Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

W tym rozdziale poradnika do gry Baldurs Gate 3 znajdziesz wszelkie istotne informacje na temat specjalizacji Kleryka - jednej z wielu klas postaci dostępnych w grze.

Kleryk jako jedna z nielicznych klas postaci dostępnych w grze Baldurs Gate 3 może określić swoją specjalizację (subklasę) już w momencie tworzenia postaci. Do wyboru są 3 Domeny związane z różnymi bóstwami: Domena Życia, Domena Światła i Domena Oszustwa. Każda ze specjalizacji wpłynie na styl gry postaci więc przed dokonaniem tak istotnego wyboru warto dobrze się zastanowić.

Domena Życia (Life Domain)

Wybierając specjalizację o nazwie Domena Życia Twój bohater będzie mógł korzystać z zaklęć chroniących oraz przywracających siły umysłowe, cielesne i duchowe, a więc będzie pełnił postaci wspomagającej. Decydując się na tę ścieżkę otrzymasz także dodatkową zdolność pasywną, a także dwa zaklęcia.

  1. Akolita Życia (Disciple of Life): gdy Twój bohater rzuca czar leczniczy, cel odzyskuje dodatkowe punkty zdrowia równe 2 + poziom czaru.

Zaklęcia Domeny Życia - poziom 1

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Życia poziomu pierwszego, które są dostępne w momencie tworzenia nowej postaci Kleryka w grze Baldurs Gate 3.

Błogosławieństwo (Bless) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błogosławieństwo (Bless)

Efekt: pobłogosław maksymalnie 3 istoty, które otrzymają premię d4 do testów ataku i rzutów obronnych.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: czary Domeny są zawsze gotowe.

Leczenie Ran (Cure Wounds) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Leczenie Ran (Cure Wounds)

Efekt: dotknięta istota odzyskuje 1d8 punktów zdrowia.

Zasięg: 1.5 metra.

Dodatkowe informacje: czary Domeny są zawsze gotowe. Czar nie działa na nieumarłych i konstrukty.

Zaklęcia Domeny Życia - poziom 2

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Życia poziomu drugiego, które są dostępne w po zdobyciu 3 poziomu doświadczenia Kleryka.

Pomoc (Aid) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pomoc (Aid)

Efekt: wzmocnij krzepę i determinację sojuszników lecząc ich i zwiększając maksymalną ilość punktów zdrowia o 5.

Zasięg: 9 metrów.

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration)

Efekt: usuń jedną chorobę lub stan trapiący istotę.

Zasięg: 1.5 metra.

Akcje Domeny Życia

W poniższej tabeli przedstawiamy akcje Domeny Życia, które Twój bohater otrzyma na 2 poziomie doświadczenia.

Preserve Life - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Preserve Life

Efekt: bohater przywołuje uzdrawiającą energię, by przywrócić 3*X (X - w zależności od poziomu postaci) punktów zdrowia sojuszniczym istotom.

Zasięg: 9 metrów.

Typ zaklęcia: Akcja.

Dodatkowe informacje: nie działa na nieumarłych i konstrukty.

Domena Światła (Light Domain)

Wybierając specjalizację o nazwie Domena Światła Twój bohater będzie mógł korzystać z zaklęć ofensywnych, rozpraszających mrok i godzące w nieumarłych. Decydując się na tę ścieżkę otrzymasz także dodatkową zdolność pasywną, a także cztery zaklęcia i jedną sztuczkę.

  1. Ochronny Rozbłysk (Warding Flare): osłoń się boskim światłem, by utrudnić przeciwnikowi atak, który dzięki temu może Cię nie trafić.

Zaklęcia Domeny Światła - poziom 1

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Światła poziomu pierwszego, które są dostępne w momencie tworzenia nowej postaci Kleryka w grze Baldurs Gate 3.

Płonące Dłonie (Burning Hands) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Płonące Dłonie (Burning Hands)

Efekt: bohater ciska z palców płomieniami, które podpalają wszystko, co jest łatwopalne, powodując 3d6 obrażeń od Ognia (Fire).

