Baldurs Gate 3 - M6 - Obóz goblinów
Baldurs Gate 3 - M6 - Obóz goblinów
Most do obozu goblinów. To główna droga prowadząca do tej lokacji. Do obozu dotrzesz od strony wioski.
Powalone drzewo nad przepaścią. To alternatywna ścieżka dotarcia do obozu goblinów (od strony lasu). Nie wchodź na drzewko kilkoma bohaterami jednocześnie, bo załamie się i zalicz potężny upadek.
Strażnicy obozu. To ważne spotkanie. Jeśli zaliczysz jeden z testów umiejętności lub użyjesz mocy illithid, to zostaniesz wpuszczony do obozu i będziesz mógł go swobodnie badać. W przeciwnym razie może rozpocząć się bitwa z goblinami. Innym sposobem na dostanie się do obozu goblinów jest uratowanie goblinki Sazzy z więzienia Gaju Druidów (mapa M3).
Miejsca do wspinaczki oraz zejścia. Zakradnij się tu jeśli nie chcesz / nie możesz skorzystać z głównego wejścia do obozu goblinów (niebieskie 3 na mapie). Możesz wspiąć się po skałach lub zejść po korzeniach. Uważaj na goblina-zwiadowcę, który może wykryć i zatrzymać drużynę.
Pułapki. W okolicy tej rozmieszczono pajęcze sieci oraz wybuchowe miny. Najlepiej omijać miny przy zachowaniu bezpiecznej odległości.
Boczne wejście do obozu goblinów. Trzeba przeskoczyć każdym z bohaterów nad małą przepaścią. Najlepiej wybrać to wejście jeśli zakradłeś się do obozu od strony powalonego drzewa (niebieskie 2 na mapie) oraz jeśli nie możesz skorzystać z głównego wejścia (niebieskie 3 na mapie).
Wyjście - mapa świata. Po kliknięciu na dużej skale gra przeniesie cię do okna mapy świata. Podróżowanie po świecie gry nie jest możliwe w wersji z wczesnego dostępu.
Volo. Jest on więziony przez gobliny i zmuszany do zabawiania ich. Po zaliczonym spotkaniu z Volo otrzymasz quest uratowania go z rąk goblinów. Volo wyląduje w więzieniu w Zniszczonym sanktuarium (mapa M8, niebieskie 12).
Grat. Goblin jest handlarzem - sprzedaje mikstury, różne odmiany broni białej oraz pochodnie.
Ciężkie dębowe drzwi. Prowadzą one do dolnego poziomu lokacji Zniszczone sanktuarium (mapa M8, niebieskie 1).
Popękana ściana. Trzeba ją najpierw odkryć dzięki zaliczeniu testu umiejętności. Ścianę można uszkadzać polegając np. na zaklęciach ofensywnych. Jej zburzenie odblokuje przejście do górnego poziomu lokacji Zniszczone sanktuarium (mapa M8, niebieskie 9).
Śpiące gobliny. Wykonywanie głośnych czynności w pobliżu nich może je obudzić. Możesz zaliczyć test umiejętności, użyć mocy illithid lub zaatakować je (także zanim się obudzą).
Mikstury. Znajdziesz tu kilka wartościowych mikstur, które nie są niczyją własnością.
Pułapka. Jest ona pod mostem, obok szkieletu.
Zamknięta skrzynia. Ma ono wysoki poziom zamka. W skrzyni znajdziesz malachit. Przy szkielecie znajdziesz magiczny zwój. Przy ścieżce nad skrzynią jest plecak - zawiera m.in. miksturę zdrowia, narzędzia złodzieja i zestawy do rozbrajania pułapek.
Pradawny krąg run - Obóz goblinów. Możesz przenosić się do tego kręgu run dzięki opcji szybkiej podróży.
Crusher. Pijany goblin zażąda pocałowania jego stopy - możesz zgodzić się, odmówić i przystąpić do walk, zmusić goblina do pocałowania stopy bohatera lub wykorzystać okazję do kradzieży pierścienia na palcu goblina.
Skrzynia za wodospadem. Do wodospadu prowadzi dolna ścieżka. Przejdź lub przeskocz przez wodospad. W skrzyni są m.in. wielki topór +1, onyks i pergamin.
Śpiące gobliny. Wykonywanie głośnych czynności w pobliżu nich może je obudzić. Możesz zaliczyć test umiejętności, użyć mocy illithid lub zaatakować je (także zanim się obudzą).
Powiększ mapę

Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Legenda Baldurs Gate 3 - M6 - Obóz goblinów

Ważne lokacje na mapie

Silni wrogowie i pułapki

Unikalne przejścia i skarby

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Ta strona poradnika do gry Baldurs Gate 3 zawiera wysokiej jakości mapę M6, na której pokazany został Obóz goblinów. Dzięki naszej mapie dowiesz się m.in. jak dostać się do obozu goblinów oraz jakie są najważniejsze lokacje, skarby i potencjalne zagrożenia na terenie obozu.

