Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz ogólną charakterystykę klasy postaci Łotrzyka (Rogue).

Rogue (Łotrzyk) to jedna z klas postaci dostępnych w grze Baldurs Gate 3. Podczas gdy Wojownicy czerpią przyjemność z długiej zaciętej walki, Łotrzykowie polegają na umiejętnym skradaniu się w cieniu i poznawaniu słabych punktów przeciwników, by zyskać nad nimi przewagę w każdej możliwej sytuacji i wyeliminować cel w taki sposób, aby ten nawet nie zorientował się skąd padł śmiertelny cios. Łotrzykowie zazwyczaj pełnią w grupie rolę typowych damage dealerów, ponieważ w krótkim czasie potrafią wyrządzić olbrzymie ilości obrażeń pojedynczemu celowi. W swoim asortymencie umiejętności mogą posiadać również ciekawe zaklęcia i sztuczki i świetnie spisują się przy otwieraniu różnego rodzaju zamków. Ze względu na swoją zręczność i umiejętność unikania problemów mogą również dobrze spisać się w roli zwiadowcy.

Najważniejsze cechy

Styl walki Łotrzyka i jego umiejętności polegają na niebywałej szybkości i zwinności przez co główną cechą tego bohatera jest Zręczność. W trakcie rozwoju swojej postaci warto również zwrócić uwagę na dwie dodatkowe cechy: Mądrość i Kondycję. Jeśli w późniejszym czasie będziesz chciał skupić się na specjalizacji Arcane Trickster będziesz musiał zrezygnować z jednego z drugorzędnych atrybutów na rzecz Inteligencji.

Zręczność (Dexterity) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zręczność (Dexterity)

Zręczność to główny atrybut każdego Łotrzyka, który wpływa na szansę na trafienie i obrażenia bronią opartą właśnie na zręczności jak sztylety, łuki.

Mądrość (Wisdom) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mądrość (Wisdom)

Mądrość wykorzystywana jest przez Łotrzyków do badania okolicy w poszukiwaniu pułapek i ukrytych przeciwników.

Kondycja (Contitution) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Kondycja (Contitution)

Kondycja określa ogólną pulę zdrowia Twojego bohatera, a więc wpływa na ilość obrażeń, które będzie mógł przyjąć zanim zginie.

Akcje specjalne

Łotrzyk (Rogue) od samego początku otrzymuje dostęp do dwóch specjalnych umiejętności (akcji) z których może korzystać w trakcie walki.

Atak Ukradkowy (Wręcz) / Sneak Attack (Melee) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Atak Ukradkowy (Wręcz) / Sneak Attack (Melee)

Efekt: wykorzystaj nieuwagę przeciwnika, by wyrządzić mu +1+1d6 obrażeń Ciętych (Slashing).

Zasięg: 1.5 metra.

Wymagania: atakujesz z ułatwieniem lub inny nieprzyjaciel celu znajduje się w odległości 1.5 metra od niego, a Ty nie masz utrudnienia.

Ukradkowy Atak (Dystansowy) / Sneak Attack (Ranged) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ukradkowy Atak (Dystansowy) / Sneak Attack (Ranged)

Efekt: wykorzystaj nieuwagę przeciwnika, by wyrządzić mu +1+1d6 obrażeń Ciętych (Slashing).

Zasięg: 1.5 metra.

Informacje dodatkowe: atakujesz z ułatwieniem lub inny nieprzyjaciel celu znajduje się w odległości 1.5 metra od niego, a Ty nie masz utrudnienia.

Umiejętności

Tworząc postać Łotrzyka będziesz mógł wybrać 4 spośród 11 dostępnych umiejętności. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że niektóre z nich mogą już być przyporządkowane z uwagi na wybraną rasę postaci i nie będzie można ich zmienić.

  1. Akrobatyka (Acrobatics): obejmuje cały szereg umiejętności przydatnych w trakcie walki i ucieczki z pola bitwy;
  2. Atletyka (Athletics): umiejętność, która pozwala Twojej postaci na sprawne poruszanie się po różnym terenie, a więc wspinać się, skakać lub pływać;
  3. Oszustwo (Deception): sztuka okłamywania, która pozwala na manipulowanie rozmówcą;
  4. Intuicja (Insight): umiejętność dzięki której bohater będzie mógł przejrzeć ludzi i wyczuć podejrzane sytuacje, przebić się przez kłamstwa i inne formy oszustwa;
  5. Zastraszanie (Intimidation): umiejętność za pomocą której Twój bohater będzie mógł wplatać w rozmowę groźby, które zmuszą innych do podporządkowania się jego woli;
  6. Śledztwo (Investigation): umiejętność za pomocą której wyciągniesz wiele cennych informacji z ludzi, ale również z przedmiotów;
  7. Występy (Performance): zdolność pozwalająca na występy aktorskie, grę na instrumentach i inne formy działalności rozgrywkowej;
  8. Percepcja (Perception): umiejętność, która pozwala Ci usłyszeć, wykryć lub w inny sposób poczuć obecność czegoś dziwnego w Twoim otoczeniu jak np. ukryte przejście lub pułapki;
  9. Perswazja (Persuasion): sztuka zdobywania przysług i przekonywania innych, by spełnili Twoje życzenia;
  10. Skradanie się (Stealth): skradanie się to niezwykle przydatna umiejętność dzięki której będziesz mógł poruszać się po terenie pozostając poza obszarem widzenia przeciwnika, zakradać się za plecy wrogów i wykonywać miażdżące uderzenia lub po prostu unikać walki;
  11. Zwinne Dłonie (Sleight of Hand): umiejętność, która zwiększa zręczność rąk Twojego bohatera pozwalając mu na dokonywanie kradzieży kieszonkowej i uwalnianie się z więzów.

Najlepiej wybierać pomiędzy umiejętnościami, które bazują na podstawowych cechach Łotrzyka, a więc Akrobatyka (Zręczność), Zwinne Dłonie (Zręczność), Percepcja (Mądrość), Skradanie się (Zręczność), Intuicja (Mądrość).

Właściwości klasy

Jako Łotrzyk po zdobyciu 2 poziomu doświadczenia otrzymasz dostęp do specjalnej akcji dodatkowej o nazwie Chytre Zagranie: Sprint z której możesz skorzystać raz na turę. Dzięki tej umiejętności będziesz mógł szybko dostać się do ważnego celu nawet jeśli znajduje się w znacznej odległości od Twojego bohatera. Chytre Zagranie: Sprint przydaje się także w momencie, gdy trzeba uciec z pola walki, by uratować własną skórę.

Chytre Zagranie: Sprint (Cunning Action: Dash) - Baldurs Gate 3: Rogue/Łotrzyk - omówienie postaci - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Chytre Zagranie: Sprint (Cunning Action: Dash)

Efekt: podwaja prędkość ruchu Twojego bohatera podczas obecnej tury.

Użycie: raz na turę.

Specjalizacje

Po osiągnięciu trzeciego poziomu doświadczenia, Łotrzyk będzie mógł zdecydować się na jedną z dwóch specjalizacji.

  1. Arcane Trickster: specjalizacja, która pozwoli Twojemu bohaterowi nauczyć się czarów ofensywnych, a także sprytnych zaklęć i iluzji, aby utrzymywać kontrolę nad przeciwnikiem;
  2. Thief: specjalizacja dzięki której Twój bohater będzie mógł wykorzystywać swoją nadnaturalną zręczność, by zdobyć wszystko czego zapragnie, niekoniecznie w legalny sposób.