Zasięg: 5 metrów.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń.

Blask Faerie (Faerie Fire) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Blask Faerie (Faerie Fire)

Efekt: spowij cel kolorowym blaskiem, by stał się widoczny, a testy ataku przeciwko niemu staną się ułatwione.

Zasięg: 18 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Błogosławieństwo (Bless) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błogosławieństwo (Bless)

Efekt: pobłogosław maksymalnie 3 istoty, które otrzymają premię d4 do testów ataku i rzutów obronnych.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Dodatkowe informacje: czary Domeny są zawsze gotowe.

Leczenie Ran (Cure Wounds) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Leczenie Ran (Cure Wounds)

Efekt: dotknięta istota odzyskuje 1d8 punktów zdrowia.

Zasięg: 1.5 metra.

Dodatkowe informacje: czary Domeny są zawsze gotowe. Czar nie działa na nieumarłych i konstrukty.

Światło (Light) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Światło (Light)

Efekt: nasącz przedmiot świetlistą aurą.

Zasięg: 1.5 metra.

Dodatkowe informacje: sztuczka.

Zaklęcia Domeny Światła - poziom 2

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Światła poziomu drugiego, które są dostępne w po zdobyciu 3 poziomu doświadczenia Kleryka.

Wypalający Promień (Scorching Ray) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Wypalający Promień (Scorching Ray)

Efekt: wystrzel trzy strumienie ognia, a każdy z nich wyrządza 2d6 obrażeń od Ognia (Fire).

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: korzystając z tego zaklęcia możesz zaatakować 3 cele jednocześnie lub skupić się na jednym przeciwniku.

Widzenie w ciemności (Darkvision) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Widzenie w ciemności (Darkvision)

Efekt: daj istocie zdolność widzenia w ciemności na odległość maksymalnie 18 metrów.

Zasięg: 1.5 metra.

Dodatkowe informacje: jeśli któryś z członków drużyny nie posiada zdolności Widzenia w ciemności, a walka toczy się w ciemnym miejscu, otrzymuje on negatywne statusy w trakcie ataku. Dzięki tej umiejętności możesz przydzielić takiej postaci zdolność widzenia w ciemności i pomóc swojej drużynie.

Pomoc (Aid) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pomoc (Aid)

Efekt: wzmocnij krzepę i determinację sojuszników lecząc ich i zwiększając maksymalną ilość punktów zdrowia o 5.

Zasięg: 9 metrów.

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration)

Efekt: usuń jedną chorobę lub stan trapiący istotę.

Zasięg: 1.5 metra.

Akcje Domeny Światła

W poniższej tabeli przedstawiamy akcje Domeny Światła, które Twój bohater otrzyma na 2 poziomie doświadczenia.

Blask Świtu (Radiance of the Dawn) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Blask Świtu (Radiance of the Dawn)

Efekt: wykorzystaj moc słońca, by rozproszyć ciemności i wyrządzić wszystkim wrogim stworzeniom 2d10+X (X - w zależności od poziomu postaci) obrażeń od Światła (Radiance).

Zasięg: 9 metrów.

Ograniczenia: można użyć raz dziennie.

Dodatkowe informacje: po udanym rzucie obronnym cel otrzymuje jedynie połowę obrażeń. Wykorzystaj to zaklęcie w momencie, gdy możesz trafić co najmniej 2 lub 3 cele jednocześnie.

Domena Oszustwa (Trickery Domain)

Wybierając specjalizację o nazwie Domena Oszustwa Twój bohater będzie mógł korzystać z zaklęć chroniących oraz przywracających siły umysłowe, cielesne i duchowe, a więc będzie pełnił rolę postaci wspomagającej. Decydując się na tę ścieżkę otrzymasz na start cztery zaklęcia poziomu pierwszego i jedną akcję. Po zdobyciu 2 poziomu doświadczenia otrzymasz dodatkową akcję, a na trzecim levelu aż 4 zaklęcia poziomu drugiego.

