Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera informacje jak dostać się do wnętrza ruin Overgrown Ruins. Zbadanie tego lochu jest jednym z pierwszych zadań, które otrzymasz w trakcie rozgrywania aktu I kampanii.

Wejścia do ruin

Cztery najważniejsze wejścia do ruin zaznaczone zostały na powyższej mapie i na potrzeby awansowania w zadaniu dotyczącym eksploracji ruin możesz wybrać dowolne z nich - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Cztery najważniejsze wejścia do ruin zaznaczone zostały na powyższej mapie i na potrzeby awansowania w zadaniu dotyczącym eksploracji ruin możesz wybrać dowolne z nich.

Wejście 1 - Plaża

Wejście to sąsiaduje z plażą Ravaged Beach, na której rozpocząłeś zmagania po ukończeniu prologu - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wejście to sąsiaduje z plażą Ravaged Beach, na której rozpocząłeś zmagania po ukończeniu prologu. Oznacza to, że najszybciej można do niego dotrzeć. Główny bohater spotka w tym miejscu kleryczkę Posępne Serce, która bezskutecznie próbuje otworzyć drzwi prowadzące do lochu. Kobietę możesz przyłączyć do drużyny.

Możesz osobiście podjąć próbę otwarcia drzwi, przy czym musisz dysponować narzędziami złodzieja (Thieves Tools) - możesz je odnaleźć m - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Możesz osobiście podjąć próbę otwarcia drzwi, przy czym musisz dysponować narzędziami złodzieja (Thieves' Tools) - możesz je odnaleźć m.in. w jednej z okolicznych beczek.

Proces korzystania z wytrychów dokładniej opisaliśmy na stronie Otwieranie zamków. Zanim podejmiesz próbę otwarcia drzwi warto zapisać stan gry, gdyż w przypadku niepowodzenia utracisz narzędzia złodzieja. Mając zapasowego sejwa możesz go po prostu wczytać i spróbować ponownie. Przejście to prowadzi do krypty Dank Crypt.

Wejście 2 - Kaplica

Wejście to znajduje się na terenie kaplicy Chapel, do której dociera się z południowego-zachodu - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wejście to znajduje się na terenie kaplicy Chapel, do której dociera się z południowego-zachodu. Po dotarciu na miejsce spotkasz grupę szabrowników. Możesz:

  1. Przystąpić do walk. Jeśli planujesz wariant ofensywny, to najlepiej jest zaatakować wrogów z zaskoczenia jeszcze przed zainicjowaniem rozmowy. Na dwóch pierwszych wrogów możesz łatwo zrzucić wiszący na nimi duży obiekt.
  2. Przekonać szabrowników do odejścia. Dostępnych jest kilka różnych testów umiejętności - perswazji, zastraszenia, oszustwa czy wojownika. Warto sprawdzić wszystkie warianty i ustalić czy któryś z nich nie gwarantuje premii do rzutu kośćmi. Zwiększy to twoje szanse zaliczenia próby.
Niezależnie jak się zachowałeś w sprawie postaci rozstawionych przed kaplicą udaj się do prowadzących do niej drzwi - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Niezależnie jak się zachowałeś w sprawie postaci rozstawionych przed kaplicą udaj się do prowadzących do niej drzwi. Wejście w interakcję z nimi załączy rozmowę z postacia pilnującą drzwi. Możesz:

  1. Spróbować zaliczyć jeden z nowych testów umiejętności - występów lub oszustwa. Udana próba spowoduje, że strażnik zostanie oszukany i otworzy drzwi.
  2. Użyć narzędzi złodzieja i podjąć próbę otwarcia zamka drzwi. Pamiętaj o wcześniejszym zapisaniu gry na wypadek utraty wytrychów.

Po skorzystaniu z drzwi znajdziesz się w sypialni Bedchamber i będziesz musiał pokonać pojedynczego wartownika, który pilnował drzwi.

Wejście 3 - Właz

Wariant ten zakłada zbadanie pokazanego na obrazku bocznego obszaru, który znajduje się na wschód od kaplicy - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wariant ten zakłada zbadanie pokazanego na obrazku bocznego obszaru, który znajduje się na wschód od kaplicy. Nie jest on w żaden sposób pilnowany.

Twoim zadaniem jest odnalezienie zaznaczonego na obrazku ukrytego włazu. W celu dotarcia do niego musisz najpierw zejść po związanych korzeniach - kliknij na nich żeby bohater wykonał tę czynność.

Właz jest zamknięty, tak więc musisz dysponować narzędziami złodzieja żeby móc podjąć próbę rozbrojenia zamka - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Właz jest zamknięty, tak więc musisz dysponować narzędziami złodzieja żeby móc podjąć próbę rozbrojenia zamka.

Proces korzystania z wytrychów dokładniej opisaliśmy na stronie Otwieranie zamków. Zanim podejmiesz próbę otwarcia włazu warto zapisać stan gry, gdyż w przypadku niepowodzenia utracisz narzędzia złodzieja. Mając zapasowego sejwa możesz go po prostu wczytać i spróbować ponownie. Przejście to prowadzi do krypty Dank Crypt.

Wejście 4 - Dziura w ruinach kaplicy

Ten wariant jest najmniej oczywisty, albowiem zakłada on doprowadzenie do powstania dziury w ziemi w ruinach kaplicy - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ten wariant jest najmniej oczywisty, albowiem zakłada on doprowadzenie do powstania dziury w ziemi w ruinach kaplicy. Zainteresuj się rozmawiającymi szabrownikami - nad nimi wisi zaznaczony na powyższym obrazku kamienny blok (Foundation Block). Możesz użyć dowolnego ataku dystansowego (np. łuku) po to żeby trafić w linę i zrzucić blok na 2 przeciwników.

Opisywana powyżej akcja doprowadzi do wszczęcia bitwy z pozostałymi szabrownikami z ruin - Baldurs Gate 3: Przerośnięte Ruiny/Overgrown Ruins - jak wejść? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Opisywana powyżej akcja doprowadzi do wszczęcia bitwy z pozostałymi szabrownikami z ruin. Po rozprawieniu się z nimi zainteresuj się nowo powstałą dziurą. Kliknij na niej, a zostaniesz przeniesiony do lochu.