Ważne miejsca - Obóz goblinów

1 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

1. Most do obozu goblinów. Przejście po moście to główny sposób dotarcia do wejścia do obozu goblinów, przy czym scenka ze spotkania z goblinami załączy się dopiero po dostatecznym zbliżeniu się do nich (niebieskie 3 na mapie). Do mostu dociera się od strony Opuszczonej wioski (mapa M5).

2 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

2. Powalone drzewo nad przepaścią. Znajduje się ono na południowy-wschód od głównego wejścia do obozu (niebieskie 3 na mapie). Skorzystanie z tego przejścia pozwala zakraść się do obozowiska goblinów od strony lasu - możesz zeskoczyć na niższą skalną półkę sąsiadującą z drzewem.

Ważne jest to żeby po powalonym drzewie przechodzić pojedynczo. W przeciwnym razie nie utrzyma ono ciężaru bohaterów i złamie się. Oznacza to upadek z dużej wysokości, który może zakończyć się poważnymi obrażeniami lub śmiercią członków drużyny.

3 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

3. Strażnicy obozu. Przebieg spotkania z goblinami pilnującymi głównego wejścia do obozu jest bardzo istotny. Jeśli zaliczysz jeden z testów umiejętności lub użyjesz mocy illithid, to zostaniesz wpuszczony do obozu i będziesz mógł go swobodnie badać. W przeciwnym razie może rozpocząć się bitwa z goblinami. Innym sposobem na dostanie się do obozu goblinów jest uratowanie goblinki Sazzy z więzienia Gaju Druidów (mapa M3, niebieskie 13).

Jeśli zawaliłeś test umiejętności, to możesz skorzystać z innych sposobów przedostania się do obozu goblinów. Na północ od wejścia są miejsca do wspinaczki lub zejścia na dół (niebieskie 4 na mapie), ale musisz unikać wykrycia przez zwiadowcę. Na południe jest mała przepaść, nad którą można przeskoczyć (niebieskie 5 na mapie), aczkolwiek w drodze do niej należy unikać min-pułapek.

9 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

9. Ciężkie dębowe drzwi. Jest to główne przejście do lokacji Zniszczone sanktuarium (mapa M8). Nie musisz rozmawiać ze strażnikiem stojącym przy drzwiach. Przejście to pozwala rozpocząć eksplorację sanktuarium od parteru. Alternatywnie możesz dotrzeć do popękanej ściany i ją zburzyć (niebieskie 10 na mapie).

10 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

10. Popękana ściana. Stanie się ona widoczna dopiero po zaliczeniu testu umiejętności. Do stopniowego uszkadzania tej ściany najlepiej jest wykorzystywać broń białą oraz różnorakie zaklęcie ofensywne. Zniszczenie popękanej ściany odblokowuje przejście do górnego poziomu wewnętrznej lokacji Zniszczone sanktuarium (mapa M8).

3 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

3. Skrzynia za wodospadem. To dość dobrze ukryty sekret. Do wodospadu możesz zbliżyć się wybierając dolną ścieżkę. Przejdź lub przeskocz przez wodospad. W skrzyni są m.in. wielki topór (Greataxe) +1, onyks i pergamin.

Ważni NPC

8 - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - mapa - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

8. Grat. Jeśli dostałeś się do obozu bez wszczynania walk, to możesz pohandlować z tym goblinem. Grat sprzedaje mikstury, różne odmiany broni białej oraz pochodnie.

Inne informacje na temat mapy Obóz goblinów

Obóz goblinów pod wieloma względami przypomina Opuszczoną wioskę (mapę M5). Także i w opisywanej lokacji przebywają gobliny. Rekomendowane jest pokojowe spotkanie z goblinami, dzięki czemu nie będziesz musiał staczać z nimi wielu bitew. Jeśli zostaniesz wpuszczony do obozu goblinów, to możesz swobodnie zbadać cały obszar na powierzchni. Pojawią się też okazje do dodatkowych interakcji, m.in. do spotkania się z goblińskim handlarzem.

Podczas eksploracji okolicy pokazanej na mapie uważaj na kilka pułapek. Mowa tu w szczególności o południowej drodze prowadzącej od strony powalonego drzewa. Warto natomiast szukać interaktywnych pojemników do splądrowania. Wiele z odnajdywanych rzeczy nie jest oznaczanych na czerwono, a więc nie jest własnością goblinów. Możesz je zabierać i przeglądać bez ryzyka wszczęcia walki.

Na południowy-zachód od obozu goblinów znajduje się wyjście na mapę świata. Niestety wersja gry Baldur's Gate 3 ze wczesnego dostępu nie pozwala na podróżowanie po świecie. Możesz jedynie obejrzeć jak wygląda mapa świata w grze.