Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid
Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid
Miejsce rozpoczęcia gry. W pomieszczeniu tym rozpoczyna się eksplorację latającego statku Nautiloid. Możesz zbadać wylęgarnię (test umiejętności). W okolicy są też pierwsze skrzynie z drobnym lootem. Przy wyjściu z sali jest pierwszy Punkt Przywracania (darmowe leczenie).
Winda. Pozwala ona dotrzeć na górny poziom pomieszczenia gdzie przebywa Myrnath (żółte 1 na mapie).
Pożeracz intelektu - My. W miejscu tym przeprowadzano operację na Myrnathu. Możesz zbadać gadający mózg i następnie spróbować go uwolnić (kilka różnych testów umiejętność). Pożeracz intelektu może dołączyć jako tymczasowy członek drużyny. Alternatywnie możesz pozostawić pożeracza w mózgu lub pokonać go w walce.
Dziura w statku. Trzeba tu zaliczyć samouczek z opcji korzystania z bonusowej akcji Skok. Pozwoli ci to ominąć uszkodzony fragment.
Lae'zel. Wojowniczka automatycznie pojawi się i dołączy do drużyny po dotarciu w to miejsce.
Impy. W lokacji tej musisz pokonać pierwszą grupę 3 impów. Walka będzie prostsza jeśli przyłączyłeś tymczasowo do drużyny Pożeracza intelektu (żółte 1 na mapie). Przy zwłokach znajdziesz przedmioty do rzucania, mikstury i inny loot. Obok schodów jest kolejny Punkt Przywracania.
Pobojowisko. Możesz tu odnaleźć wiele ciał do przeszukania oraz ranne / umierające postacie. Unikaj kontaktu z ogniem. Na górnym poziomie możesz stoczyć opcjonalne walki z impami i osobami pod kontrolą łupieżców umysłów.
Północna ścieżka. Prowadzi ona w stronę mostka kapitańskiego.
Terminal z 3 przyciskami. Lewy przycisk nie ma żadnego zastosowania. Środkowy przycisk wypuszcza osoby pod kontrolą łupieżców umysłów - trzeba je pokonać w walce. Prawy przycisk zabija osoby z kapsuł bez walki. W jednym z podów jest kleryczka Posępne Serce - możesz zaliczyć test umiejętności, ale przyłączysz ją dopiero w pierwszym akcie gry. W pomieszczeniu jest Punkt Przywracania.
Wymyślna skrzynia. Jest ona zamknięta - potrzebujesz klucza ze wschodniej sali (zielone 2 na mapie). W skrzyni są onyks i złoto.
Kobieta w kapsule. W pobliżu terminal i użycie go przemieni kobietę w łupieżcę umysłów.
Zwłoki kleryka. Znajdziesz przy nich wymyślny klucz do otwarcia skrzyni z poprzedniej sali (zielone 1 na mapie).
Punkt Przywracania. Oprócz wyleczenia się możesz skorzystać z przejścia na mostek kapitański.
Dowódca Zhalk. Najlepiej pozwolić na to żeby walczył z przyjaźnie nastawionym łupieżcą umysłów i skupić się na dotarciu do transpondera mostka kapitańskiego (niebieskie 9 na mapie). Na mostku przebywają też impy i później pojawią się kolejne.
Transponder. Trzeba do niego dotrzeć po wkroczeniu na mostek kapitański i odnowić połączenia. Załączy to cut-scenkę kończącą prolog.
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Nautiloid - mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M1 - Nautiloid

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Na tej stronie atlasu świata do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz mapę M1 - latający statek Nautiloid. Nasz poradnik opisuje wszystkie ważne lokacje na pokładzie statku z prologu kampanii. Dowiesz się też o trudniejszych walkach, do których dochodzi na Nautiloidzie.

