Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? Baldurs Gate 3 poradnik, solucja

Na tej stronie poradnika do gry Baldurs Gate 3 dowiesz się jak dostać się do obozu goblinów. Opisaliśmy wszystkie główne warianty pozwalające na przedostanie się do tej lokacji w "legalny" sposób, dzięki skradaniu się lub w wyniku zaatakowania goblinów.

Obóz goblinów - mapa i ogólne informacje

Dla przypomnienia obóz goblinów to duża lokacja znajdująca się na zachodnim krańcu krainy przemierzanej w pierwszym akcie kampanii - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Dla przypomnienia obóz goblinów to duża lokacja znajdująca się na zachodnim krańcu krainy przemierzanej w pierwszym akcie kampanii. W naszym atlasie świata obóz goblinów to mapa M6 - zaznaczyliśmy na tej mapie wszystkie ważne obszary, potencjalne zagrożenia, oraz skarby i pułapki.

Na powyższym obrazku znajdują się punkty z obszarami do odwiedzenia na potrzeby zinfiltrowania obozu goblinów - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na powyższym obrazku znajdują się punkty z obszarami do odwiedzenia na potrzeby zinfiltrowania obozu goblinów. Dokładniejsze opisy możliwych sposobów przedostania się do obozowiska znajdziesz poniżej.

Dodatkowa informacja - Do obozu goblinów nie możesz dotrzeć z północy (czyli od strony górskiej przełęczy), choć znajduje się tam wysoka skalna półka, z której widać całą tę lokację.

Wariant 1 - Główne wejście: przekonanie goblinów

Najbardziej oczywistym wariantem dostania się na teren obozu goblinów jest spotkanie się z goblinami, które pilnują wejścia w południowej części tego obszaru (punkt 1 na mapie) - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Najbardziej oczywistym wariantem dostania się na teren obozu goblinów jest spotkanie się z goblinami, które pilnują wejścia w południowej części tego obszaru (punkt 1 na mapie). Możesz przekonać gobliny do wpuszczenia drużyny na kilka sposobów:

  1. Użycie mocy illithid - to najprostszy sposób, bo testu nie możesz zawalić. Jeśli "wyczerpałeś" użycie tej mocy, to możesz najpierw powrócić do obozu i udać się na odpoczynek.
  2. Zaliczenie jednego z testów umiejętności. Mogą to być np. testy wojownika, zastraszenia, natury czy oszustwa. Najlepiej jest zapisać wcześniej swoje postępy, bo mogą one wymagać wyrzucenia dość wysokiej wartości (np. 10 albo 15 punktów).

Możesz zostać dodatkowo zmuszony przez strażnika pilnującego wejścia do upokorzenia się i... wysmarowania kupą. Musisz zgodzić się i wykonać perfekcyjnie jego polecenie. W przeciwnym razie istnieje ryzyko sprowokowania goblinów do walki.

Istnieje także rozbudowany alternatywny sposób zagwarantowania sobie pokojowego wkroczenia do obozu goblinów - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Istnieje także rozbudowany alternatywny sposób zagwarantowania sobie pokojowego wkroczenia do obozu goblinów. W trakcie pobytu w Gaju Druidów (lokacja w centralnej części mapy - mapa M3 w naszym poradniku) możesz odnaleźć prowizoryczne więzienie, w którym przetrzymywana jest goblinka Sazza.

Po dotarciu po raz pierwszy do więzienia musisz ocalić życie Sazzy. Trzeba w tym celu ustawić się na linii strzału przed klatką i zaliczyć test perswazji lub zastraszenia z zatrzymania jej egzekucji. Wskazane jest wcześniejsze zapisanie stanu gry, bo zawalenie testu może doprowadzić do walki z postaciami z więzienia.

Po tym jak zostaniesz sam na sam z Sazzą w więzieniu możesz porozmawiać z nią i poruszyć temat chęci spotkania się z uzdrowicielką goblinów - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Po tym jak zostaniesz sam na sam z Sazzą w więzieniu możesz porozmawiać z nią i poruszyć temat chęci spotkania się z uzdrowicielką goblinów. Możesz uwolnić Sazzę poprzez pomyślne użycie narzędzi złodzieja na drzwiach jej klatki. Nie trzeba na szczęście przebijać się przez cały gaj z oswobodzoną goblinką, gdyż na tyłach klatki znajduje się sekretne przejście pozwalające po kryjomu wydostać się z tej lokacji.

