Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Przerośnięte Ruiny to lokacja prowadząca do krypty Dank Crypt z aktu 1 gry BG3. Na tej stronie poradnika znajdziecie wszystkie techniki przedostania się do wnętrza ruin – opisaliśmy wejście od plaży, katedrę, właz oraz stworzenie otworu w ziemi.

Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2023

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera informacje jak dostać się do wnętrza Przerośniętych Ruin. Zbadanie tego lochu jest jednym z pierwszych zadań, które otrzymacie w trakcie rozgrywania aktu 1 kampanii. Opisaliśmy 4 główne sposoby dostania się do krypty Dank Crypt.

Mapa wszystkich wejść do Przerośniętych Ruin

Przerośnięte Ruiny znajdują się na północ od plaży i na wschód od ruin statku Nautiloid - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przerośnięte Ruiny znajdują się na północ od plaży i na wschód od ruin statku Nautiloid. Powyższa mapa pokazuje 4 główne wejścia do podziemnej części ruin. Są to:

  1. Drzwi od strony plaży - to punkt 1 na naszej mapie.
  2. Drzwi w ruinach kaplicy - to punkt 2 na naszej mapie.
  3. Właz na wschód od ruin - to punkt 3 na naszej mapie.
  4. Dziura w podłodze kaplicy (początkowo jej nie ma) - to punkt 4 na naszej mapie.

Wejście 1 - Plaża

Więcej informacji o rozbrajaniu zamków znajdziecie na osobnej stronie Otwieranie zamków - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. Dotrzyjcie do punktu szybkiej podróży Przerośnięte Ruiny. Znajdziecie go niedługo po rozpoczęciu zmagań na plaży w akcie 1 i udaniu się na północ. W okolicy tej może przebywać Posępne Serce jeśli nie wydostaliście jej z kapsuły w prologu (w przeciwnym razie będzie leżała na plaży obok protagonisty).
  2. Drzwi do ruin są zamknięte i nie możecie ich zniszczyć standardowymi atakami. Musicie dysponować narzędziami złodzieja (Thieves Tools) i dodatkowo wybierzcie postać z rozwiniętą umiejętnością Zwinne dłonie (Sleight of Hand). Idealnym kandydatem jest łotrzyk Astarion, którego możecie zrekrutować na zachód od ruin i wraku statku.
  3. Otwarcie drzwi spowoduje, że od razu znajdziecie się w krypcie Dank Crypt.

Więcej informacji o rozbrajaniu zamków znajdziecie na osobnej stronie Otwieranie zamków.

Wejście 2 - Kaplica

Ruiny kaplicy są na północ od punktu szybkiej podróży, ale musicie tam dotrzeć z zachodu - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ruiny kaplicy są na północ od punktu szybkiej podróży, ale musicie tam dotrzeć z zachodu. W lokacji tej przebywa grupa szabrowników i możecie:

  1. Zaatakować bandytów. Rekomendowane jest zaskoczenie wrogów, by wykonać drużyną kilka pierwszych ataków. Na dwóch wrogów możecie zrzucić wiszący obiekt (więcej w opisie wejścia 4).
  2. Przekonać szabrowników do odejścia. Dostępnych jest kilka różnych testów umiejętności, np. perswazji, zastraszenia, oszustwa czy wojownika. Dobierzcie test, z którym najlepiej poradzi sobie aktualna główna postać.
Po bitwie lub nakłonieniu bandytów do odejścia dotrzyjcie do północnych drzwi w ruinach kaplicy - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po bitwie lub nakłonieniu bandytów do odejścia dotrzyjcie do północnych drzwi w ruinach kaplicy. Wejście w interakcję załączy rozmowę z szabrownikiem po drugiej stronie drzwi. Możecie:

  1. Zaliczyć jeden z testów umiejętności - domyślnie dostępne są testy występu (Performance) i oszustwa. Przekonany strażnik otworzy drzwi.
  2. Użyć narzędzi złodzieja - pomyślna akcja pozwoli włamać się do kaplicy.
1 - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. Wewnątrz kaplicy musicie najpierw pokonać wartownika, który pilnował drzwi. W piwnicy kaplicy przebywa też druga grupa szabrowników.
  2. Docelowo musicie zająć się odkryciem sekretnej dźwigni z obrazka - jest ona ukryta za posągiem oświetlanym przez promienie słoneczne i odsłoni ją pomyślnie zaliczony test percepcji. Pociągnięcie za dźwignię otworzy przejście w piwnicy i dotrzecie dzięki niemu do drzwi do krypty Dank Crypt.

Wejście 3 - Właz

2 - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. Musicie wybrać ścieżkę na wschód od ruin kaplicy, która biegnie przy krawędzi klifu. Po drodze trzeba zejść po ścianie wspinaczkowej na niższy poziom.
  2. Dotrzecie do włazu z powyższego obrazka. Jest on zamknięty, a więc trzeba użyć narzędzi złodzieja i pomyślnie zaliczyć test z rozbrojenia zamka.
  3. Otwarty właz pozwoli Wam od razu przenieść się do krypty Dank Crypt.

Wejście 4 - Dziura w ruinach kaplicy

3 - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. To jedyne wejście do lochu, które nie jest widoczne od samego początku. Dotrzyjcie do ruin kaplicy, które opisaliśmy dla wejścia numer 2.
  2. Zauważycie wiszący kamienny blok nad szabrownikami - zaznaczyliśmy go na obrazku. Użyjcie dowolnego ataku dystansowego, by trafić w ten blok.
4 - Baldurs Gate 3: Zagadka Przerośniętych Ruin i dotarcia do krypty - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry
  1. Trafiony kamienny blok odczepi się i spadając zabije obu szabrowników oraz stworzy dużą dziurę w podłodze katedry (dołączony obrazek).
  2. Pokonajcie pozostałych bandytów z okolicy i po zakończonej bitwie wejdźcie w interakcję z dziurą. Pozwoli ona Wam przenieść się do lochu Dank Crypt.