście za kominkiem) oraz nasłać na bohaterów potwory.
Studnia. Wypicie wody z niej przyznaje 10 dodatkowych punktów zdrowia do kolejnego długiego odpoczynku.
Tylne wyjście z chatki. Prowadzi ono w stronę plaży.
Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (mapa M6). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zalicz potężny upadek.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Wiekowa zielarka - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M7 - Herbaciarnia nad rzeką

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Wiekowa zielarka. Solucja ta pomoże Ci ukończyć zadanie.

Cele misji

  1. Skorzystaj z pomocy Ciotki Ethel.

Opis przejścia

Kierując się w kierunku Herbaciarni trafisz na dwóch braci - Johla i Demira - oskarżających Ciotkę Ethel o porwanie ich siostry (M7;1). Jeśli zaliczysz test śledztwa to okaże się, że kobieta kłamie. W czasie tej dyskusji możesz opowiedzieć się po jednej ze stron i zdecydować na pomoc braciom w poszukiwaniach. Po całej rozmowie kobieta zniknie.

Aby ją odnaleźć musisz udać się w głąb moczarów. Jeśli zaliczysz test wiedzy tajemnej lub perswazji to okaże się, że całość jest iluzją i miejsce to wygląda w rzeczywistości znaczenie gorzej. Jeśli nie uda Ci się go zaliczyć, możesz także zdjąć iluzję rozmawiając z owcami. Porażka sprawi, że okolica będzie nadal wyglądać niezwykle kolorowo, tak jak na grafice poniżej.

Ciocia Ethel mieszka w Herbaciarni (M7;5) znajdującej się nieopodal punktu szybkiej podróży (M7;2) - Baldurs Gate 3: Wiekowa zielarka - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ciocia Ethel mieszka w Herbaciarni (M7;5) znajdującej się nieopodal punktu szybkiej podróży (M7;2). Gdy tylko wejdziesz do środka i zdecydujesz się porozmawiać ze staruszką, to załączony zostanie przerywnik filmowy.

Podczas jego trwania wiedźma zaproponuje Ci usunięcie robaka w zamian za jedno oko - Baldurs Gate 3: Wiekowa zielarka - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Podczas jego trwania wiedźma zaproponuje Ci usunięcie robaka w zamian za jedno oko. Jeśli się na to zgodzisz to właściwie nie przyniesie to efektu. Dowiesz się jedynie, że Illithidy znajdujące się w głowach drużyny zostały zmienione przez magię. Dodatkowo na rozmówcę, zostanie założony trwały status, który pogarsza percepcję postaci i uniemożliwia jej wykonanie ciosu krytycznego.