Jeśli uratowałeś pomyślnie Sazzę, to może ona wstawić się za głównym bohaterem i pozwoli ci to wkroczyć do obozu goblinów

Wariant 2 - Główne wejście: walka

Do starcia z goblinami pilnującymi głównego wejścia (punkt 1 na mapie) możesz doprowadzić w wyniku złego poprowadzenia rozmowy, zawalenia któregoś z testów umiejętności lub na własne życzenie - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do starcia z goblinami pilnującymi głównego wejścia (punkt 1 na mapie) możesz doprowadzić w wyniku złego poprowadzenia rozmowy, zawalenia któregoś z testów umiejętności lub "na własne życzenie".

Przystąpienie do bitwy z goblinami bez wcześniejszego przygotowania nie jest dobrym pomysłem, bo szczególnie ci z przeciwników, którzy stoją na wyższych półkach, będą dysponowali dobrym polem widzenia i dużymi szansami udanych ataków. Najlepiej jest podjąć próbę zakradnięcia się do przeciwników i lepszego rozstawienia członków drużyny zanim rozpoczną się właściwe walki.

Wariant 3 - Przekradnięcie się na prawo od głównego wejścia

Na prawo od głównego wejścia do obozu goblinów (punkt 2 na mapie) znajdziesz dwa interaktywne obszary wspinaczkowe - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Na prawo od głównego wejścia do obozu goblinów (punkt 2 na mapie) znajdziesz dwa interaktywne obszary wspinaczkowe. Możesz wspiąć się po skałach w celu przedostania się na górną półkę lub zejść po korzeniach na niższą półkę i następnie przemieszczać się wzdłuż małego klifu.

W obu opisanych powyżej przypadkach musisz unikać wykrycia przez goblina obserwującego tę okolicę z wyżej położonej półki, gdyż może on zatrzymać drużynę i przy ponownym wejściu na zakazany teren ją zaatakować. Polegaj na trybie skradania się i przekradaj kolejnymi bohaterami w momencie gdy gobliński zwiadowca będzie spoglądał w inną stronę.

Wariant 4 - Przekradnięcie się na lewo od głównego wejścia

Do obszarów na lewo od głównego wejścia do obozu goblinów możesz dotrzeć starając się je ominąć lub docierając tam od strony lasu - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

Do obszarów na lewo od głównego wejścia do obozu goblinów możesz dotrzeć starając się je ominąć lub docierając tam od strony lasu. W tym drugim przypadku zainteresuj się powalonym drzewem (punkt 3 na mapie), które znajduje się na południowym krańcu tego regionu.

Możesz zeskoczyć na skalną półkę z drzewem. Podczas przechodzenia po drzewie bardzo istotne jest to żeby wykonywać to pojedynczo, gdyż nie utrzyma ono ciężaru kilku bohaterów i złamie się, w wyniku czego członkowie drużyny spadną w przepaść i zginą lub odniosą bardzo poważne obrażenia.

W trakcie eksploracji ścieżki prowadzącej w stronę obozu goblinów musisz uważać na miny-pułapki (można je odkrywać dzięki zaliczanym testom percepcji) oraz na pajęcze sieci - Baldurs Gate 3: Obóz goblinów - jak dostać się do środka? - Baldurs Gate 3 - poradnik do gry

W trakcie eksploracji ścieżki prowadzącej w stronę obozu goblinów musisz uważać na miny-pułapki (można je odkrywać dzięki zaliczanym testom percepcji) oraz na pajęcze sieci. Na całe szczęście pajęcze sieci nie zadają obrażeń, a "tylko" spowalniają bohaterów, którzy nie wykonali udanych rzutów obronnych przed próbą unieruchomienia.

Z boczną ścieżką sąsiaduje mała przepaść (punkt 4 na mapie), nad którą możesz przeskakiwać kolejnymi bohaterami. Po udanym skoku znajdziesz się na terenie obozu goblinów i jednocześnie nie będziesz musiał spotykać się z goblinami rozstawionymi przy bramie wejściowej.