Zaklęcia Domeny Oszustwa - poziom 1

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Oszustwa poziomu pierwszego, które są dostępne w momencie tworzenia nowej postaci Kleryka w grze Baldurs Gate 3.

Błogosławieństwo (Bless) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błogosławieństwo (Bless)

Efekt: pobłogosław maksymalnie 3 istoty, które otrzymają premię d4 do testów ataku i rzutów obronnych.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.

Informacje dodatkowe: czary Domeny są zawsze gotowe.

Leczenie Ran (Cure Wounds) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Leczenie Ran (Cure Wounds)

Efekt: dotknięta istota odzyskuje 1d8 punktów zdrowia.

Zasięg: 1.5 metra.

Informacje dodatkowe: czary Domeny są zawsze gotowe. Czar nie działa na nieumarłych i konstrukty.

Zauroczenie Osoby (Charm Person) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Zauroczenie Osoby (Charm Person)

Efekt: bohater może magicznie zauroczyć humanoida znajdującego się w polu widzenia.

Zasięg: 18 metrów.

Dodatkowe informacje: zauroczona istota nie może skrzywdzić postaci rzucającej urok.

Przebranie się (Disguise Self) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przebranie się (Disguise Self)

Efekt: postać może magicznie zmienić wszystkie aspekty swojego wyglądu.

Zaklęcia Domeny Oszustwa - poziom 2

W poniższej tabeli przedstawiamy zaklęcia Domeny Oszustwa poziomu drugiego, które są dostępne w po zdobyciu 3 poziomu doświadczenia klasy Kleryka.

Lustrzane Odbicie (Mirror Image) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Lustrzane Odbicie (Mirror Image)

Efekt: bohater tworzy trzy iluzoryczne sobowtóry, które odwrócą uwagę atakujących go nieprzyjaciół. Każda kopia zwiększa Klasę Pancerza (KP) bohatera o 3.

Dodatkowe informacje: przy każdym udanym uniku przed atakiem jedna z iluzji znika.

Przejście bez śladu (Pass without Trace) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przejście bez śladu (Pass without Trace)

Efekt: przywołaj całun cieni i ciszy, który przyzna Twojemu bohaterowi i pobliskim towarzyszom premię +10 do testów Skradania się.

Koncentracja: wymagana.

Pomoc (Aid) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Pomoc (Aid)

Efekt: wzmocnij krzepę i determinację sojuszników lecząc ich i zwiększając maksymalną ilość punktów zdrowia o 5.

Zasięg: 9 metrów.

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Mniejsze Przywrócenie (Lesser Restoration)

Efekt: usuń jedną chorobę lub stan trapiący istotę.

Zasięg: 1.5 metra.

Akcje Domeny Oszustwa

W poniższej tabeli przedstawiamy akcje Domeny Oszustwa, które Twój bohater otrzyma odpowiednio na 1 i 2 poziomie doświadczenia.

Błogosławieństwo Oszusta (Blessing of the Trickster) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Błogosławieństwo Oszusta (Blessing of the Trickster)

Efekt: przyznaj innej istocie ułatwienie do testów Skradania się.

Zasięg: 1.5 metra.

Koncentracja: wymagana.

Informacje dodatkowe: możesz użyć tego błogosławieństwa tylko na jednej istocie naraz.

Przywołanie Sobowtóra (Invoke Duplicity) - Baldurs Gate 3: Kleryk/Cleric - specjalizacje - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Przywołanie Sobowtóra (Invoke Duplicity)

Efekt: przywołaj iluzję, aby rozproszyć przeciwników. Ty i Twoi sojusznicy otrzymujecie ułatwienie do testów ataku przeciwko istocie, jeżeli zarówno atakujący, jak i iluzja znajdują się w odległości 3 metry od celu.

Zasięg: 9 metrów.

Koncentracja: wymagana.