Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Z tego rozdziału poradnika do Baldurs Gate 3 dowiesz się jakimi zaklęciami dysponuje Czarownik - jedna z klas postaci dostępnych w grze.

Czarownicy związani paktem z wszechpotężnym patronem otrzymują umiejętność władania mroczną i niebezpieczną magią. Czary, które mogą znaleźć się na wyposażeniu Twojej postaci zostały podzielone ze względu na poziomy przez co dostęp do potężniejszych zaklęć możesz otrzymać dopiero po zdobyciu określonego poziomu doświadczenia.

Czary - poziom1

W poniższej tabeli przedstawiamy wszystkie zaklęcia Czarownika z pierwszego poziomu, które są dostępne w momencie tworzenia nowej postaci w grze Baldurs Gate 3.

Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Nieziemskie Uderzenie (Eldritch Blast)

Efekt: przywołaj skwierczący promień energii, który wyrządzi 1d10 obrażeń Force.

Zasięg: 18 metrów.

Osłona przed orężem (Blade Ward) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Osłona przed orężem (Blade Ward)

Efekt: zyskujesz odporność na obrażenia Obuchowe (Bludgeoning), Kłute (Piercing) i Cięte (Slashing) powodowane atakami bronią.

Przeszywający Dotyk (Chill Touch) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przeszywający Dotyk (Chill Touch)

Efekt: zaatakuj istotę grobowym zimnem. Cel otrzymuje 1d8 obrażeń Nekrotycznych (Necrotic) i nie może odzyskać punktów wytrzymałości. Istoty nieumarłe otrzymują też utrudnienie do testów ataku.

Zasięg: 18 metrów.

Przyjaźń (Friends) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przyjaźń (Friends)

Efekt: zaurocz istotę niebędąca wrogiem, aby zyskać ułatwienie do testów Charyzmy przeciwko niej.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Magiczna Dłoń (Mage Hand) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Magiczna Dłoń (Mage Hand)

Efekt: tworzysz widmową dłoń, która może manipulować przedmiotami.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Trujący Rozprysk (Poison Spray) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Trujący Rozprysk (Poison Spray)

Efekt: wystrzel obłok trującego gazu, który powoduje 1d12 obrażeń od Trucizny (Poison).

Zasięg: 3 metry.

Prawdziwe Uderzenie (True Strike) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Prawdziwe Uderzenie (True Strike)

Efekt: wykryj właściwości obronne postaci, by zyskać ułatwienie do testów ataku przeciwko niej.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Zbroja Agathys (Armour of Agathys) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zbroja Agathys (Armour of Agathys)

Efekt: bohatera pokrywa upiorny szron i zyskuje on 5 tymczasowych punktów zdrowia. Dodatkowo, bohater wyrządza 5 obrażeń od Zimna (Cold) wszystkim istotom, które atakują go wręcz.

Ramiona Hadara (Arms of Hadar) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ramiona Hadara (Arms of Hadar)

Efekt: przywołaj wici mrocznej energii. Cele otrzymują 2d6 obrażeń Nekrotycznych (Necrotic) i nie mogą reagować.

Zasięg: 3 metry.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń.

Zauroczenie Osoby (Charm Person) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zauroczenie Osoby (Charm Person)

Efekt: bohater może magicznie zauroczyć humanoida znajdującego się w polu widzenia.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: zauroczona istota nie może skrzywdzić postaci rzucającej urok.

Błyskawiczny Odwrót (Expeditious Retreat) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błyskawiczny Odwrót (Expeditious Retreat)

Efekt: zamień Sprint w akcję dodatkową pozwalającą postaci na ruch z niezwykłą szybkością.

Koncentracja: wymagana.

Piekielna Reprymenda (Hellish Rebuke) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Piekielna Reprymenda (Hellish Rebuke)

Efekt: gdy następnym razem Twój bohater otrzyma obrażenia, wykorzysta on swoją reakcję, by spowić napastnika piekielnymi płomieniami, które wyrządzają 2d10 obrażeń od Ognia (Fire).

