Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify
Plaża. Rozpoczniesz tu grę w pojedynkę po ukończeniu prologu na pokładzie latającego statku Nautiloid (mapa M1).
Posępne Serce. Kleryczka stoi przy wejściu do ruin. Po krótkiej rozmowie możesz zaprosić ją do dołączenia na stałe do drużyny.
Wejście do Zatęchłej krypty. Drzwi są zamknięte. Możesz spróbować je otworzyć z użyciem narzędzi złodzieja - pierwsze wytrychy znajdziesz w jednej z beczek na plaży.
Pradawny krąg run - Zarośnięte ruiny. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Pożeracze intelektu. Bitwy z pożeraczami nie można uniknąć, ale możesz się do niej przygotować - warto zrekrutować Posępne Serce (żółte 1 na mapie) oraz zaatakować potwory z zaskoczenia.
Zamknięta skrzynia. W jednej z okolicznych skrzyń są narzędzia złodzieja i możesz spróbować ich użyć do otwarcia skrzyni. W środku są złoto i skórzane nakrycie głowy.
Głaz. Jest on na końcu ścieżki, do której można doskoczyć. Możesz go odkryć jeśli zaliczysz test umiejętności. Głaz nadaje się do przesunięcia.
Astarion. Pół-elf podczas pierwszego spotkania spróbuje oszukać bohatera. Możesz zostać powalony na ziemię i spróbować wybronić się zaliczając test umiejętności. Po krótkiej rozmowie z Astarionem możesz na stałe przyłączyć go do drużyny. W pobliżu może pojawić się wystraszony dzik - możesz spróbować go oswoić lub zabić.
Rybacy i łupieżca umysłów. Potwór oszukuje rybaków podając się za dziewczynę. Możesz zaliczyć test umiejętności i przekonać ich do przejrzenia na oczy lub zostać zaatakowany przez nich. Przy próbie kontaktu z umierającym potworem może on spróbować przejąć kontrolę nad umysłem głównego bohatera - jeśli się nie wybronisz, to bohater zginie, a potwór odrodzi się z dużą liczbą punktów zdrowia.
Gale. Mag pojawi się po zbliżeniu się do portalu / kręgu run obszary Przydrożne klify. Możesz łatwo na stałe przyłączyć Gale'a do drużyny.
Pradawny krąg run - Przydrożne klify. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Wejście do kaplicy. Uważaj w okolicy na winorośla - można odnieść obrażenia kłute w wyniku kontaktu z nimi. W ruinach kaplicy przebywa grupa szabrowników. Możesz ich zaatakować (najlepiej z zaskoczenia - zrzucając ciężki ładunek na rozmawiające osoby) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności i nakłonić do pokojowego opuszczenia tej lokacji.
Wejście do ruin. Prowadzi ono do sypialni. Drzwi są zamknięte - możesz zaliczyć jeden z testów umiejętności i oszukać strażnika pilnującego drzwi po to żeby je otworzył, bądź też skorzystać z narzędzi złodzieja.
Właz do Zatęchłej krypty. Prowadzi do niego ścieżka obok kaplicy i musisz dodatkowo zejść po korzeniach. Właz jest zamknięty i trzeba skorzystać z narzędzi złodzieja.
Lae'zel w klatce. Wojowniczka jest przetrzymywana przez diabelstwa - możesz pokonać je w walce (najlepiej po ataku z zaskoczenia) lub zaliczyć jeden z testów umiejętności. Możesz otrzymać wybór czy sprzymierzyć się z diabelstwami czy z Lae'zel. Musi ona przeżyć jeśli chcesz na stałe przyłączyć ją do drużyny.
Obozowisko. Możesz tu dotrzeć od północy, wspinając się po skalnej ścianie. Możesz tu odnaleźć dużo różnego lootu - mikstury, zielony amulet, zestaw do rozbrajania pułapek i inne przedmioty.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Lea'zel w klatce - solucja, opis przejścia, mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M2 - Zarośnięte ruiny / Przydrożne klify

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie poradnika do Baldurs Gate 3 znajdziesz opis przejścia misji Lea'zel w klatce. Solucja ta pomoże Ci pomyślnie zakończyć zadanie.

Cele misji

Ścieżka 1:

  1. Rozwiąż konflikt;
  2. pomóż githyanki imieniem Lea'zel;
  3. zwerbuj Lea'zel do drużyny.

Ścieżka 2:

  1. Rozwiąż konflikt;
  2. zabij Lea'zel.

Opis przejścia

UWAGA: Zadanie to nie będzie dostępne, jeśli Lea'zel zginęła podczas prologu.

Zadanie to aktywuje się na samym początku rozgrywki - Baldurs Gate 3: Leazel w klatce - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zadanie to aktywuje się na samym początku rozgrywki. Nieopodal kaplicy (M2;6) spotkasz dwa diabelstwa, które więzią Lea'zel (M2;4). Podejdź do nich i rozpocznij rozmowę. Może się ona potoczyć na następujące sposoby:

  1. możesz zgodzić się z diabelstwami i pomóc im zabić Lea'zel;
  2. pomyślne zaliczenie testu oszustwa lub perswazji by uwolnić wojowniczkę bez walki;
  3. przegranie testu sprowokuje walkę z diabelstwami, po którym będziesz mógł uwolnić Lea'zel.
Alternatywnie możesz także zniszczyć spód klatki i pomóc Leazel i pomóc wojowniczce zabić diabelstwa - Baldurs Gate 3: Leazel w klatce - solucja, opis przejścia, mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Alternatywnie możesz także zniszczyć spód klatki i pomóc Lea'zel i pomóc wojowniczce zabić diabelstwa.

Na koniec możesz zdecydować, czy chcesz zwerbować Lea'zel do swojej drużyny. Nawet jeśli nie planujesz włączyć jej do swojej ekipy, możesz odesłać ją do obozu.