Ważne miejsca - Nautiloid

  1. Miejsce startu. W Baldurs Gate 3 zmagania rozpoczyna się w pojedynkę, aczkolwiek w trakcie eksploracji statku możesz przyłączyć do drużyny pierwszych towarzyszy - Pożeracza intelektu My (pomarańczowe 1 na mapie) oraz wojowniczkę Lae'zel (pomarańczowe 2 na mapie). Sprawi to, że łatwiej ci będzie wygrać (lub przetrwać) kilka pierwszych walk prologu.
1 - Baldurs Gate 3: Nautiloid - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

1. Myrthal i gadający mózg. Na górnym poziomie jednego z początkowych pomieszczeń możesz znaleźć mężczyznę, którego poddawano operacji. Gadający mózg będzie prosił o oswobodzenie. Możesz przystać na tę prośbę i zaliczyć jeden z kilku testów umiejętności lub odmówić i zniszczyć / pokonać w walce mózg. Wybór ten dokładniej opisaliśmy na stronie Myrnath i gadający mózg - Nautiloid.

1. Impy. Są to pierwsze potwory jakie napotkasz w trakcie przechodzenia gry i starcie z nimi jest obowiązkowe. W rozprawieniu się z tymi kreaturami pomocne mogą okazać się posiadanie zrekrutowanego Pożeracza intelektu oraz zdetonowanie z użyciem ataków dystansowych zbiorników znajdujących się w tej lokacji.

6 - Baldurs Gate 3: Nautiloid - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

6. Terminal z 3 przyciskami. Każdy przycisk ma inne działanie, przy czym generalnie wybór ogranicza się do uwolnienia postaci z kapsuł i stoczenia z nimi bitwy (środkowy przycisk) lub zamordowania więzionych osób (prawy przycisk). W jednym z podów jest kleryczka Posępne Serce, ale nie można już teraz jej uwolnić - będzie to możliwe dopiero po skończeniu prologu i spotkaniu jej na plaży (jest to mapa M2 w naszym poradniku). Lokację z więźniami dokładniej opisaliśmy na stronie Więźniowie w kapsułach - Nautiloid.

2. Dowódca Zhalk. Przebywa on na mostku kapitańskim, przy czym nie będzie zainteresowany atakowaniem drużyny, a zajęty walką z jednym z przyjaźnie nastawionych łupieżców umysłów. Ułatwi ci to dotarcie do transpondera, choć nadal trzeba uważać na okoliczne impy (część z nich pojawi się na mostku kapitańskim z opóźnieniem).

9. Transponder. To główny cel podróży w trakcie rozgrywania prologu. Musisz dotrzeć do transpondera dowolnym z członków drużyny i wejść w interakcję z nim celem odnowienia połączeń. Pozwoli ci to zakończyć prolog i awansować do aktu 1 kampanii.

Ważni NPC w lokacji Nautiloid

1. Pożeracz umysłu - My. Możesz pomóc mu w wydostaniu się z mózgu i "zrekrutować" go na czas rozgrywania prologu.

2. Lae'zel. To przyjaźnie nastawiona wojowniczka, która automatycznie dołączy do drużyny po dotarciu do lewej części statku.

2. Dowódca Zhalk. To bardzo silny przeciwnik przebywający na mostku kapitańskim, ale na szczęście będzie domyślnie zajęty walką z kimś innym.

Inne informacje na temat mapy Nautiloid

Cały prolog kampanii rozgrywa się na pokładzie latającego statku Nautiloid. Możesz potraktować ten fragment gry jako rozbudowany samouczek. Będziesz mógł zapoznać się m.in. z podstawami eksploracji świata gry, staczania bitew w oparciu o turowy system walk, wchodzenia w interakcje z elementami otoczenia, czy dowodzenia drużyną.

W momencie ukończenia prologu Nautiloid zaliczy awaryjne lądowanie i rozbije się. Oznacza to, że nie będziesz mógł wracac się na statek po awansowaniu do pierwszego aktu gry. Pojawi się jednak okazja do badania fragmentów wraku statku.

Gra nie wymusza odwiedzenie 100% latającego statku na potrzeby zaliczenia prologu, ale jest to mimo wszystko wskazane. Będziesz mógł znaleźć więcej lootu i zdobyć więcej punktów doświadczenia.