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń.

Ochrona przed Dobrem i Złem (Protection from Evil and Good) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ochrona przed Dobrem i Złem (Protection from Evil and Good)

Efekt: ochroń przychylną istotę przed wynaturzeniami (abberations), niebianami (celestial), żywiołakami (elementals), fey, czartami (fiends) i nieumarłymi (undead).

Zasięg: 1.5 metra.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: ataki wyżej wymienionych stworzeń przeciwko temu celowi są utrudnione i nie mogą one jej Zauroczyć (Charm), Przerazić (Frightened) lub Opętać (Possessed).

Urok (Hex) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Urok (Hex)

Efekt: rzuć klątwę na istotę, aby zadać dodatkowe 1d6 obrażeń Nekrotycznych (Necrotic) przy każdym ataku zakończonym trafieniem. Cel ma także utrudnione testy dla jednej wybranej przez Ciebie cechy.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Wiedźmowy Pocisk (Witch Bolt) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wiedźmowy Pocisk (Witch Bolt)

Efekt: bohater przywołuje promień energii, który wyrządza 1d12 obrażeń od Elektryczności (Lightning) i łączy się z celem łukiem elektrycznym.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: w każdej turze możesz aktywować łuk elektryczny (arc of lightning), aby automatycznie zadać 1d12 obrażeń od Elektryczności.

Czary - poziom 2

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Czarownika z poziomu drugiego. Twój bohater otrzyma do nich dostęp po zdobyciu 3 poziomu doświadczenia bez względu na wybraną specjalizację (subklasę).

Oślepienie (Blindness) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Oślepienie (Blindness)

Efekt: magicznie oślep wrogą istotę.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: oślepiona istota może próbować otrząsnąć się z tego stanu pod koniec każdej tury.

Unieruchomienie Osoby (Hold Person) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Unieruchomienie Osoby (Hold Person)

Efekt: sparaliżuj humanoida.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: pod koniec każdej tury istota może próbować się uwolnić.

Promień Osłabienia (Ray of Enfeeblement) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Promień Osłabienia (Ray of Enfeeblement)

Efekt: promień osłabiającej energii wystrzeliwuje z palców bohatera. Trafiony cel zadaje połowę obrażeń wynikających z ataków bronią opierającą się na Sile (Strength).

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Ciemność (Darkness) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Ciemność (Darkness)

Efekt: bohater tworzy chmurę magicznej ciemności, która ukryje i oślepi znajdujące się w niej istoty. Ciemność uniemożliwia ataki dystansowe.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Płonące Dłonie (Burning Hands) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Płonące Dłonie (Burning Hands)

Efekt: bohater ciska z palców płomieniami, które podpalają wszystko, co jest łatwopalne, powodując 3d6 obrażeń od Ognia (Fire).

Zasięg: 5 metrów.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń.

Krok przez mgłę (Misty Step) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Krok przez mgłę (Misty Step)

Efekt: bohatera otacza czarna mgiełka i teleportuje się na wolne miejsce w polu widzenia.

Zasięg: 18 metrów.

Łomot (Shatter) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Łomot (Shatter)

Efekt: wywołaj intensywny, bolesny hałas, który powoduje 3d8 obrażeń od Gromu (Thunder) u istot i przedmiotów.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę początkowych obrażeń. Istoty z materiałów nieorganicznych, takich jak kamień, mają utrudnione rzuty obronne.

Niewidzialność (Invisibility) - Baldurs Gate 3: Czarownik/Warlock - czary - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Niewidzialność (Invisibility)

Efekt: dotknij istoty, by uczynić ją niewidzialną.

Zasięg: 1.5 metra.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: czar kończy się przedwcześnie, jeśli istota zaatakuje lub użyje magii.